Čtvrtek 18. dubna 2024
ikona hodiny1. 6. 2022 07:09

Česká online alternativa dává věcem druhou šanci

Nová nákupní platforma Unboxino, která nabízí zboží minimálně s 50% slevou z běžné ceny má úspěšně za sebou dva měsíce od spuštění. Jen za první měsíc proběhlo 120 transakcí za 96.000 Kč.

Lucie Peša Lucie Peša autor

Lucie Peša je absolventka Konzervatoře Jaroslava Ježka, která nemá hudební sluch a tak raději píše. Copywritingu se věnuje skoro nepřetržitě od roku 2011. Od té doby prošla dvěma reklamními agenturami, EDU start-upem, zkusila si práci na volné noze, natočila jeden dokument a získala redakční, scenáristické i marketingové zkušenosti. Svými nápady a texty se podílela na online i televizních kampaních klientů jako je Pilsner Urquell, Savencia, Škoda Auto nebo Tchibo. V současné době spolupracuje s agenturou Fairy Tailors a zároveň jako redaktorka přispívá články a reportážemi na portály KomoraPlus a Workspace15, spadající pod deník E15.

Foto: Shutterstock.com Nakupujte levně a s překvapením Foto: Shutterstock.com

V 98 % případech se jednalo o koupi jednoho SMARTboxu. Ukázalo se tedy, že lidé  mají velký zájem o věci, které z důvodu obrovského tempa výroby nebyly využity pro svůj účel a chtějí mu dát druhou šanci. Unboxino totiž spolupracuje s velkými e-shopy a prodejci. Od nich odebírá zboží, které bylo například rozbaleno a vráceno, nemá tedy originální obal nebo je z loňské kolekce. A byť je zcela nové, tak se stahuje z prodeje, i když je perfektní a nepoužité.

Nakupující se seznamovali s neobvyklým způsobem nakupování

Celý první měsíc probíhal v pilotním režimu, testovali se webové stránky, jeho funkce, výkonnost. „Web jsme ladili, aby byl pro návštěvníky co nejvíce srozumitelný. Tomu odpovídala i výše mediální investice a logicky i objem tržeb. Za první měsíc byla výše mediální investice pouze v řádu vyšších desítek tisíc korun a můžeme říct, že okamžitý výkon webu byl takový, že byl schopen mediální investici pokrýt. Což považujeme pro start za velký úspěch,“ uvádí Veronika Hanzlíčková, projektová manažerka marketingové agentury Contexto, která je partnerem projektu a stojí za jeho konceptem a komunikací.

Zájem zákazníků předčil očekávání

V tuto chvíli jsou doladěné nedostatky webových stránek a začíná se zvyšovat také konverzní poměr webu, který se v uplynulých dnech v porovnání se startem zdvojnásobil. To znamená, že projekt při dlouhodobém běhu a při plánovaném objemu bude profitabilní. „Na základě toho budeme v současné chvíli postupně přidávat vyšší mediální investice a to tak, že v příštích měsících máme v plánu podporu zvedat na hladinu vyšších set tisíc měsíčně a očekáváme, že nám s ruku v ruce s touto investicí poroste také objem prodejů,“ prozrazuje Tomáš Vacek ze společnosti Contexto, která stojí za vytvořením platformy Unboxino.

Největší zájem je o spotřebiče do domácnosti

Celkově se dá říct, že velký zájem je o elektroniku, věci pro domácnost. Konkrétně si zákazníci nejvíce objednávali kulmy na vlasy, projektory a spotřebiče do domácnosti. „Vidíme zatím že v nákupech je srovnatelné zastoupení muži vs. ženy. Na začátku bylo vidět, že lidé hodně zkoušejí a kupovali nejčastěji 1 kg SMARTboxy, ale nyní se trend již změnil a rozjíždějí se nám také 2 kg a 3 kg SMARTboxy, kde je nákup ještě zajímavější,“ doplňuje Veronika Hanzlíčková, projektová manažerka marketingové agentury Contexto, která je partnerem projektu a stojí za jeho konceptem a komunikací.

Uživatelé vnímají službu často jako kinder vajíčko pro dospělé

V častých reakcích zákazníků na sociálních sítí se objevují slova: hra, překvapení. Ale také dárek, který si přejete, tušíte co to bude, ale do poslední chvíle jste v očekávání. Unboxino je u nás zatím neobvyklý způsob nákupu, kde si kupujete SMARTbox, a ne přímo určitý produkt od určité značky. Funguje na principu, jako když jste byli malé dítě a psali jste seznam Ježíškovi, co byste chtěli dostat pod stromeček. Stačí si zvolit velikost SMARTboxu – 1, 2, 3, 5 nebo 10 kg – a předvybrat druhy zboží, které potřebujete, nebo vám prostě jen udělají radost. Z vašeho předvýběru jsou pak vybrány dle aktuální nabídky produkty a sestaven SMARTbox přímo na míru. „Box, který obdržíte, tak bude vždy obsahovat pouze druhy zboží, které jste si přáli. Nikdy však úplně přesně nebudete dopředu vědět, které v boxu budou. Pokaždé tak bude rozbalování takové malé překvapení, které si jistě užijete,“ prozrazuje Tomáš Vacek ze společnosti Contexto, která stojí za vytvořením platformy Unboxino.

Stejné podmínky záruky jako u nového zboží

Zákazník má možnost do 14 dnů odstoupit od smlouvy a SMARTbox vrátit, jinak je záruka na zboží 12 měsíců. Pokud se v této lhůtě přístroj porouchá, tak ho pošle zpět a následně dostane jiný. „Samozřejmě negarantujeme, že od stejného výrobce, ale prostě vyměníme vrtačku za vrtačku nebo vaflovač za vaflovač,“ přibližuje Veronika Hanzlíčková, projektová manažerka marketingové agentury Contexto, která je partnerem projektu a stojí za jeho konceptem a komunikací.

Články autora Lucie Peša

Nejnovější články

Trendy
Timber Praha – první udržitelná dřevostavba bytových domů v Praze

Domy komorního charakteru Timber Praha obsahují 62 jednotek...

Arcus City – v blízkosti přírody, na dosah...

Expertní pohled
Fulfillment: Revoluce v logistice

Fulfillment není jen proces doručování zboží, je to...

Majitelé e‑shopu se nemusejí starat o kapacitu skladových...

Nicméně vize značky LOG4U sahá daleko za pouhé...

Společnost Geek+ přinese špičkové mobilní roboty pro přepravu...

Trendy
Perfektní klima pro elektrické vozy

Všude tam, kde jsou kladeny vysoké požadavky na výkon,...

HVH topení přeměňuje stejnosměrný elektrický proud na teplo...

Pokud máte benzinové nebo naftové auto, je pro...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
HOLIDAY WORLD 2024 navštívilo přes 26 tisíc milovníků cestování

Expozice 302 vystavovatelů z 24 zemí světa, na hrubé...

Veletrh HOLIDAY WORLD & REGION WORLD tradičně věnuje...

Návštěvníci z řad široké veřejnosti vyhrávali v rámci HOLIDAY WORLD...

HOLIDAY WORLD & REGION WORLD se konal v...

Pohled z praxe
O krok blíž k výrobě zelené ropy

Pokud by totiž výklad zákona o odpadech a...

V Green Future se nám podařilo jako prvním...

Abych ukázal absurditu, která u nás legislativně panovala,...

To samozřejmě není jediný zádrhel, na který jsme...

To Česko překvapivě staví do úplně jiného světla...

Dělat v současné době nějaké závěry, jak přetahování...

Pohled z praxe
Prestižní ocenění pro Lázně Luhačovice

Ocenění převzal generální ředitel Ing. Jiří Dědek: „Ocenění...

„Příkladem je naše dlouhodobá péče o přírodní minerální...