Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni
Aktuality 26. 4. 2024 14:01V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Retailový segment se z pohledu zákazníka slil do jedné hmoty. Generická komunikace à la „prací prášky“ s tím, že všechny vyperou do nejasnější bílé. V případě retailu mají všichni nejčerstvější produkty za nejlepší ceny a zboží, které uspokojí všechny. V podstatě bitva o zákazníka šla směrem „location location location“.
Dochází tak tedy k otevírání nových prodejen a předělání starších, ale obchodně rentabilních provozů, na nový standard. Růst přes nový obrat tak, aby firma zákazníka nalákala do své provozovny. „Obrazně řečeno mu do cesty z práce domů postavím nový obchod, kde super zaparkuje, nebo bude hned vedle zastávky či dopravního uzlu. Přesto nakoupí stejně dobře v každém obchodě z top desítky,“ uvádí Daniel Abrahám, majitel a CEO reklamní agentury EFFE Prague.
Vede agenturu EFFE Bratislava dvacátým rokem jako její zakladatel a CEO. Během tohoto období postupně vybudoval EFFE Prague, druhou Bratislavskou agenturu Relations consulting, mezinárodní agenturu International Effectivity a čerstvě založenou pobočku EFFE Crotia. V roce 2020 byl nominovaný EY na podnikatele roku a v tom stejném roce se EFFE Bratislava stala vítězem soutěže Office Roku 2020. Mezi nejvýznamnější klienty patří aktuálně Kaufland, Lidl, Nay, Enel, Tchibo, Samsung, Orange a mnoho dalších.
Ve volném čase se nejraději věnuje rodině, manželce Zuzce a synům Davidovi a Damienovi. Jako bývalý sportovec v létě doplňuje energii hobby triatlonem a v zimě skitouringem.
A tady je právě obrovská příležitost – špičková komunikační strategie. Musíme trefit hranici, kdy jsme ještě odvážní, aspirativní, ale neslibujeme více, než jsme schopni udělat. Brand bude v nejbližších letech sehrávat klíčovou roli při tržním podílu, protože otevírat nové prodejny v takovém tempu prostě není udržitelné. Klient se musí maximálně soustředit na špičkový sortiment a vynikající nákup od dodavatelů. A nemůže mít zároveň nejnižší nákupní cenu i stabilní dodávku. „Běžně se totiž stává, že retailer (obchodník) zbrkle vyjedná nízkou cenu, ale dodavatel nedodrží závozy a zboží vypadne z nabídky, což je velmi špatný signál pro zákazníka,“ doplňuje Daniel Abrahám.
80 % úspěchu v retailu bude vždy určovat skvělá skladba sortimentu v konkurenčních cenách, správně vystavené zboží v regálech a stabilní dodávky. To je zdroj byznysu a na to se musí retaileři soustředit. Teprve potom přicházíme oddělení marketingu a reklamní agentura. A v tuto chvíli se spouští bitva o zákazníka! „Naším úkolem je dostat naši značku co nejvíce do povědomí zákazníků, aby v momentě, kdy nenakoupí dobře ve svém obchodě a rozmýšlí se, zda vyzkouší jiný obchod, přijde k nám. Je to neskutečně tvrdý souboj, který stojí obrovské investice a pouze opravdu skvělí retaileři chápou význam takové strategie,“ prozrazuje Daniel Abrahám.
„Například Kaufland pracuje na plné obrátky, aby nabídl špičkovou skladbu sortimentu za bezkonkurenční ceny. Standardem Kauflandu jsou krásné prodejny s plnými regály toho nejlepšího, co si zákazník přeje. Ale spuštěním nové strategie značky v kampani Chytrá domácnost se vyšvihne v segmentu co nejvíce do podvědomí, na pozici top of mind. Buduje tak pozici lovebrandu a slibuje, že po nákupu v Kauflandu bude mít zákazník vždy dobrý pocit. Nikdy neodejde zklamaný. Naším úkolem teď je ve spolupráci s oddělením marketingu Kauflandu, vytvořit špičkový spot a skvělou kampaň, zejména pak konzistentní koncept. Pokud se nám to podaří, bude to fantastická případová studie úspěšné realizace retailového marketingu,“ uzavírá Daniel Abrahám.
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Nebudou chybět zástupci globálně úspěšných fondů Hustle fund,...
Foundeři zde budou mít možnost oslovit širokou škálu...
Na Reflect přiletí podnikatelé a zakladatelé několika úspěšných...
Díky pozitivnímu ohlasu, kterému se minulý rok těšila...
Akcie a dluhové cenné papíry jsou velmi citlivé...
Pokud se podíváme na historické zkušenosti s propady na...
Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....
Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...
Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...
Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...
Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...
V praxi se s využitím různých slev a...
Na první pohled se může zdát, že omezení...