INCIEN vyzývá: Dekarbonizujte průmysl
Expertní pohledTéměř osm procent celkových emisí skleníkových plynů v České republice tvoří výroba železa a oceli. Dalšími náročnými obory jsou výroba...
Více než polovina Čechů se při plánování dovolené spoléhá sama na sebe. Jak ale upozorňuje Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), cestování „na vlastní pěst“ skrývá nemalá rizika. Například nulovou ochranu v případě úpadku letecké společnosti.
Výhodou cestování s cestovní kanceláří není jen kompletní servis a zázemí, ale důležitá ochrana spotřebitele v případě úpadku pořadatele zájezdu. Na rozdíl od individuálního cestování, kdy si spotřebitelé kombinují cestovní služby sami, platí v ČR a celé EU ochrana zákazníka a jeho financí vložených na nákup zájezdu. V případě insolvence CK se totiž o zákazníka postará pojišťovna nebo asistenční služba, které cestujícího repatriují zpět do ČR či mu vrátí vložené finanční prostředky za nerealizované zájezdy. Naopak pokud si spotřebitel nakoupí samostatnou letenku u letecké společnosti, odcestuje a ta se dostane do platební neschopnosti, musí si zpáteční let domů zajistit na své náklady a nabízí se mu jen minimum možností, jak vymoci své peníze za neuskutečněné lety zpět.
Služeb cestovních kanceláří a cestovních agentur při plánování a realizaci zahraniční dovolené využívá 47 % českých cestujících. V případě nákupu zájezdu, tedy balíčku dvou a více služeb, je ze strany CK poskytována spotřebiteli 100% ochrana při úpadku pořadatele. Aktuálně platná legislativa však nereflektuje situaci na trhu, kdy peníze zákazníků při nákupu letenek nejsou nijak chráněny. Pro spotřebitele je rovněž velmi obtížné domoci se vrácení peněz od leteckých společností za zrušené lety ze strany aerolinií, jak si mnozí vyzkoušeli během pandemie. Tato praxe způsobuje nevyvážené podnikatelské prostředí a nerovnoměrné rozložení povinností a rizik mezi pořadateli zájezdů, aeroliniemi a spotřebiteli. AČCKA a odborná veřejnost proto již dlouhodobě usiluje o narovnání podnikatelského prostředí, zajištění ochrany spotřebitele v cestovním ruchu a zakotvení povinnosti aerolinií zajistit se pro případ svého úpadku.
Podle Evropské komise se v období let 2000–2012 dostalo do platební neschopnosti 105 evropských leteckých společností. Mnoho úpadků bylo způsobeno zvyšující se konkurencí v letecké dopravě a neefektivně provozovanými „nízkonákladovými“ leteckými spoji. Úpadky se nevyhnuly jak malých aeroliniím, tak i větším, jako byly Spanair, Malév a Windjet, a zkomplikovaly cestování právě jednotlivcům, kteří zůstali v cizině bez pomoci.
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu, založené v roce 1991, které má přibližně 250 členů z řad subjektů cestovního ruchu. AČCKA, jako jediný zástupce za Českou republiku, je také členem ECTAA – asociace sdružující národní asociace cestovních kanceláří a cestovních agentur zemí Evropské unie, účastní se zasedání a své členy pravidelně informuje o aktuálním dění z oblasti evropské legislativy.
Institut věří, že bez cirkulární ekonomiky se dekarbonizace...
Mnohem větší prostor než dosud by proto měly...
Ocelový šrot se pro výrobu oceli využívá už...
Problémem je i to, že dosavadní národní strategie...
Od firemních setkání přes teambuildingy až po spektakulární...
Všestranné konferenční prostory: Ať už pořádáte konferenci, uvedení...
Relaxace a odpočinek: Po dlouhém dni plném jednání...
Zkušený eventový tým: Tým specialistů hotelu Aquapalace se...
Nespokojte se s průměrností, když můžete být výjimeční!...
Let QS1140 bude odlétat z Letiště Václava Havla...
Kromě Atén nabídne letecká společnost Smartwings v letním...
Institut věří, že bez cirkulární ekonomiky se dekarbonizace...
Mnohem větší prostor než dosud by proto měly...
Ocelový šrot se pro výrobu oceli využívá už...
Problémem je i to, že dosavadní národní strategie...
Let QS1140 bude odlétat z Letiště Václava Havla...
Kromě Atén nabídne letecká společnost Smartwings v letním...
„V Londýně jsme se hlavně chtěli setkat se...
Vedle úspěchu v Londýně si FTMO odneslo také...