Neděle 5. května 2024
ikona hodiny26. 6. 2023 09:00

Cesta k novým zákazníkům? Influenceři!

Influencer marketing je také v Česku stále populárnější formou propagace produktů a služeb. Firmy využívají sílu influencerů na sociálních sítích k oslovování cílových skupin a zvyšování povědomí o svých značkách. V tomto článku se podíváme na to, jak můžete také vy využít influencer marketing k získání nových zákazníků. A hlavně proč.

Vítězslav Klement Vítězslav Klement autor

Expert na strategickou komunikaci, majitel PR agentury Lost Bunny Communication. Absolvoval zahraniční stáže v Dubaji a Madridu. Pravidelně vede veřejná školení a také přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je také autorem webu svetmetaverse.cz.

Foto: Shutterstock.com Influenceři otevírají cestu k novým zákazníkům. Foto: Shutterstock.com

Influencer marketing je zkrátka totiž forma marketingu, při které spolupracují firmy s influencery na sociálních sítích. Influenceři jsou lidé s velkým dosahem na sociálních platformách, které můžete využít právě k oslovení svojí cílové skupiny. Zejména proto, že lidé věří lidem.

Více než různým reklamním bannerům a plochám. A když řekne svým fanouškům nějaký influencer, že váš jogurt, krém, lednička nebo pivo je prostě nejlepší, budou tomu věřit více, než když byste to samé sdělení poslali do světa reklamou v novinách, na internetu nebo třeba na Facebooku.

Jaké jsou výhody influencer marketingu?

Oslovování specifických cílových skupin: Influenceři mají často velký dosah na specifické cílové skupiny, což umožňuje firmám oslovovat ty správné lidi.

Zvýšení povědomí o značce: Spolupráce s influencery může pomoci firmám zvýšit povědomí o své značce a získat nové zákazníky.

Autentičnost obsahu: Influenceři jsou známí tím, že produkují autentický obsah, což může být pro firmy velkou výhodou při oslovování cílové skupiny.

Větší důvěra u zákazníků: Zákazníci mají často větší důvěru v influencery než v tradiční reklamu, což může přinést firmám výhodu při získávání nových zákazníků.

Jak najít vhodného influencera

Pokud chcete využít influencer marketing pro vaši firmu v Česku, najděte si influencery, kteří oslovují vaši cílovou skupinu. Sledujte jejich profily na sociálních sítích a sledujte, jaké typy obsahu produkují. A zda jsou pro vás relevantní. Následně je oslovte navrhněte jim spolupráci. Buďte konkrétní v tom, co od spolupráce očekáváte a co jim nabízíte.

Grafika: GroupM Grafika: GroupM

Influencer marketing není nutně spojen jen s těmi TOP českými celebritami. Spíše naopak. Pro podporu vašeho podnikání můžete využít třeba vaše lokální influencery, kteří mají velký vliv ve vaší oblasti. Nebo mikroinfluencery s menším, ale velmi angažovaným publikem. Tito Influenceři by mohli být pro vaši firmu velmi cennými partnery, protože mohou poskytnout více autentické a relevantní doporučení svému publiku.

Influencer marketing může být pro vaši firmu velmi účinnou formou propagace produktů a služeb. Spolupráce s influencery na sociálních sítích vám může pomoci firmám oslovovat specifické cílové skupiny, zvyšovat povědomí o vaší značce a získávat nové zákazníky.

Pokud se rozhodnete využít influencer marketing pro vaši firmu, nezapomeňte na zmíněné důležité kroky, jako je identifikace vhodných influencerů, sjednání podrobností o spolupráce a tvorbu kvalitního obsahu.

Články autora Vítězslav Klement

Nejnovější články

Analýzy
Výrazná změna v chování hostů

Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...

Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...

Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....

Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...

Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...

HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...

Analýzy
Hypotéky očima experta

Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...

Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...

Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...

Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...

Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...

Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...

V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...

Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...

Advertorial
Panevropská univerzita potvrzuje svou kvalitu

„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...

Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Letadlo Lufthansy v Praze přivítala vodní děla

„Těší mě, že jsme se mohli symbolicky připojit...

„Jsem hrdý na to, že Letiště Praha oslavilo...

Letadlo je jedním ze čtyř strojů nesoucích na...

Aktuality
Virtuální vodárna. K čemu se hodí digitální dvojče úpravny vody?

Partneři oslovili město Železná Ruda, zda by se...

„Digitální dvojče představuje počítačový model, který dokonale kopíruje...

Součástí digitálního dvojčete úpravny vody je i systém...

JUDr. Tomáš Koníček z Mezinárodního bezpečnostního institutu, který se...

Aktuality
Už i slovenské firmy snadněji přejdou na udržitelné podnikání

„Slovensko je kvůli své rozmanitosti a průmyslovému zázemí...

„Náš servis není jen o tom, že za...