Úterý 18. června 2024
ikona hodiny26. 6. 2023 09:00

Cesta k novým zákazníkům? Influenceři!

Influencer marketing je také v Česku stále populárnější formou propagace produktů a služeb. Firmy využívají sílu influencerů na sociálních sítích k oslovování cílových skupin a zvyšování povědomí o svých značkách. V tomto článku se podíváme na to, jak můžete také vy využít influencer marketing k získání nových zákazníků. A hlavně proč.

Vítězslav Klement Vítězslav Klement autor

Expert na strategickou komunikaci, majitel PR agentury Lost Bunny Communication. Absolvoval zahraniční stáže v Dubaji a Madridu. Pravidelně vede veřejná školení a také přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je také autorem webu svetmetaverse.cz.

Foto: Shutterstock.com Influenceři otevírají cestu k novým zákazníkům. Foto: Shutterstock.com

Influencer marketing je zkrátka totiž forma marketingu, při které spolupracují firmy s influencery na sociálních sítích. Influenceři jsou lidé s velkým dosahem na sociálních platformách, které můžete využít právě k oslovení svojí cílové skupiny. Zejména proto, že lidé věří lidem.

Více než různým reklamním bannerům a plochám. A když řekne svým fanouškům nějaký influencer, že váš jogurt, krém, lednička nebo pivo je prostě nejlepší, budou tomu věřit více, než když byste to samé sdělení poslali do světa reklamou v novinách, na internetu nebo třeba na Facebooku.

Jaké jsou výhody influencer marketingu?

Oslovování specifických cílových skupin: Influenceři mají často velký dosah na specifické cílové skupiny, což umožňuje firmám oslovovat ty správné lidi.

Zvýšení povědomí o značce: Spolupráce s influencery může pomoci firmám zvýšit povědomí o své značce a získat nové zákazníky.

Autentičnost obsahu: Influenceři jsou známí tím, že produkují autentický obsah, což může být pro firmy velkou výhodou při oslovování cílové skupiny.

Větší důvěra u zákazníků: Zákazníci mají často větší důvěru v influencery než v tradiční reklamu, což může přinést firmám výhodu při získávání nových zákazníků.

Jak najít vhodného influencera

Pokud chcete využít influencer marketing pro vaši firmu v Česku, najděte si influencery, kteří oslovují vaši cílovou skupinu. Sledujte jejich profily na sociálních sítích a sledujte, jaké typy obsahu produkují. A zda jsou pro vás relevantní. Následně je oslovte navrhněte jim spolupráci. Buďte konkrétní v tom, co od spolupráce očekáváte a co jim nabízíte.

Grafika: GroupM Grafika: GroupM

Influencer marketing není nutně spojen jen s těmi TOP českými celebritami. Spíše naopak. Pro podporu vašeho podnikání můžete využít třeba vaše lokální influencery, kteří mají velký vliv ve vaší oblasti. Nebo mikroinfluencery s menším, ale velmi angažovaným publikem. Tito Influenceři by mohli být pro vaši firmu velmi cennými partnery, protože mohou poskytnout více autentické a relevantní doporučení svému publiku.

Influencer marketing může být pro vaši firmu velmi účinnou formou propagace produktů a služeb. Spolupráce s influencery na sociálních sítích vám může pomoci firmám oslovovat specifické cílové skupiny, zvyšovat povědomí o vaší značce a získávat nové zákazníky.

Pokud se rozhodnete využít influencer marketing pro vaši firmu, nezapomeňte na zmíněné důležité kroky, jako je identifikace vhodných influencerů, sjednání podrobností o spolupráce a tvorbu kvalitního obsahu.

Články autora Vítězslav Klement

Nejnovější články

Cestovní ruch
Češi plánují na dovolené více utrácet

Podíl těch, kteří si chtějí užít letní období...

Jak už bylo uvedeno – Češi preferují odpočinkovou...

V rámci celkových výdajů za dovolenou Češi nejvíce utratí...

Výzkum ukázal, že Čechy stále více zajímá při...

Letní dovolenou v zahraničí plánuje 60 % Čechů,...

Expertní pohled
Vzestup a pád Quick Commerce

Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala...

Covidová pandemie světovou ekonomikou řádně zacloumala a kromě...

Problémy hlavních Quick Commerce hráčů, jako je zmíněný...

Pro něco takového je potřeba jak využití moderních...

Cestovní ruch
Pusťte dovolenou k vodě!

Kampaň Pustit k vodě je produkt zaměřený na...

Střední Čechy zaznamenaly v minulém roce nejvyšší návštěvnost...

Střední Čechy mají díky Labsko-Vltavské cestě více splavných...

Po covidu obliba domácích dovolených silně vzrostla. Původně...

Nejnovější Aktuality

Cestovní ruch
Češi plánují na dovolené více utrácet

Podíl těch, kteří si chtějí užít letní období...

Jak už bylo uvedeno – Češi preferují odpočinkovou...

V rámci celkových výdajů za dovolenou Češi nejvíce utratí...

Výzkum ukázal, že Čechy stále více zajímá při...

Letní dovolenou v zahraničí plánuje 60 % Čechů,...

Cestovní ruch
Pusťte dovolenou k vodě!

Kampaň Pustit k vodě je produkt zaměřený na...

Střední Čechy zaznamenaly v minulém roce nejvyšší návštěvnost...

Střední Čechy mají díky Labsko-Vltavské cestě více splavných...

Po covidu obliba domácích dovolených silně vzrostla. Původně...

Expertní pohled
Proběhl globální veletrh New Manufacturing World

Předseda představenstva společnosti Daimler, Ola Källenius, se ve...

Automobilový průmysl byl vždy hnací silou technického pokroku....

V praxi konvenční vývojové metody při řešení složitých...

Partner společnosti Drees & Sommer Florian Langlotz a...

Veletrh New Manufacturing World je začátkem série konferencí,...