pondělí 7. října 2024
ikona hodiny 26. 6. 2023 09:00

Cesta k novým zákazníkům? Influenceři!

Influencer marketing je také v Česku stále populárnější formou propagace produktů a služeb. Firmy využívají sílu influencerů na sociálních sítích k oslovování cílových skupin a zvyšování povědomí o svých značkách. V tomto článku se podíváme na to, jak můžete také vy využít influencer marketing k získání nových zákazníků. A hlavně proč.

Vítězslav Klement Vítězslav Klement autor

Expert na strategickou komunikaci, majitel PR agentury Lost Bunny Communication. Absolvoval zahraniční stáže v Dubaji a Madridu. Pravidelně vede veřejná školení a také přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je také autorem webu svetmetaverse.cz.

Foto: Shutterstock.com
Influenceři otevírají cestu k novým zákazníkům. Foto: Shutterstock.com

Influencer marketing je zkrátka totiž forma marketingu, při které spolupracují firmy s influencery na sociálních sítích. Influenceři jsou lidé s velkým dosahem na sociálních platformách, které můžete využít právě k oslovení svojí cílové skupiny. Zejména proto, že lidé věří lidem.

Více než různým reklamním bannerům a plochám. A když řekne svým fanouškům nějaký influencer, že váš jogurt, krém, lednička nebo pivo je prostě nejlepší, budou tomu věřit více, než když byste to samé sdělení poslali do světa reklamou v novinách, na internetu nebo třeba na Facebooku.

Jaké jsou výhody influencer marketingu?

Oslovování specifických cílových skupin: Influenceři mají často velký dosah na specifické cílové skupiny, což umožňuje firmám oslovovat ty správné lidi.

Zvýšení povědomí o značce: Spolupráce s influencery může pomoci firmám zvýšit povědomí o své značce a získat nové zákazníky.

Autentičnost obsahu: Influenceři jsou známí tím, že produkují autentický obsah, což může být pro firmy velkou výhodou při oslovování cílové skupiny.

Větší důvěra u zákazníků: Zákazníci mají často větší důvěru v influencery než v tradiční reklamu, což může přinést firmám výhodu při získávání nových zákazníků.

Jak najít vhodného influencera

Pokud chcete využít influencer marketing pro vaši firmu v Česku, najděte si influencery, kteří oslovují vaši cílovou skupinu. Sledujte jejich profily na sociálních sítích a sledujte, jaké typy obsahu produkují. A zda jsou pro vás relevantní. Následně je oslovte navrhněte jim spolupráci. Buďte konkrétní v tom, co od spolupráce očekáváte a co jim nabízíte.

Grafika: GroupM
Grafika: GroupM

Influencer marketing není nutně spojen jen s těmi TOP českými celebritami. Spíše naopak. Pro podporu vašeho podnikání můžete využít třeba vaše lokální influencery, kteří mají velký vliv ve vaší oblasti. Nebo mikroinfluencery s menším, ale velmi angažovaným publikem. Tito Influenceři by mohli být pro vaši firmu velmi cennými partnery, protože mohou poskytnout více autentické a relevantní doporučení svému publiku.

Influencer marketing může být pro vaši firmu velmi účinnou formou propagace produktů a služeb. Spolupráce s influencery na sociálních sítích vám může pomoci firmám oslovovat specifické cílové skupiny, zvyšovat povědomí o vaší značce a získávat nové zákazníky.

Pokud se rozhodnete využít influencer marketing pro vaši firmu, nezapomeňte na zmíněné důležité kroky, jako je identifikace vhodných influencerů, sjednání podrobností o spolupráce a tvorbu kvalitního obsahu.

Články autora Vítězslav Klement

Nejnovější články

Analýzy

Česko: Zelený tygr nebo lenochod?

Česká republika má dle dat druhou nejlepší kombinaci...
Analýzy

Příležitost pro obchod i dodavatele

Privátní značky v České republice dosahují stále vyšší...
Názory

Migrace – důvod proč Okunův zákon v USA letos nebude platit

Americká konjunktura na konci minulého kvartálu stála na...

Nejnovější Aktuality

Expertní pohled

Ropný trh na konci roku 2024

V posledních týdnech cena ropy klesala a dostala...
Aktuality

Česko nabízí skvělé příležitosti zahraničním investorům

Klesající úroková sazba, rostoucí atraktivita českého realitního trhu...
Cestovní ruch

Do Prahy se vrátí ikonický Airbus A380

Největší mezinárodní letecká společnost na světě Emirates oznamuje,...