Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji
Analýzy 17. 5. 2024 06:31Studie FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report za 2. pololetí 2023 zdůrazňuje potřebu, aby dodavatelé dodržovali osvědčenou praxi ve zveřejňování...
Nejnovější data poradenské společnosti STR popisují nástup druhé hlavní sezóny – měsíc září. Počasí hotelovému byznysu přálo. Podrobnější pohled na čísla však ukazuje hotelový trh ČR jako poraženého pocovidového vývoje. Jak oproti zbytku Evropy, tak v porovnání s přímými konkurenty.
Hostů (a cizinců) přijelo do ČR oproti loňsku více, hotely nejsou poloprázdné a atakují hranici 80 %. Nicméně čísla obsazenosti o moc výše jít nemohou. Meziroční nárůst cen okolo 10 % nepokrývá ani nominální inflaci, natož inflaci hotelovou (potraviny, energie, mzdy), která je meziročně skoro trojnásobná. Ceny pokojů nedosahují úrovně letošního června a pražský trh ochlazuje.
Když vynásobíme obsazenost a cenu pokoje, vznikne v jádru Tržba za pokoj a noc (REVPAR). Když se tedy podíváme na tyto tržby: Evropa vzrostla o 28 % (září 23 vs září 23). Celoročně (leden-září; year-to-day (YTD)) o 25 %. Praha má +5,1 % září a minus -1,0 % YTD, ČR 8,7 % (září) a 2,4 % YTD.
Naši přímí konkurenti: Budapešť o 16,4 % v září, ale +34 % YTD. Varšava dokonce září +25 % a YTD +32 %. Vídeň +29 % září a 8 % YTD. A premianti evropského trhu rostli podstatně víc: Lisabon 31,3 %, Paříž 41 %, Milán 50,4 % a Řím dokonce o 72,1 %. I Moskva roste rychleji než Praha. (Occ % = obsazenost hotelů; Tržby v eurech)
Naši přímí konkurenti stále rostou (Vídeň navíc startovala už s jistým náskokem), ČR stagnuje. Když k tomu připočteme jednu z nejvyšších inflací v Evropě se zvláště nepříznivým vývojem energií a potravin (hotelové komodity) – ztrácíme konkurenceschopnost i v tomto kdysi úspěšném odvětví. Hezké počasí a slušné zářijové výsledky to ani zdaleka nepřekryjí. „Pro nás jsou špatné výsledky českého hotelového trhu příležitostí k akvizicím,“ hledá pozitiva Jaroslav Svoboda, majitel největší české hotelové sítě Czech Inn Hotels. „Radost z toho nemám a abych byl upřímný, pokukujeme také po akvizicích v Polsku, Maďarsku a dál na východ. Uměl bych stagnaci ČR popsat i ostřeji, ale to je pořád stejná písnička. Málo akcí, málo letů do Prahy, neregulované AirBnB a další a další,“ uzavírá hoteliér.
Září je druhá hlavní sezóna, kdy se hosté v Evropě přesouvají zpět z jihu do turistických měst a obecně měst. Více obchodních cest, návštěv, více kongresové turistiky. Grafy krásně ilustrují závislost obou jevů – obsazenosti a ceny – během roku. A vývoj českých cen, který je blíže Bratislavě než Vídni, je varující.
Ze zářijových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti hotely skupiny Czech Inn Hotels: Wellnes Hotel STEP 86,3 %; pětihvězdičkový The Grand Mark Prague 91,0 % (s cenou 325,22 euro), Hotel Merkur 96,8 % a Josephine Old Town Square Hotel dokonce 97,7 % (s cenou 141,60 euro).
Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...
Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...
Útoky se týkaly méně než 9 % všech...
Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...
„Itálie je pro nás prvním krokem na západ...
Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice,...
Výhody plynoucí z možnosti využívání home office jsou...
Videokonferencím se někteří zaměstnanci ještě nedávno vyhýbali. Přinášely...
Do světa spotřební kancelářské elektroniky vstoupily také chytré...
Aktuální meeting roomy by měly být vybavené kvalitní...
Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...
Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...
V mezinárodním srovnání si zároveň Praha zajistila šesté...
Kongresový průmysl v hlavním městě si po vynucené...
Praha si ve svých strategických dokumentech zaměřených na...
Praha je v rámci České republiky dlouhodobě první...
Od roku 2022 můžeme na základě dat sledovat...
„Těší mě, že společnost Delta Air Lines nabízí...
„Jsme nadšení, že na letní sezónu obnovujeme nonstop...