Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Lednová data poradenské společnosti STR ukazují pokračující a mimořádně turisticky příznivou zimu pro české (pražské) hotely. Celkové výsledky však nadále značně zaostávají za dobou předcovidovou (2019).
Pozitivní zprávy konce roku (listopad, prosinec) z prostředí českých hotelů leden potvrdil!
Lednové tržby vzrostly v ČR meziročně o skoro 24 %, což je v evropském měřítku čtvrtý největší nárůst po Turecku (+42 %), Maltě (+35 %) a Rusku (+30 %). S výjimkou Malty na náš růst hledí zbytek „klasické“ Evropy s odstupem (páté Německo má +17 %, ostatní ještě výraznější odstup). Spolu se zastavením růstu nákladů se tak jedná o dobrou zprávu a úspěšný měsíc leden.
„Trend obsazenosti i nákladů je, díkybohu, optimistický,“ vysvětluje Jaroslav Svoboda, majitel skupiny Czech Inn Hotels, která dosáhla téměř na 1,5 milionu ubytovaných hostů v roce 2023, a tím se stala jedničkou českého trhu. „Ovšem musíme si uvědomit, že jde jen o trend. Hodnot z roku 2019 (před covidem) hotelový průmysl zdaleka nedosahuje. Pro nás jako Czech Inn Hotels byla superúspěšná i loňská zima, tedy „vzpamatovávání se výsledků“, které jsme si užili již o rok dříve než většina konkurence.“
Na dobré výsledky českých hotelů má vliv nový trend, kdy výrazně klesá sezónnost. Leden totiž spolu s únorem je vrcholem české mimosezóny, ale letošní „standardní“ propad je výrazně menší a napříkad Praha porazila v lednové obsazenosti i tradičně silnou Vídeň (viz graf níže). Praze vzrostla lednová obsazenost o více než 10 %! „Sledujeme nový trend s určitým překvapením,“ potvrzuje Jaroslav Svoboda. „Byli jsme přichystaní na spoustu opravování a zkrášlování hotelů v mimosezóně a místo toho na některých hotelech atakujeme 90% obsazenost. Ale i přes logistické problémy, jde pochopitelně o radostné překvapení.“