Sobota 18. května 2024
ikona hodiny12. 4. 2023 07:47

Umělá inteligence v roce 2023: Jak ji využít v marketingu a PR?

Umělá inteligence a její využití zdá se být hitem roku 2023. A ač to nemusí být v záplavě zpráv o umělé inteligenci z poslední doby zřejmé, je tu s námi už několik desítek let.

Vítězslav Klement Vítězslav Klement autor

Expert na strategickou komunikaci, majitel PR agentury Lost Bunny Communication. Absolvoval zahraniční stáže v Dubaji a Madridu. Pravidelně vede veřejná školení a také přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je také autorem webu svetmetaverse.cz.

Foto: Shutterstock.com Umělá inteligence je hitem roku, je tu s námi ale již desítky let Foto: Shutterstock.com

Tak například už v roce 1979 překonal počítač s umělou inteligencí světového mistra ve hře vrhcáby. A zatímco většina lidí se s ní ještě pořádně nesetkala, někde už ji rovnou zakazují. Třeba prestižní francouzský Institut politických studií na počátku roku 2023 zakázal studentům využívat chatovacího robota ChatGPT při psaní školních prací. Tak určitě.

Umělá inteligence vám ale už dnes dokáže pomoct a ulehčit práci v oblasti marketingu a public relations. Od personalizace obsahu až po optimalizaci reklamních kampaní a analýzu dat, umělá inteligence pro vás nabízí nové možnosti pro zlepšení účinnosti a efektivity marketingových a PR aktivit.

Jedním z klíčových možných využití umělé inteligence v marketingu a PR je personalizace obsahu pro zákazníky. Díky umělé inteligenci mohou firmy vytvářet jedinečný a přesně zaměřený obsah pro každého zákazníka. Tento personalizovaný obsah může být vytvářen na základě různých faktorů, jako jsou historie nákupů, preferované kategorie produktů nebo zájmy zákazníka.

Dalším možným využitím umělé inteligence je optimalizace reklamních kampaní. Díky tomu tak firmy mohou vylepšit účinnost svých reklamních kampaní a snížit náklady na reklamu. Algoritmy mohou analyzovat data o chování zákazníků, jako jsou kliknutí, konverze a nákupy, a optimalizovat reklamy na základě těchto dat.

Jedním z aktuálně nejpopulárnějších využití umělé inteligence ve firemní komunikaci jsou chatboti. Ti dokážou pomoci zákazníkům s otázkami a problémy kdykoliv bez ohledu na den či hodinu, což zvyšuje spokojenost zákazníků a snižuje počet dotazů, které musí být řešeny přes lidské operátory.

Nezapomeňte umělou inteligence využít také v případě analýzy dat. Díky algoritmům a strojovému učení mohou firmy rychleji analyzovat velké objemy dat a získat užitečné poznatky o chování zákazníků. Tyto poznatky mohou být poté využity ke zlepšení komunikace, a tedy tržeb a prodejů.

Umělá inteligence umí už dnes také pomoci s psaním textů, textací webu nebo vymýšlením příspěvků na sociální sítě. Případně také reklamních sloganů a textů do online reklamy. Ty nejpoužívanější nástroje jsou například ChatGPT nebo Midjourney. Nástroj d-id zase umí ze statických obrázků avatarů dělat mluvená videa.

Využití umělé inteligence v marketingu a PR se stává stále více běžným a důležitým faktorem pro úspěch v těchto oblastech. Personalizace obsahu, optimalizace reklamních kampaní, chatboti, analýza sentimentu, prediktivní analýza a vylepšení UX/UI jsou jen některé z příkladů, jak může AI pomoci marketérům a PR profesionálům dosáhnout lepších výsledků a vyššího ROI.

Využití umělé inteligence je zkrátka zdá se být nevyhnutelné pro každou společnost, která se chce udržet konkurenceschopnou v dnešním digitálním světě.

Články autora Vítězslav Klement

Nejnovější články

Cestovní ruch
Inspirace pro svatbu na zámku Nelahozeves

Co zámek nabídne? Dopoledne od 10 hodin je...

V roce 2022 se v ČR uskutečnilo na padesát pět...

Zámek Nelahozeves má konkurenční výhodu v relativní blízkosti Prahy...

Akce Inspirace ke svatbě na zámku se samozřejmě...

Analýzy
Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...

Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...

Útoky se týkaly méně než 9 % všech...

Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...

Pohled z praxe
Bonami se rozšiřuje poprvé na západ a oslovuje italské zákazníky 

„Itálie je pro nás prvním krokem na západ...

Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice,...

Nejnovější Trendy

Trendy
Digitalizace mění management stavebních projektů

Prostřednictvím digitálních platforem pro stavební profesionály (tzv. PropTech...

Prostřednictvím analýzy historických dat a ukazatelů výkonnosti lze...

Další odvětví jako třeba automobilový průmysl již se...

Trendy
Čeští experti připravují zdravější rostlinné oleje

Při rafinaci oleje dochází k odstranění zbytků mechanických...

„Od nás, jako výrobců pokročilé rafinační technologie se...

Analýzy
Nejistá budoucnost českých firem

I když panuje všeobecný optimismus ohledně AI a...

Respondenti z českých firem uvádějí, že GenAI má významný...

V širším měřítku zůstává pro firmy problémem kybernetická...

Výzkum také odhaluje důležitost moderní datové infrastruktury v...