Do Prahy míří investiční hvězdy
AktualityDva dny plné inspirativních přednášek, diskuzí, příležitostí k setkání a navázání kontaktů s významnými investory do startupů a dalších obohacujících...
Včera byla zveřejněna čísla o českém průmyslu. Lze z nich mimo jiné odvodit jedno zajímavé srovnání: hodnotu výroby v červnu 2020 v porovnání s průměrnou produkcí v daném odvětví ve 12 měsících před nástupem covidu, tedy v mírovém období březen 2019 - únor 2020. Dostaneme tak představu, do jaké míry se to které odvětví českého průmyslu dokázalo do června vyhrabat z covidových potíží.
Bohužel, korona-šampiónů je zatím pouze několik: vedle výroby nápojů jsou to produkce výrobků papírových, pryžových a plastových, tisk a rozmnožování nahraných nosičů a konečně opravy či instalace strojů a zařízení. Překvapivě v tomto seznamu prvních na pásce nenajdeme – jakkoli bychom je tam možná čekali – průmysl potravinářský a už vůbec ne průmysl farmaceutický.
Nelze vyloučit, že letošní červen byl v některých odvětvích z různých důvodů výjimečně dobrý nebo výjimečně špatný. I když ale vezmeme namísto samotného června průměr za letošní duben až červen, s nejmenšími ztrátami prošla krizí opět především ta odvětví, která jsem již zmínil, přibude pouze výroba elektrických zařízení. V onom tříměsíčním pohledu však není průměr za zmíněné tři měsíce nad sto procenty dosažitelný ani pro ona nejodolnější odvětví. I těm nejlepším zkrátka trvalo tři měsíce, než se dostaly na předkoronavirový normál.
Zajímavý je konkrétně rozdíl mezi průmyslem potravinářským (v červnu 92 % průměru za 3/19-2/20) a nápojářským (105 %). Vysvětlením může být snad fakt, že určitou část potravinářské produkce (zejména asi pečivo, vždyť váha samotného chleba ve spotřebním koši činí úctyhodné 1,3 %) si domácnosti po úderu karanténních opatření začaly připravovat doma. Naproti tomu sirupy pro výrobu šťáv, pivo, džusy a podobné nápojářské produkty si doma většina z nás během jara vyrábět asi nezačala.
K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...
Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...
Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Tisková zpráva totiž představuje jeden z nejdůležitějších nástrojů...
Důležité jsou také citace, které dodávají tiskové zprávě...
Search Engine Optimization, zkráceně SEO, v češtině chápeme...
Obecně společným znakem SEO je zalíbit se Googlu....
Mít svižné a technicky správně zpracované stránky nemusí...
Při spravování obsahu vašeho webu nesmíte zapomínat i...
V principu platí, že vaší snahou by mělo...
Stejně jako každý digitální obor, i SEO v...