×

ZDE SLEDUJTE ŽIVĚ OLOMOUCKÝ SNĚM HOSPODÁŘSKÉ KOMORY – JIŽ VE ČTVRTEK 26. KVĚTNA OD 10 HODIN.

Úterý 24. května 2022
Přihlásit se / Zaregistrovat se

Campiri se chce stát evropským lídrem

Za rok od spuštění se platforma Campiri stala dominantním hráčem na poli digitalizace karavaningu v Česku. Startup Lukáše Janouška a Paula Tesara má však větší ambice a se začátkem roku 2022 vstoupil do Polska, Řecka a na Slovensko. Cílem je stát se lídrem na poli pronájmu obytných vozů napříč Evropou, především v Evropě střední a východní.

Filip Matějka ikona hodiny13. 5. 2022 14:35
Foto: Shutterstock.com Campiri cílí na digitální autocamping Foto: Shutterstock.com

Platformě věří také investoři a splnění vytyčených cílů podpoří i právě dokončené seedové investiční kolo ve výši 67 milionů korun doplňující původní konvertibilní půjčky a vklad zakladatelů ve výši 15,6 milionu korun. Dalších 32 milionů Kč firma získala ve formě dluhového financování na nákup flotily vozů. Lead investorem se stal Rockaway Ventures Fund s Mitonem, který společně s Evou Janečkovou a Oldou Bajerem dali důvěru Campiri již dříve, v doprovodu Purple Ventures. Celkem 114,65 milionu korun poslouží k etablování Campiri na nových trzích, k posílení týmu a nákupu nových vozů.

„S Campiri máme od začátku větší plány než být pouze lokálním hráčem a nyní se i díky investici naše šance podstatně zvyšují. Největší část financí je totiž určená právě na podporu expanze a nabírání zkušených lidí do týmu na aktuálních i nových trzích. Navíc ve střední, potažmo východní a jižní Evropě pro nás nyní vidíme největší potenciál a jsme přesvědčeni, že je ideální čas na místní trhy vstoupit. Zatímco na západě Evropy už působí několik konkurentů, v regionu CEE digitalizace teprve začíná. A proto věříme, že naše ambice namířené tímto směrem jsou naprosto reálné,“ říká CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Více o Campiri

Campiri je webová platforma, která odstartovala revoluci v pronájmu obytných vozů. Jejím cílem je kompletně zdigitalizovat celý proces půjčování karavanů tak, aby se daly snadno rezervovat na pár kliknutí a dostaly se ke svým dočasným uživatelům rychle, hladce a bez potíží. Nabízí nejširší paletu obytných vozů a karavanů z půjčoven i od soukromých majitelů. Ambiciózní projekt Lukáše Janouška chce především inspirovat k udržitelnému způsobu cestování, které karavaning přináší, ale klade si také další velké cíle: podporu ekologických pohonů, rozvíjení sdílené ekonomiky a eliminaci negativních dopadů hromadného turismu na životní prostředí a lokální komunity. Platforma Campiri je určena pro všechny, které baví nezávislé cestování, ale například i pro majitele vozů, kteří díky ní mohou svůj nevyužitý karavan jednoduše nabídnout k pronájmu a vydělat peníze.

„Z investice do Campiri máme velkou radost. Zaujal nás především digitální obchodní model, kdy jsou schopni prostřednictvím pár kliků efektivně propojit majitele se zájemci o půjčení jejich obytného vozu. V posledních letech vidíme vzestup popularity této formy cestování, která má navíc prokazatelně menší dopad na životní prostředí. Podpora udržitelných projektů v rámci kempingové a karavaningové struktury ze strany Campiri je zároveň v souladu s naší ESG strategií, což je pro nás jedním z klíčových faktorů,“ popisuje investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský a doplňuje: „Současně je pro nás poskytnutí financí Campiri logickým pokračováním v našich nedávných investicích v rámci celého segmentu digitalizace pronájmu či prodeje vozů.“

K titulu stačila jediná sezona

Pouhá jedna sezona fungování zajistila platformě pozici subjektu s největším počtem obytných vozů k pronájmu na jednom místě. Jejich počet dnes dosahuje 400 vozidel s pestrým výběrem. Rok 2021 Campiri uzavřelo s obratem 20 milionů korun, více než 5 000 nocemi v karavanech na kontě zákazníků a pětinou českých půjčoven jako partnery. V budoucnu by takové pokrytí mělo být standardem i pro další trhy. Rok 2022 je ve znamení rostoucího zájmu soukromých majitelů o pronájem jejich obytných vozů, kterých již Campiri nabízí v ČR a Polsku přes 100. Pro letošek je cílem navýšit nabídku až na 1 200 vozů napříč všemi trhy. K tomu pomůže i vlastní flotila, která dnes čítá 25 vozů a bude díky získanému kapitálu dále rozšiřována.

„Nejdůležitější je, že se nám povedlo přenést analogový segment do současnosti a otevřít svobodu v podobě cestování obytnými vozy opravdu všem. Karavaning dnes už není jen alternativní dovolenou a je nutné přizpůsobit ho současným požadavkům. Vedle toho vidíme obrovský potenciál v oblasti udržitelnosti. Nechceme totiž pouze brát. I proto už od svého vzniku věnujeme 1 % z obratu na udržitelné projekty související s rozvojem stávající infrastruktury. Navíc už se nebavíme jen o karavaningu, ale také o kempingu. Chceme totiž oba segmenty propojit do jedné služby, nabídnout zákazníkům větší komfort a nabídku při jejich rezervaci a majitelům efektivnější nástroj na jejich správu,“ říká Janoušek.

Od půjčování k investicím

Poslední roky vystřelily karavaning ke hvězdám. Nejen vzhledem k pandemické situaci lidé hledali alternativní způsoby, jak cestovat, ale změnil se také postoj velké části populace k tradičním dovoleným. Lidé stále častěji touží po originálních zážitcích s velkou flexibilitou měnit rychle místo – což nabízí právě obytné vozy. Nicméně ještě donedávna byl celý segment nepolíbený digitalizací, s problémy a složitými procesy. Campiri proto přišlo s vizí celou cestu zefektivnit a každému umožnit zarezervovat si nezávislou dovolenou na pár kliknutí.

„Společně se stanovenými cíli však bylo třeba rychle reagovat na nové výzvy. Například neúměrně vysoká poptávka během léta urychlila vznik peer-to-peer modelu pronájmu obytných vozů od soukromých majitelů. Velký zájem o koupi obytných vozů nás pak vedl ke spuštění Campiri Campers Clubu – služby umožňující zájemcům koupit od nás výhodně skladový vůz, s plným servisem, a vydělávat na jeho dalším pronájmu. Díky kombinaci vozů z půjčoven, od soukromých majitelů, vlastní flotily a Campiri Campers Clubu tak jsme schopni najít řešení pro všechny,“ komentuje Janoušek.

Ke karavaningu dle Campiri neodmyslitelně patří také kemping. Současný stav digitalizace kempové infrastruktury ale zdaleka neodpovídá moderním potřebám. I na tento problém se Campiri zaměřilo a akvizicí portálu Dokempu.cz odstartovalo revoluci také v tomto segmentu.

Nejnovější články

Aktivity HK ČR
Soutěžní DIGI den motivoval žáky ke vzdělávání v IT

„Pro jihočeské základní a střední školy jsme ve...

„Na soutěži jsem měla možnost mluvit s učiteli,...

Názory
Technologie pomůže, spásu v ní ale nehledejte

Finanční poradci to poslední dobou neměli vůbec lehké....

Nyní letí komplexní technologické ekosystémy, které poradcům poskytují...

Aktuality
Evropa nám schválila první program pro období 2021-2027

„S potěšením přináším zprávu o završení dlouhého vyjednávání...

„Děkuji Evropské komisi i všem kolegům zapojeným do...

Komisařka Ferreira i ministr Bartoš debatovali o významu...

Nejnovější Pohled z praxe

Aktivity HK ČR
Soutěžní DIGI den motivoval žáky ke vzdělávání v IT

„Pro jihočeské základní a střední školy jsme ve...

„Na soutěži jsem měla možnost mluvit s učiteli,...

Pohled z praxe
Greendeal přinese zdražení nemovitostí až o 17 %

Se zavedením plánu Zelená dohoda pro Evropu souhlasí...

Více jak polovina dotázaných developerů neočekává, že Zelená...

Pohled z praxe
Každý obyvatel ČR vytřídil loni skoro 72 kilogramů odpadu

22,5 kg papíru, 16,8 kilogramu plastu, 16,8 kilogramu...

Lidé mohou v ČR třídit odpady do více...

Pokud bychom měli říct, v jakých obcích lidé...

Srovnáme-li množství tříděných odpadů v jednotlivých krajích ČR,...

Obce a města ČR se intenzivně snaží zlepšovat...

V obcích se třídí také další komunální odpady...