Středa 1. května 2024
ikona hodiny8. 4. 2024 07:25

Slovenský prodejce brýlí chce ovládnout celý region CEE

Slovenský eyerim, jeden z největších online prodejců brýlí v regionu CEE, míří do české metropole. Tento krok je součástí strategie na rozšiřování online optických služeb, zpřístupnění optických výrobků a dlouhodobě udržitelného růstu společnosti na mezinárodních trzích. Jeho zakladatelé mají přesto větší ambice – transformovat celé odvětví obchodu s dioptrickými i slunečními brýlemi zejména důrazem na transparentnost.

Filip Matějka autor

Foto: Shutterstock.com Slovenský eyerim, jeden z největších online prodejců brýlí v regionu CEE, míří do české metropole Foto: Shutterstock.com

Eyerim je tak dnes vedle e-shopu s módními značkami primárně první optikou v digitálním prostředí. V loňském roce se pak společnosti podařilo dosáhnou tržeb ve výši 340 milionů korun a zaznamenala 30% meziroční růst. S více než 50 členy týmu působí na 12 trzích napříč Evropou. V roce 2023 zároveň otevřela svou první kamennou pobočku v Bratislavě, která nabízí bezplatné a profesionální měření zraku. Během letošního jara plánuje eyerim otevření nové prodejny i v hlavním městě Česka.

„Naším hlavním cílem je změnit e-commerce segment očních pomůcek. Chceme zákazníkům ve střední a východní Evropě ukázat, že nákup brýlí, a to nejen slunečních, může být jednoduchý, transparentní, ale také rychlý, pohodlný a cenově dostupný. Svým zákazníkům totiž nabízíme sortiment nesrovnatelně levnější, přičemž u dioptrických výrobků na zakázku často několikanásobně levnější. Současně umožňujeme dodání už do týdne, což je v tradičních optikách téměř nemožné. Důležité je samozřejmě dodat, že zákazník netratí na kvalitě. Jen mu umožňujeme dostat se k dioptrickým brýlím bez zbytečných prostředníků. Eyerim tak už dnes není jen e-shop s módními značkami, ale plnohodnotná online optika. Transformujeme tak celé odvětví, do kterého přinášíme výrazně vyšší míru transparentnosti a inovativní technologie, jako je například skenování čoček nebo rozšířená realita,“ popisuje spoluzakladatelka a co-CEO eyerim Yassaman Omidbakhsh.

Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, dvojice s předchozími zkušenostmi z e-commerce sektoru v jihovýchodní Asii. První investici následně obdrželi na základě svých předchozích pracovních zkušeností v době, kdy byl projekt pouze na „papíře“. Cílem společnosti je změnit způsob, jakým lidé nakupují brýle, a to poskytováním transparentních, rychlých a cenově dostupných služeb. Díky vlastním značkám brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim, kamennému obchodu s profesionálním místem pro měření zraku a využívání technologií nezvyklých pro dané odvětví se mu daří lákat stále větší množství zákazníků. Ukazuje tak, že nákup brýlí může být intuitivní a snadný pro každého nehledě na finanční možnosti či věk.

Další stanice: Praha

V roce 2023 dosáhl eyerim tržeb ve výši 340 milionů korun, což představuje téměř 30% meziroční nárůst. Společnost úspěšně odpověděla na nepříznivé makroekonomické podmínky, opětovně vykázala meziroční růst marže a překlopila se do zisku. S více než 50 členy týmu a hlavním sídlem v Bratislavě dnes eyerim operuje na 12 trzích napříč celou Evropou.

Expanze do Prahy je logickým krokem v rámci strategie eyerim, kterou je transformace z módního e-shopu na plnohodnotnou online optiku. Pražská prodejna, jejíž otevření proběhne v následujících měsících, umožní zákazníkům osobně vyzkoušet širokou nabídku rámečků, které jsou k dispozici online, a zároveň nabídne komplexní služby včetně měření zraku, jež eyerim nabízí zdarma.

„Chceme navázat na úspěšné otevření pobočky v Bratislavě, která po všech stránkách překonává naše nejdivočejší očekávání. Například rezervační kalendář na nabízené služby měření zraku je neustále plný. A jsme za to opravdu rádi, s konceptem obchodu, ať už po stránce služeb, designu procesů či propojení s webem, jsme si opravdu vyhráli. Chtěli jsme totiž opravdovou optiku 21. století, a to se nám povedlo. Vše, co jsme se naučili, nyní zúročíme a ještě výrazně posuneme v Praze. Ani tam se ale neplánujeme zastavit a už nyní pracujeme na otevření obchodů v dalších evropských městech. S rostoucím počtem unikátních zákazníků a dominantním postavením v internetovém prostředí oční optiky v regionu CEE totiž budeme pokračovat ve fyzické expanzi a honbou za cílem transformovat odvětví, které podle nás stále zůstává v 90. letech minulého století. Chybí mu moderní technologie, demokratická cenotvorba a především transparentnost,“ dodává spoluzakladatel eyerim Martin Zahuranec.

Samotný kamenný obchod ovšem v podání slovenské společnosti není jen retailový kanál vedle webového e-shopu. Eyerim si totiž zakládá na propojení celého ekosystému, kdy je fyzická pobočka prodloužením značky a jejích hodnot. Cílem je, aby takové místo zákazníci vnímali jako prostor, kde se setkají s filozofií společnosti.

Články autora Filip Matějka

Nejnovější články

Pohled z praxe
V oboru zůstává jen čtvrtina absolventů učilišť

V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...

„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...

Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...

Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...

„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...

Analýzy
Developeři v Česku si oblíbili strategii Shell & Core

Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...

Model Shell & Core se sice v omezeném...

S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...

Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
V oboru zůstává jen čtvrtina absolventů učilišť

V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...

„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...

Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...

Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...

„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...