Sobota 20. dubna 2024
ikona hodiny9. 8. 2022 09:59

Český fintech startuje spolupráci s berlínským startupem

4Trans, specializující se na cashflow malých a středních autodopravců, rozvíjí své evropské marketingové aktivity. Jako první na českém trhu spouští specializovaný marketing přes sociální síť WhatsApp. Skrze personalizované newslettery tak nahradí tradiční model e-mail marketingu moderním a progresivním způsobem. Mobilní komunikaci přes WhatsApp totiž využívají přes dvě miliardy uživatelů na světě a 9 z 10 klientů 4Trans jsou aktivní právě na této platformě. 4Trans staví na řešení německé softwarové společnosti Charles, která se zaměřuje na konverzační a obchodní aktivity na WhatsAppu a dalších chatovacích aplikacích. Novinku český fintech spustil v červnu a pilotní provoz zvedl míru otevření (open rate) komunikace na 85 %.

Jaroslav Průcha autor

Foto: 4Trans Jaroslav Ton, zakladatel společnosti 4Trans Foto: 4Trans

Fintech 4Trans se zaměřuje na finanční výzvy podnikatelů v autodopravě a poskytuje rychlou metodu proplácení faktur prostřednictvím faktoringu. Kromě toho rozvíjí celou řadu digitálních služeb určených pro autodopravce, kteří tráví gros své práce na cestách za volantem. Právě proto se 4Trans rozhodl informovat o svých novinkách netradičním způsobem – přes mobilní komunikaci na WhatsApp, kde jeho klienti tráví nejvíc času.

Mobilní zpravodaj ze silnice a parťák na cesty

Jako poskytovatele služby svého newsletteru si vybral berlínský startup Charles. Ten se v roce 2021 ocitl v žebříčku Nejžhavějších startupů podle časopisu Wired. Jeho zakladatelé Artjem Weissbeck a Andreas Tussing spustili v roce 2019 platformu pro poskytování marketingové komunikace přes WhatsApp. Nový prodejní kanál je určen podnikům, které chtějí svým zákazníkům nabízet personalizované služby. Podle dostupných dat zákazníci, kteří službu využívají, realizují více než 25 % svých prodejů prostřednictvím WhatsAppu. Služba je rozšířená například v Asii, v Evropě zažívá stoupající trend.

„Charles jsme zvolili, protože jde o zcela nový způsob informování o našich novinkách a přiblížení se našim klientům, který nabízí nevídanou míru zapojení. WhatsApp je skvělá příležitost, jak s nimi komunikovat – jsou totiž často na cestách a zvyklí řešit byznys na telefonu, nemohou trávit mnoho času projížděním e-mailu. I když naše dosavadní e-mailová komunikace pravidelně dosahovala míry otevření přes 40 %, chtěli jsme ještě více zlepšit zákaznickou zkušenost našich služeb. To nám potvrdila rekordně vysoká míra otevření našeho newsletteru, jenž je spuštěn teprve od června, která se na vzorku několika stovek klientů vyšplhala na 85 %. Kromě toho plánujeme posílit komunikaci o informace, které budou přinášet nejen novinky ve 4Trans, ale i aktuality ve světě autodopravy. Cílem je pro nás především budovat s klienty partnerský vztah,“ vysvětluje Alexandr Lagazzi, CMO 4Trans.

Blíž každodenním potřebám autodopravců

4Trans podnikatelům v logistice poskytuje především finanční služby prostřednictvím faktoringu, rychlé proplacení faktur a stabilizaci cashflow. Na základě hlubokého pochopení preferencí svých klientů postavili svou marketingovou aktivitu nového newsletteru právě na využití hromadné komunikace přes WhatsApp. Newsletter je dalším posílením podpory při časově náročném podnikání, kdy je kabina auta ložnicí i kanceláří zároveň.

„Na 4Trans máme rádi to, že si svého zákazníka můžeme prověřit a zjistit jeho bonitu  před začátkem obchodního vztahu. Je pro nás přínosem, že pracují 24/7 oproti  konkurenci. Jinak využíváme i právní poradenství, které nám poskytují nad rámec služeb. V rámci dopravního trhu nabízejí celoplošné poradenství. Teď budeme moct všechno řešit  i online přes WhatsApp. Je to super nápad a ulehčilo nám to komunikaci,“ říká autodopravce NORD SPEED, klient 4Trans.

4Trans přitom chystá další marketingové aktivity spojené s autodopravou. Díky získané investici expanduje do střední Evropy a posiluje i svůj tým – ambice má společnost zejména s novými kolegy na marketingových a obchodních pozicích.

Články autora Jaroslav Průcha

Nejnovější články

Be the Best
Platí Baťovo ikonické motto i v době umělé inteligence?

Jeden závěr na úvod je ale zcela zřejmý:...

Bylo to v roce 1925 – po 31 letech...

Tomáš Baťa je nám i v současnosti inspirací mimo...

V období, kdy se firmě Baťa podaří konečně zvládnout...

Následně se Baťa také vyjadřuje k odpovědnosti firem za...

Abychom se mohli dostat k podstatě naší úvahy, jak...

A významným článkem mozaiky Baťových úvah je také...

A zde získáváme odpověď Tomáše Bati na situaci,...

A zase se ocitáme na začátku dvou rovin,...

Nejde zde oddělit jedno od druhého. Firmy nemohou...

Tomáš Baťa věděl, že jde o změnu životního...

Vracíme se touto úvahou zase na začátek. Málo...

Jak k otázce umělé inteligence a nahrazování lidské práce...

Jak vnímá roli lidí v době umělé inteligence...

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....

Analýzy
Češi nechtějí odejít za prací do zahraničí

Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...

Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...

V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...

Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...

„První tři země v Evropě, do kterých to...

Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...

Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...

Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...