Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Za různá školení utrácejí firmy miliardy korun ročně. Jenže zdlouhavé semináře a občasné workshopy jsou pro dnešní profesionály a prostředí, v němž pracují, mnohdy neúčinné. Aplikace Bunch pomáhá jejich dovednosti vylepšovat, a to na míru a s využitím moderních metod. Je to profesionální kapesní kouč, který k tréninku lidí ve vedoucích pozicích využívá umělou inteligenci.
Bunch nyní na další rozvoj získal přes 2,2 milionu dolarů, v přepočtu zhruba 55 milionů korun. Do investičního kola se zapojily přední evropské fondy, mezi nimi také andělský fond DEPO Ventures a řada andělských investorů, kteří mají za sebou investice do firem Netflix, Oura, Google, Airbnb či Wise.
Bunch je vytvořený zejména pro manažery a začínající lídry z generace mileniálů. Kombinuje učení v pravidelných dvouminutových dávkách s personalizací založenou na datech a vlastním stylu vedení. Nabízí exkluzivní obsah od předních světových lídrů, který pomáhá manažerům budovat každodenní návyky pro efektivní vedení týmů. Veškeré rady vycházejí z psychologických výzkumů, empirických zjištění a řady rozhovorů. „Známe limity osobního koučování. Pokud chceme oslovit každého manažera po celém světě, je mnohem lepší vytvořit technologii, která se může dostat do rukou jakéhokoli člověka, jenž tak získá přístup ke kvalitním nástrojům osobního rozvoje,“ říká Darja Gutnick, CEO a spoluzakladatelka Bunch.
Jejich mise, stát se nejlepším místem pro rozvoj profesionálů, zaujala i českou investiční skupinu DEPO Ventures, která má v portfoliu už 25 společností. „Trh se sebevzděláváním vykazuje delší dobu rychle rostoucí trend. Firmy navíc začaly investovat mnohem větší prostředky do tréninku vlastních zaměstnanců, aby je dobře připravily na vedení. To vytváří potenciál pro společnosti, které se vzděláváním lídrů v korporacích zabývají. Bunch má navíc mimořádný tým, jeho zakladatelé stáli u zrodu několika úspěšných startupů. Mají navíc zkušenosti s organizační psychologií, koučováním a řešením konfliktů,“ vysvětluje důvod investice Jan Krahulík, partner andělských fondů DEPO Ventures.
Kapesní kouč je už nyní k dispozici v App Store pro zařízení s operačním systémem iOS, verze pro Android je v plánu na příští rok. Bunch byl založen v roce 2017 a zakladatelé se zaměřili nejprve pouze na firmy, ale později si uvědomili globální potenciál, pokud produkt zacílí přímo na jednotlivé profesionály. Do konce roku plánuje Bunch spustit nabídku placených prémiových služeb a pokořit hranici sta tisíc uživatelů. Bunch ovšem dlouhodobě cílí v počtu uživatelů řádově výše.
O investiční kolo společnosti Bunch byl velký zájem a zakladatelé si tak vybírali strategicky. „DEPO Ventures sdružuje řadu andělských investorů, kteří mají zkušenosti s korporátním světem a rozumějí problému, který řešíme, na osobní úrovni. Mohou pomoci Bunch provést transformací obchodního modelu z B2C na B2B. Naše mise zůstává stejně silná jako na začátku a jsme přesvědčeni, že DEPO bude důležitou součástí úspěchu naší platformy. Chceme se stát nejlepším místem pro rozvoj profesionálů,“ doplňuje Anthony Reo, spoluzakladatel a provozní ředitel Bunch.
Současného investičního kola se vedle DEPO Ventures zúčastnili také současní akcionáři M13, Atlantic Labs či MHV. Zapojily se i další venture kapitálové fondy – britští 7percent Ventures nebo skandinávští Inventure – a také řada andělských investorů, kteří mají za sebou investice do firem Netflix, Oura, Google, Airbnb či Wise.