Eviden monitoruje na dark webu ukradená data
Expertní pohled 2. 5. 2024 07:13Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde...
Technologicko-logistická společnost DODO, která na tuzemském i zahraničních trzích soustředí na precizní městskou same-day logistiku, vstupuje do nového segmentu. Po sbírání úspěchů v oblastech rozvozu potravin, hotového jídla či zboží z e-shopů spouští DODO službu Two-men delivery – nový logistický stream zaměřený na rozvoz nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. I v tomto segmentu je cílem DODO učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu.
Přes krátkodobé zpomalení růstu e-commerce je evidentní, že digitalizace retailu bude postupovat i v nadcházející letech, což s sebou pro doručovací služby přináší potenciál dalšího růstu. Jedním ze segmentů, kde digitalizace doposud postupovala pomaleji, je segment nábytku. Jedná se přitom o segment, který dle odhadů serveru Statista v příštích čtyřech letech každoročně poroste o téměř 5 %. V oblasti online nákupů mají tržby z prodeje nábytku do roku 2025 vyrůst dokonce téměř na dvojnásobek a ve Spojených státech již online prodej nábytku tvoří takřka 12 % obratu e-commerce.
Podobně jako u nábytku roste v online prostředí poptávka i v dalších segmentech, pro které jsou typickým rysem velké rozměry a vysoká hmotnost. Lidé si online čím dál častěji objednávají např. tzv. „velkou bílou“ elektroniku, jako jsou lednice, pračky apod. nebo třeba rozměrné sportovní náčiní typu běžeckých pásů či trenažerů. S růstem e-commerce a jejím rozrůstáním do dalších segmentů však rostou také nároky zákazníků na kvalitu doprovodných služeb v čele s rychlostí doručení.
Dle studie zpracované pro DODO agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. Logistická společnost DODO proto spouští službu, jejímž cílem je přinést rychlé, spolehlivé a přesné doručení zboží až do bytu i právě do segmentů nábytku, objemného elektra či třeba těžkého sportovního náčiní.
„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DODO jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO DODO pro Českou republiku a Slovensko.
Spuštění nové služby „Two-men delivery“ je pro DODO cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík či Penny, čerstvého jídla nebo třeba léků, které DODO v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max.
„Pro naši Two-men delivery vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, Chief Commercial Officer společnosti DODO.
Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DODO působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém DODO rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro DODO aktuální top prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.
Nová služba je vhodná pro větší firmy, které...
Monitoring v rámci služby LUMINAR probíhá formou kontinuální...
Zákazník ze soukromého i veřejného sektoru může službu...
Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...
Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...
DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...
„Těší mě, že jsme se mohli symbolicky připojit...
„Jsem hrdý na to, že Letiště Praha oslavilo...
Letadlo je jedním ze čtyř strojů nesoucích na...
V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...
„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...
Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...
Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...
„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...
„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...
Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...
Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...
„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...