Do Prahy míří investiční hvězdy
AktualityDva dny plné inspirativních přednášek, diskuzí, příležitostí k setkání a navázání kontaktů s významnými investory do startupů a dalších obohacujících...
Dva dny plné inspirativních přednášek, diskuzí, příležitostí k setkání a navázání kontaktů s významnými investory do startupů a dalších obohacujících...
V souvislosti se sociálními sítěmi jsou stále spojováni především teenageři a mladá generace. Přitom mnohem zajímavější a aktuálně i aktivnější jsou...
Celé jaro a léto se neslo ve znamení magické zkratky AI, tedy umělé inteligence. Microsoft, respektive platforma Open AI, zpřístupnila...
Hackathon, workshopy, videohry i dílničky s AI – i to je součástí letošního programu Dnů AI, které letos pořádají spolky...
Komunikace s médii a novináři je dnes jednou ze základních cest public relations vaší značky. Dnes se nebavme o placených...
Hospodářská komora prostřednictvím Evropského hospodářského a sociálního výboru (EHSV) prosazuje mírnější a flexibilnější pravidla minimálních povinných přestávek a dob odpočinku...
51 % Čechů plánuje strávit podzimní dovolenou v Česku. Vyplývá to z průzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism. Podle něj by...
Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů samotného zboží, ale...
Srpnová data poradenské společnosti STR ukazují, že hotelový trh České republiky s Prahou je poraženým pocovidového vývoje. Jak oproti zbytku...
Česká spořitelna vstupuje jako první banka v Česku do investičního fondu i&i Biotech Fund (i&i Bio), který působí při renomovaném...
Všechny výsledky
Doby, kdy ceny zboží určovali jen lidé, pomalu berou za své. Ve velkých obchodních řetězcích nebo e-shopech je položek tolik, že přestává být v lidských silách nastavit v potřebném čase ceny tak, aby odpovídaly představám obchodníků i zákazníků. Výši optimálních cen navíc ovlivňuje nesmírné množství faktorů a ani zkušení manažeři cenotvorby nedokážou vyhodnotit vstupní parametry tak rychle, jak je potřeba. Ceny jim stále častěji pomáhají určovat počítačové algoritmy a do hry vstupují umělá inteligence a rozšířená analytika (augmented analytics). Využít nových možností se před časem rozhodl i on-line prodejce Košík.cz, který zvolil řešení od české společnosti Yieldigo.
Internetový obchod sice už měl různé systémy na vyhodnocování prodejů, ale bez prvků umělé inteligence, která je schopna spojit všechny faktory dohromady. Do ochoty zákazníků koupit zboží za určitou cenu se promítá řada zdánlivě nesouvisejících faktorů, nejen ceny konkurence a značka, ale i počasí, den v týdnu a svou roli hrají také třeba trendy ve společnosti, jako je příklon k lokálnímu zboží či zboží bez obalu. Řešení od Yieldigo všechny tyto faktory analyzuje, dává do souvislostí s prodeji a podle toho nastavuje nové optimální ceny. Díky použití strojového učení navíc Yieldigo dokáže předpovědět dopady zvolené cenové strategie na obchodní výsledky firmy. Jinými slovy, lze si vyzkoušet, jak se změna ceny projeví ještě dřív, než je provedena.
Za řešení pro Košík.cz získalo Yieldigo ocenění Microsoft Awards 2019 v kategorii FMCG & e-Tail. Zájem obchodníků o českou aplikaci i v dalších evropských státech a v Rusku jen potvrzuje trend přenášet cenotvorbu na nové technologie. A využívat umělou inteligenci, protože samotní manažeři odpovědní za cenotvorbu nemohou vyhodnocovat data a aplikovat zjištěná fakta tak rychle jako počítačové algoritmy.
Zapojení nové aplikace přineslo Košíku první pozitivní výsledky už po prvním měsíci od nasazení. Potenciál řešení se pak naplno ukázal během jarního vrcholu pandemie covid-19. Kvůli obavám z nakupování v kamenných prodejnách výrazně stoupla poptávka po nákupu potravin online. Proti běžnému období se změnilo i zboží, které lidé nakupovali. „Došlo k výrazné změně v zákaznickém chování a struktuře nákupů, zákazníci se začali více zásobovat a prováděli větší nákupy. Díky rychlosti AI platformy a akceschopnosti našeho partnera jsme mohli okamžitě reagovat,“ říká Tomáš Jeřábek, ředitel Košík.cz.
K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...
Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...
Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...
K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...
Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...
EHSV přijal text zaměstnavatelské skupiny, který volá po...
Sami řidiči prostřednictvím svých profesních asociací očekávají, že...
Stavební veletrh FOR ARCH v září proběhne již...
Jaké novinky se letos chystají? Za program Nová...
Co je možné v současnosti modernizovat a budovat...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)