Česko se pyšní Prime High Street
Aktuality 25. 4. 2024 12:26Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Včera jsme si připomenuli Den Země, který se každoročně koná 22. dubna a je jednou z nejdéle existujících globálních ekologických inciativ,...
Všechny výsledky
Doby, kdy ceny zboží určovali jen lidé, pomalu berou za své. Ve velkých obchodních řetězcích nebo e-shopech je položek tolik, že přestává být v lidských silách nastavit v potřebném čase ceny tak, aby odpovídaly představám obchodníků i zákazníků. Výši optimálních cen navíc ovlivňuje nesmírné množství faktorů a ani zkušení manažeři cenotvorby nedokážou vyhodnotit vstupní parametry tak rychle, jak je potřeba. Ceny jim stále častěji pomáhají určovat počítačové algoritmy a do hry vstupují umělá inteligence a rozšířená analytika (augmented analytics). Využít nových možností se před časem rozhodl i on-line prodejce Košík.cz, který zvolil řešení od české společnosti Yieldigo.
Internetový obchod sice už měl různé systémy na vyhodnocování prodejů, ale bez prvků umělé inteligence, která je schopna spojit všechny faktory dohromady. Do ochoty zákazníků koupit zboží za určitou cenu se promítá řada zdánlivě nesouvisejících faktorů, nejen ceny konkurence a značka, ale i počasí, den v týdnu a svou roli hrají také třeba trendy ve společnosti, jako je příklon k lokálnímu zboží či zboží bez obalu. Řešení od Yieldigo všechny tyto faktory analyzuje, dává do souvislostí s prodeji a podle toho nastavuje nové optimální ceny. Díky použití strojového učení navíc Yieldigo dokáže předpovědět dopady zvolené cenové strategie na obchodní výsledky firmy. Jinými slovy, lze si vyzkoušet, jak se změna ceny projeví ještě dřív, než je provedena.
Za řešení pro Košík.cz získalo Yieldigo ocenění Microsoft Awards 2019 v kategorii FMCG & e-Tail. Zájem obchodníků o českou aplikaci i v dalších evropských státech a v Rusku jen potvrzuje trend přenášet cenotvorbu na nové technologie. A využívat umělou inteligenci, protože samotní manažeři odpovědní za cenotvorbu nemohou vyhodnocovat data a aplikovat zjištěná fakta tak rychle jako počítačové algoritmy.
Zapojení nové aplikace přineslo Košíku první pozitivní výsledky už po prvním měsíci od nasazení. Potenciál řešení se pak naplno ukázal během jarního vrcholu pandemie covid-19. Kvůli obavám z nakupování v kamenných prodejnách výrazně stoupla poptávka po nákupu potravin online. Proti běžnému období se změnilo i zboží, které lidé nakupovali. „Došlo k výrazné změně v zákaznickém chování a struktuře nákupů, zákazníci se začali více zásobovat a prováděli větší nákupy. Díky rychlosti AI platformy a akceschopnosti našeho partnera jsme mohli okamžitě reagovat,“ říká Tomáš Jeřábek, ředitel Košík.cz.
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)