Do Prahy míří investiční hvězdy
AktualityDva dny plné inspirativních přednášek, diskuzí, příležitostí k setkání a navázání kontaktů s významnými investory do startupů a dalších obohacujících...
Dva dny plné inspirativních přednášek, diskuzí, příležitostí k setkání a navázání kontaktů s významnými investory do startupů a dalších obohacujících...
V souvislosti se sociálními sítěmi jsou stále spojováni především teenageři a mladá generace. Přitom mnohem zajímavější a aktuálně i aktivnější jsou...
Celé jaro a léto se neslo ve znamení magické zkratky AI, tedy umělé inteligence. Microsoft, respektive platforma Open AI, zpřístupnila...
Hackathon, workshopy, videohry i dílničky s AI – i to je součástí letošního programu Dnů AI, které letos pořádají spolky...
Komunikace s médii a novináři je dnes jednou ze základních cest public relations vaší značky. Dnes se nebavme o placených...
Hospodářská komora prostřednictvím Evropského hospodářského a sociálního výboru (EHSV) prosazuje mírnější a flexibilnější pravidla minimálních povinných přestávek a dob odpočinku...
51 % Čechů plánuje strávit podzimní dovolenou v Česku. Vyplývá to z průzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism. Podle něj by...
Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů samotného zboží, ale...
Srpnová data poradenské společnosti STR ukazují, že hotelový trh České republiky s Prahou je poraženým pocovidového vývoje. Jak oproti zbytku...
Česká spořitelna vstupuje jako první banka v Česku do investičního fondu i&i Biotech Fund (i&i Bio), který působí při renomovaném...
Všechny výsledky
Asociace hotelů a restaurací České republiky provedla průzkum mezi provozovateli ubytovacích zařízení zaměřený na současný stav obsazenosti hotelů a penzionů v době vánočních svátků a oslav konce roku. Nejsilnější zájem hostů bude na konci roku spojený se Silvestrovskými oslavami. Vánoční svátky budou spojeny s nižší obsazeností a stále je tedy z čeho vybírat. Více než 90 % respondentů nenabízí pobyty na slevových portálech. Zákazníkům se stále více vyplatí přímé rezervace ubytování a mnoho zařízení investovalo v uplynulých letech do možnosti rychlého a efektivního zajištění rezervace přímo.
Až třetina hotelů v Praze bude plně obsazena. Přibližně polovina sledovaných hotelů má zatím během Silvestra rezervace v rozmezí 50–80 %, přičemž délka pobytů je 2–4 noci.
Polovina hotelů v Praze má ceny o svátcích vyšší než v roce 2019 a to hlavně díky rostoucí inflaci, cenám energií a růstu mzdových nákladů. Hlavní zdrojovou destinací pro Prahu zůstává nadále Německo, následované Španělskem a USA, ale očekáváme i větší zájem ze strany domácích turistů.
„Jsme velmi rádi, že pokračuje spolupráce při plánování marketingových kampaní mezi vedením města a podnikatelskou sférou prostřednictvím AHR ČR. Příjezdový cestovní ruch jsme nyní podpořili vánoční digitální kampaní, kde jsou hlavním lákadlem vánoční trhy a ikonické pražské věže. Cílíme na sousední státy, Nizozemí, Itálii a Španělsko. Očekáváme, že během adventu do Prahy dorazí na půl milionu návštěvníků, což odpovídá zhruba 75 % roku 2019,“ popisuje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism – společnosti, která má cestovní ruch v Praze na starosti
V ostatních turistických destinacích je na oslavy konce roku již zcela vyprodána čtvrtina kapacity ubytovacích zařízení. Další čtvrtina hotelů a penzionů je zatím obsazena do 30 % a zbytek zatím reportuje obsazenost v rozsahu 50–80 %.
Již třetím rokem se velká část hostů rozhoduje na poslední chvíli, a proto většina provozovatelů ubytovacích zařízení očekává, že do Vánoc ještě přibude přibližně 10–20 % last minute rezervací. Délka pobytu v regionech se přes svátky pohybuje rovněž v rozmezí do 4 dnů. Týdenní pobyty hlásí pouze 16 % ubytovacích zařízení. Podle odhadů AHR ČR to bude spíše v horských oblastech, delší pobyty volí také turisté ze vzdálenějších destinací mimo Evropu. Mimo Prahu, převažují domácí turisté u 71 % respondentů a dále zejména hosté z Německa.
„Odhadujeme, že ubytovací zařízení dosáhnou letos průměrné obsazenosti 60 %. V první polovině roku se poměrně úspěšně oživila jak domácí poptávka, tak příjezdový cestovní ruchu ze zahraničí. Naopak poslední měsíce začínáme v ubytovacích službách sledovat postupné dopady snižování spotřeby z obav z dalšího ekonomického vývoje a zároveň dramatický růst nákladů. Oslavy konce roku se mohou vymykat z celkového průměru, protože lidé si je po dvou letech omezování chtějí plnohodnotně užít. Klíčem úspěchu v následujícím roce bude jednoznačně kvalita služeb a práce s opakovanými zákazníky, ale také propagace České republiky a jednotlivých destinací jako atraktivních cílů pro domácí i zahraniční turisty. Jsme připraveni jakékoliv kampaně podpořit nejen prostřednictvím naší asociace, ale také jednotlivých členských hotelů a restaurací,“ uvedl Václav Stárek, prezident AHR ČR.
K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...
Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...
Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...
Podle srpnového šetření, kterého se zúčastnilo 1 000...
Celkem přitom v Česku ve 2. letošním čtvrtletí...
Podle analýzy DataRhymes z Booking je průměrná obsazenost...
Ačkoli se důležitost rychlého doručení diskutuje čím dál...
Ačkoli 29 % Čechů deklarovalo, že v konkrétním e-shopu...
Kromě rychlosti je při výběru e-shopu a rozhodování...
Přes často diskutovaný nárůst popularity doručovacích boxů se...
Na první pohled vypadá standardní meziroční srovnání pro...
„Nám v Czech Inn Hotels se daří, zvyšujeme...
Srpnová čísla jsou z hlediska obsazenosti lehce atypická....
Ze srpnových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)