Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V letech 2017 – 2021 realizovala Okresní hospodářská komora v Chomutově projekt Přeshraniční aktivity pro profesní orientaci a vzdělávání – LABORA, který byl vyhodnocen jako jeden z nejlepších přeshraničních projektů v uvedeném období.
Vzhledem k tomu, že OHK v Chomutově velice dbá na propojování firem a škol, bylo jejím cílem zrealizovat pokračování projektu s celou řadou inovativních prvků. Projekt Kariéra v Krušnohoří / Erzgebirge – LABORA 2.0 je realizován v období 01.01.2024 – 31.12.2026.
Aktivity projektu (exkurze do firem, besedy, workshopy na odborná témata, konference, atd.) jsme rozšířili o inovativní prvky tandemové spolupráce českých a německých škol, zážitkové workshopy a tvorbu oborových videí z prostředí firem.
Tandemová spolupráce je založena na partnerství českých a německých škol. Žáci společně tvoří projekt, na kterém budou pracovat po celou dobu realizace projektu a na jeho konci jej budou prezentovat. Projekty jsou zaměřené např. na téma Fiktivní firma, turistický průvodce apod. Tandemových prací se zúčastní 2 střední a 2 základní školy z ČR, a párově je doplní školy z německé strany Krušnohoří.
Zážitkové workshopy jsou určeny pro žáky základních škol, kteří si vybírají, kam dál povedou jejich cesty. Ve spolupráci se středními školami jsme tedy do projektu zahrnuli tyto workshopy, během kterých si žáci druhého stupně vyzkouší to, co dělají středoškoláci při odborné výuce – například CNC obrábění, práci automechanika a podobně.
Další inovací jsou oborová videa. Žáci sedící v lavici často nevědí, jak to vypadá v prostředí firem, co se skrývá za zajímavými a často cizími názvy pracovních pozic. Tato videa jim mají pomoci odhalit, co daná pracovní pozice skýtá, jak to ve firmě vypadá a ulehčit žákům rozhodování, jaký studijní nebo výuční obor si vybrat pro své další vzdělávání.