Středa 24. dubna 2024
ikona hodiny15. 12. 2020 08:49

Digitální obchodní platforma pro profesionály je zdarma

merXu – platforma pro velkoobchod

Digitální transformace je tématem i pro velkoobchod – značné množství transakcí se přesouvá plně nebo alespoň částečně do online prostoru. Na tento trendy reaguje nová platforma merXu, která výrobcům, distributorům a velkoobchodníkům nabízí možnost okamžitě začít obchodovat. Firmy ze střední Evropy  a Pobaltí na jednom místě získají možnost nejen vystavit zboží, ale zároveň získat nové zákazníky.

Petr Simon autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Za projektem stojí zkušený tým specialistů na elektronický obchod v čele s Przemysławem Budkowskim, který působil jako CEO skupiny Allegro a Václavem Liškou, zakladatelem největšího českého online tržiště Aukro. „Zaměřujeme se na střední a východní Evropu, protože věříme, že náš region má velký potenciál. Místní společnosti jsou cenově konkurenceschopné, profesionální a nabízejí kvalitní výrobky. Každá země má zároveň svou vlastní specifičnost, právní požadavky a v důsledku toho i jinou vývozní a dovozní politiku. Díky platformě merXu usnadňujeme efektivní obchodní výměnu: export zboží s největším prodejním potenciálem a import produktů vyhledávaných společnostmi,“ představuje projekt Václav Liška, country manažer společnosti merXu pro Českou republiku. Ten vysvětluje, že impulsem pro vznik platformy byla určitá omezení dosavadní velkoobchodní sítě. „Platformu a její jednotlivé funkce jsme navrhli s cílem odstranit hlavní překážky obchodu. Věříme, že si vybudujeme silnou pozici na trhu a že merXu bude obchodní potřeby společností z této části světa řešit nejlépe.“ Platforma je dostupná na webových stránkách www.merxu.com a její použití je v současné době zcela zdarma, jak pro registraci, tak provádění transakcí.

Ilustrace: merXu.com Ilustrace: merXu.com

Platforma je navržena výhradně pro společnosti, a to jak malé a střední podniky, tak i velké subjekty. V současnosti umožňuje obchodování s nespotřebním zbožím z kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky, zdraví a bezpečnost při práci či nástroje pro profesionály. Proto je primárně zaměřena na výrobce, velkoobchodníky a distributory zboží v těchto kategoriích, ale i obecné dodavatele a subdodavatele ve stavebnictví, developery, instalační společnosti atd. „B2B trh se rychle mění a prochází změnami jako maloobchod. Chceme umožnit všem firmám, které vyrábí a prodávají nespotřební zboží, prodávat online, aniž by kvůli tomu musely investovat miliony do stavby svého e-shopu a do marketingu,“ říká Václav Liška.

Foto: archiv merXu.com

merXu.com

Prodejní online platforma pro společnosti z regionu střední a východní Evropy působící v sektoru B2B, jak pro malé a střední podniky, tak pro velké subjekty. Platforma merXu je zabezpečeným obchodním prostředím, které spojuje prověřené kupce i prodejce a umožňuje jim provádět transakce napřímo či prostřednictvím poptávky. Tato horizontální e-commerce platforma se zaměřuje především na obchod se zbožím z nespotřebních kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky, zdraví a bezpečnost při práci či nástroje pro profesionály. Platforma merXu v současné době funguje v Polsku, České republice, na Slovensku, v Litvě a Estonsku.

Přidanou hodnotou nové platformy je výrazné zjednodušení každodenní práci obchodníků. Firma může být na platformě zastoupena více zaměstnanci najednou, protože do systému lze nahrát celou organizační strukturu. Zajímavou funkcí pro prodejce je možnost přidávat katalogy produktů, díky nimž pak mohou zákazníci hledat produkty nejen podle jména, ale také podle identifikačního čísla (EAN) nebo podle konkrétních parametrů. Výrobky lze zakoupit ve velkoobchodním i maloobchodním množství a také prostřednictvím hromadných transakcí nebo prostřednictvím poptávky, což je zvláště užitečné například v případě společností ze stavebního průmyslu, které potřebují nakupovat výrobky z různých kategorií současně a ve velkém množství.

Články autora Petr Simon

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...

Aktuality
Vítězí smysl pro detail a tradice  

„Stejně jako minulý rok, ani letos se v...

Každá realizace byla posuzována porotou, která je složena...

Oblíbená soutěž Pokrývači sobě, kde samotní pokrývači hlasují...

Aktuality
Jak připravit firmu na AI a digitální budoucnost?

Pátý ročník Digital Transformation Summitu proto přinese nejnovější...

Srdcem Digital Transformation Summitu (DTS) budou ukázky konkrétních...

DTS letos otevře Krzysztof Krecikij, Salesforce Regional Director...