Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Digitální transformace je tématem i pro velkoobchod – značné množství transakcí se přesouvá plně nebo alespoň částečně do online prostoru. Na tento trendy reaguje nová platforma merXu, která výrobcům, distributorům a velkoobchodníkům nabízí možnost okamžitě začít obchodovat. Firmy ze střední Evropy a Pobaltí na jednom místě získají možnost nejen vystavit zboží, ale zároveň získat nové zákazníky.
Za projektem stojí zkušený tým specialistů na elektronický obchod v čele s Przemysławem Budkowskim, který působil jako CEO skupiny Allegro a Václavem Liškou, zakladatelem největšího českého online tržiště Aukro. „Zaměřujeme se na střední a východní Evropu, protože věříme, že náš region má velký potenciál. Místní společnosti jsou cenově konkurenceschopné, profesionální a nabízejí kvalitní výrobky. Každá země má zároveň svou vlastní specifičnost, právní požadavky a v důsledku toho i jinou vývozní a dovozní politiku. Díky platformě merXu usnadňujeme efektivní obchodní výměnu: export zboží s největším prodejním potenciálem a import produktů vyhledávaných společnostmi,“ představuje projekt Václav Liška, country manažer společnosti merXu pro Českou republiku. Ten vysvětluje, že impulsem pro vznik platformy byla určitá omezení dosavadní velkoobchodní sítě. „Platformu a její jednotlivé funkce jsme navrhli s cílem odstranit hlavní překážky obchodu. Věříme, že si vybudujeme silnou pozici na trhu a že merXu bude obchodní potřeby společností z této části světa řešit nejlépe.“ Platforma je dostupná na webových stránkách www.merxu.com a její použití je v současné době zcela zdarma, jak pro registraci, tak provádění transakcí.
Platforma je navržena výhradně pro společnosti, a to jak malé a střední podniky, tak i velké subjekty. V současnosti umožňuje obchodování s nespotřebním zbožím z kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky, zdraví a bezpečnost při práci či nástroje pro profesionály. Proto je primárně zaměřena na výrobce, velkoobchodníky a distributory zboží v těchto kategoriích, ale i obecné dodavatele a subdodavatele ve stavebnictví, developery, instalační společnosti atd. „B2B trh se rychle mění a prochází změnami jako maloobchod. Chceme umožnit všem firmám, které vyrábí a prodávají nespotřební zboží, prodávat online, aniž by kvůli tomu musely investovat miliony do stavby svého e-shopu a do marketingu,“ říká Václav Liška.
Prodejní online platforma pro společnosti z regionu střední a východní Evropy působící v sektoru B2B, jak pro malé a střední podniky, tak pro velké subjekty. Platforma merXu je zabezpečeným obchodním prostředím, které spojuje prověřené kupce i prodejce a umožňuje jim provádět transakce napřímo či prostřednictvím poptávky. Tato horizontální e-commerce platforma se zaměřuje především na obchod se zbožím z nespotřebních kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky, zdraví a bezpečnost při práci či nástroje pro profesionály. Platforma merXu v současné době funguje v Polsku, České republice, na Slovensku, v Litvě a Estonsku.
Přidanou hodnotou nové platformy je výrazné zjednodušení každodenní práci obchodníků. Firma může být na platformě zastoupena více zaměstnanci najednou, protože do systému lze nahrát celou organizační strukturu. Zajímavou funkcí pro prodejce je možnost přidávat katalogy produktů, díky nimž pak mohou zákazníci hledat produkty nejen podle jména, ale také podle identifikačního čísla (EAN) nebo podle konkrétních parametrů. Výrobky lze zakoupit ve velkoobchodním i maloobchodním množství a také prostřednictvím hromadných transakcí nebo prostřednictvím poptávky, což je zvláště užitečné například v případě společností ze stavebního průmyslu, které potřebují nakupovat výrobky z různých kategorií současně a ve velkém množství.