Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Odborná porota Business Brand Council udělila značce Zásilkovna titul Czech Superbrands 2021. Titulem Czech Business Superbrands 2021 pak byla oceněna značka Porotherm skupiny Wienerberger.
Superbrands je nejuznávanější nezávislá globální autorita v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. V české republice je původně britský, dnes mezinárodní program Superbrands aktivní 8 let, poprvé byla ocenění udělena v roce 2013. Titul Superbrands je vnímán jako uznání vynikajícího postavení značky na lokálním trhu. Pečetí se pyšní značky s vynikající pověstí, s nimiž si zákazníci spojují významné hodnoty a mají k nim často osobní vztah.
Obě zmíněné značky musely projít úspěšně náročným vícekolovým výběrovým řízením. Do toho se nelze přihlásit, značky jsou nominovány z databáze všech registrovaných obchodních trade-mark značek, kterou pro tento účel uvolňuje Úřad průmyslového vlastnictví. Základem nominace je objektivní hodnocení obchodních dat společností Bisnode A Dun & Bradstreet a následně výsledky spotřebitelského průzkumu, který v rámci lokálního trhu provádí agentura GfK Czech Republic. Původní seznam je tak zúžen na několik desítek značek, z nichž oceněné vybere odborná porota.
Letošními oceněnými tak jsou přední česká logisticko-technologická firma Zásilkovna ze skupiny Packeta a také Porotherm, značka špičkových cihelných stavebních materiálů z rodiny Wienerberger.