×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Úterý 28. března 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny17. 3. 2023 15:10

Velká cena cestovního ruchu na vlně udržitelnosti

Již pošestnácté byly dnes po poledni oceněny nejvýznamnější počiny na poli turismu v České republice. Vítězové prestižní soutěže Velká cena cestovního ruchu byli slavnostně vyhlášeni během zahajovacího dne mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World a Region World, které až do neděle probíhají v areálu PVA EXPO v pražských Letňanech.

Foto: Tereza Preiningerová Velká cena cestovního ruchu Foto: Tereza Preiningerová

Letošní ročník soutěže, tradičně vyhlašované komunikační agenturou COT group, přinesl jednu zásadní novinku – soutěžní kategorii Nejlepší inovativní marketingová komunikace. Přihlašovatelé mohli vybírat i ze tří tradičních kategorií, kterými byly Nejlepší elektronický projekt, Nejlepší udržitelný projekt a Nejlepší turistický produkt v cestovním ruchu.

Signifikantním rysem šestnáctého ročníku prestižní soutěže byl akcent na udržitelnost. „Téměř pětina všech projektů byla přihlášena do kategorie Nejlepší udržitelný projekt. A dlužno podotknout, že šlo o projekty opravdu zajímavé. Jsem osobně ráda, že se český cestovní ruch nese na vlně tohoto světového trendu a že čím dál více subjektů z oblasti turismu přistupuje k rozvoji svého podnikání i oboru jako takového zodpovědně a s ohledem na lokální komunity i budoucí generace,“ uvádí jednatelka COT group Eva Frindtová. „Zájem přihlašovatelů a kvalita jejich udržitelných projektů jsou jednoznačným potvrzením správnosti našeho loňského rozhodnutí obohatit Velkou cenu cestovního ruchu o tuto kategorii,“ dodává.

Vítězové Velké ceny cestovního ruchu 2022/2023

V nové kategorii Nejlepší inovativní marketingová komunikace se porotě nejvíce líbil projekt nazvaný Chybí nám tu lidi – marketingová kampaň pro restart turismu po požáru v Českém Švýcarsku od společnosti České Švýcarsko. Cílem projektu je inspirovat dosud nerozhodnuté Čechy, aby trávili babí léto/podzimní dovolenou v Českém Švýcarsku, zlepšit mediální obraz destinace a ukázat, že České Švýcarsko je stále atraktivní a bezpečné a ukázat schopnost destinačního managementu rychle a efektivně dopomoci návratu turistů do destinace po ničivém požáru v červenci 2022. Dle poroty se jedná o skvělý marketingový počin. V krátké době projekt dokázal oslovit cílovou klientelu a jedná se o přesně cílenou a účinnou krizovou komunikaci.

V kategorii Nejlepší elektronický projekt zvítězil projekt SmartGuide  stejnojmenné společnosti SMARTGUIDE. Platforma SmartGuide umožňuje turistickým atrakcím, destinacím a cestovním kancelářím vydávat digitální cestovní průvodce během několika dní, s minimálním rozpočtem a s mnohem lepší kvalitou a adaptací do již připraveného prostředí. Vyjádřeno jednou větou: To, co udělal Booking.com pro hotely, Uber pro taxíky a Youtube pro videa, dělá SmartGuide pro cestovní průvodce. Porotu oslovilo celkové technické řešení, komplexnost a výborné výsledky původně české aplikace, která řeší průvodce po celém světě a dělá tak i reklamu naší zemi v celé síti audioprůvodců v telefonu.

Vítězem kategorie Nejlepší udržitelný projekt se stal počin Restaurace The Artisan – Prague Marriott Hotel. Restaurace The Artisan klade důraz na udržitelný a odpovědný přístup k hospodaření s cílem dosáhnout zero-waste provozu. Svým hostům připravuje moderní českou kuchyni s využitím čerstvých, sezónních surovin od lokálních farmářů a z vlastní produkce. Porota ve svém hodnocení vyzvedla především myšlenku restaurace, která na ekologických a lokálních surovinách staví svůj byznys.  Oceňuje, že Artisan myslí opravdu na všechno – od vlastních bylinek po zero-waste. Slovy jednoho z porotců: „Za mě klobouk dolů!“

Za Nejlepší turistický produkt byl vyhlášen projekt Technotrasa – surová krása. Počin společnosti Moravian-Silesian Tourism  má za cíl pozitivně ovlivnit návštěvnost stávajících technických atraktivit včetně zapojení nových, a to prostřednictvím jednotící myšlenky, společného příběhu, který by vhodnou formou motivoval návštěvníky hlavních a hojně vyhledávaných atraktivit  – Dolní oblast Vítkovice, Landek Park, Důl Michal a další – rovněž k návštěvě méně známých a málo navštěvovaných subjektů v regionu. Porota ocenila především využití všech smyslů, zapojení dětí a rodičů (například akce Tatra s tátou) i fakt, že se jedná o komplexně a profesionálně propracovaný a strukturovaný marketingový mix zajištující prezentaci kraje. Představení prvků industriálního, řemeslného a technického dědictví umožní využít všechna specifika kraje a dopřát tak potenciálním návštěvníkům jedinečný zážitek.

Velká cena cestovního ruchu - ocenění

Na nedostatek práce si ale nemohli odborní porotci stěžovat ani v dalších třech kategoriích. Počtem přihlášených projektů byl 16. ročník Velké ceny cestovního ruchu rekordní – poroty složené z odborníků na cestovní ruch, marketingovou komunikaci, grafiku či udržitelný rozvoj posuzovaly celkem 60 produktů, kampaní a dalších počinů od 44 přihlašovatelů.

Ceny vítězům byly předány ve spolupráci s agenturou CzechTourism na konferenci Fórum cestovního ruchu, která je doprovodným programem veletrhů Holiday World a Region World. Ty se konají v termínu 17.-19. března v areálu PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Martin František Přívětivý, generální ředitel a místopředseda představenstva pořadatelské společnosti ABF, říká: „Je nám velkou ctí, že jsme opět mohli spojit síly s COT group na organizaci této prestižní soutěže. Počet a kvalita přihlášených projektů mne utvrzují v přesvědčení, že cestovní ruch se úspěšně odrazil od ‚covidového dna‘ a míří kýženým směrem. Věřím, že se to projeví i v jednotlivých veletržních expozicích a že si návštěvníci našich veletrhů přijdou na své.“

Kromě řádných ocenění pro projekty, které se umístily na stupních vítězů jednotlivých kategorií, byly předány i speciální ceny COT group, ABF a CzechTourism. Skleněné trofeje pro vítěze vyrobila sklárna Rückl.

Nejnovější články

Expertní pohled
Únik tepla skrz střechu se prodraží, lze mu snadno zabránit

Jedním z nejdůležitějších kroků při stavbě domu je...

Vzhledem k jejich vynikajícím tepelněizolačním vlastnostem stačí pro...

Trendy
Budoucnost logistiky: AI předpovídá kritické situace

„Digitalizace je dle mého názoru pro společnosti zabývající...

Vzhledem k tomu, že neexistuje jednotná definice, většina...

Umělá inteligence umožňuje softwaru automaticky se učit na...

„Pomocí AI dokážou společnosti ne řešit, ale předvídat...

Expertní pohled
Intenzita DDoS útoků rostla, nejvíce jich míří z Ruska

„I když celkový počet klesl, rostla intenzita jednotlivých...

Posledních několik měsíců roste podíl útoků přímo na...

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti...

Nejnovější Cestovní ruch

Expertní pohled
Trendy v cestování: Nomádi se mění ve slowmády

Kvůli pandemii se proměnily také preference cestujících a...

Současně se změnou cestovního chování se objevily i...

Rok 2023 tak podle nás bude ve znamení...

Cestovní ruch
Korejce vrací do Česka Bohemian Rhapsody

Roadshow byla načasována na období těsně před obnovením...

Návrat turistů do Česka podpoří také kampaň Bohemian...

Cestovní ruch
V Jihlavě se zabývali historií v produktech cestovního ruchu

Konferenci již tradičně organizovala Katedra cestovního ruchu Vysoké...

V plénu konference vystoupili zajímaví řečníci s vazbou...

V závěru plenárního zasedání vystoupila Jana Piteková z...