Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Prostřednictvím roadshow se zastaveními v Ostravě, Brně a Praze podpořila svůj vstup na český trh se zájezdy nová cestovní kancelář Coral Travel CZ. Zástupci cestovních agentur se seznámili jak s produktem tohoto touroperátora, který je součástí mezinárodního holdingu Coral Travel Group, tak s nabídkou pěti vybraných partnerských hotelů.
Ostrava, Brno, Praha. V tomto pořadí putovala v uplynulých dnech roadshow Coral Travel CZ po České republice. Smyslem akce bylo představit nového touroperátora a položit základ k vybudování sítě provizních prodejců. Právě o ty se hodlá cestovní kancelář při prodeji svých produktů opírat. „Nechceme jít cestou desítek vlastních kamenných poboček, vsázíme na spolupráci s cestovními agenturami. Každá agentura je pro nás klenot a ke každé budeme přistupovat individuálně. Všechny chceme osobně znát a všem hodláme naslouchat. Zpětnou vazbu od prodejců totiž považujeme za klíč k úspěchu cestovní kanceláře,“ uvedla na dnešním zastavení v pražském hotelu Marriott Klára Hálková, vedoucí marketingového oddělení Coral Travel CZ.
Pro agentury má touroperátor připraven webový rezervační systém, věrnostní program, chystá propagační akce, školení, výukové materiály, semináře, webináře, workshopy samozřejmě také mezi prodejci tak oblíbené studijní a poznávací cesty. První z nich byla naplánována na poslední dubnový týden a povede logicky do Turecka. Jedním z klíčových parametrů spolupráce cestovních kanceláří s prodejci je výše provize. Zaváděcí provize od Coral Travel je pro tento měsíc nastavena na 11 %, základní provize pro letošní rok je pak 9procentní.
Horkou novinkou Coral Travel CZ je katalog letních zájezdů do Turecka, který se firma rozhodla vydat i v tradiční tištěné podobě. „Najdete v něm více než 150 hotelů a samozřejmě i veškeré potřebné informace o Turecku,“ informovala prodejce Klára Hálková. Turecko ovšem není zdaleka jedinou destinací, kam mohou letos v létě klienti zmiňované cestovní kanceláře cestovat. „Vedle Turecka jsou základem naší letošní letní nabídky Egypt, Tunisko, Řecko a Bulharsko,“ uvedla Klára Hálková. „Postupně budeme do nabídky zařazovat i další země a jednotlivé oblasti. Aktuálně pracujeme na nabídce pro zimní sezonu. Velmi pravděpodobně se v ní objeví Spojené arabské emiráty a některá z exotických destinací,“ avizovala. Na workshopu také zaznělo, že by firma v blízké budoucnosti svým českým klientům ráda nabídla i Vietnam. Už proto, že v této destinaci začal holding působit prostřednictvím své destinační společnosti Odeon Tours.
Široké rozpětí poskytovaných produktů a maximálně výhodný poměr mezi kvalitou a cenu. To jsou pilíře, na kterých stojí koncept zmiňovaného touroperátora. Tyto silné stránky jsou podpořeny i dalšími výhodami plynoucími z příslušnosti k silné mezinárodní skupině Coral Travel Group s kořeny v Turecku. V této zemi holding také provozuje vlastní hotely a resorty, v dalších destinacích staví na spolupráci s osvědčenými partnery. Někteří z nich se českým prodejcům osobně představili i během roadshow. Své zástupce do Česka při této příležitosti vyslali Calista Luxury Resort, CoralGroup Hotels & Resorts, Eftalia Hotels, Mirage Park Resort a Susesi Luxury Resort.
Pokud jde o leteckou dopravu, je letošní produkt Coral Travel CZ postaven jak na vlastních charterových letech letadly společnosti Freebird do Turecka, tak na spolupráci s leteckými společnostmi Nouvelair (Tunisko), SunExpress, AirCairo (Egypt), Eurowings a Smartwings (Bulharsko, Řecko). Klienti Coral Travel budou moci na dovolenou odlétat nejen z Prahy, ale do některých destinací také z Brna a Ostravy.
V cílových destinacích na ně budou v nadcházející letní sezoně čekat tři desítky česky hovořících delegátů a průvodců. Aktuálně jich pro Coral Travel pracují tři desítky, jejich počet se v průběhu sezony ještě rozroste. V pražské centrále firmy nyní počet zaměstnanců přesahuje čtyři desítky. Již z toho lze usuzovat na pozornost, jakou společnost se základním jměním 12,5 mil. korun vstupu na český trh věnuje. „Věříme, že naše pozice na trhu bude jedna z předních,“ uvedla Klára Hálková a dodala, že v první sezoně plánuje Coral Travel CZ obsloužit přes 50 tisíc klientů. Podobnou strategii volí expandující holding i na dalších trzích. V Polsku například patří Coral Travel mezi tři nejvýznamnější touroperátory.
Pro případ úpadku je cestovní kancelář na českém trhu pojištěna u České podnikatelské pojišťovny na částku 122 mil. korun. Další zárukou spolehlivosti a kvality je podle Kláry Hálkové již zmíněná příslušnost k mezinárodní skupině Coral Travel Group. Ta na trhu cestovního ruchu působí již od roku 1992, v současné době zastřešuje činnost 37 společností ve 22 zemích a je aktivní v celé řadě odvětví turismu, jako jsou cestovní kanceláře, ubytovací služby, destinační management, průvodcovské služby, informační technologie i bezpečnostní servis. Klíčovou součástí skupiny je od roku 2001 řetězec cestovních kanceláří Coral Travel, který úspěšně působí v Polsku, Německu, Turecku, Švýcarsku a dalších státech Evropy. Celkově nabízí lety do 90 destinací ve 40 různých zemích a ročně zajistí dovolenou pro více než tři miliony zákazníků.