Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Jak technologie mění včerejší byznys modely ukazuje aplikace, která umožní zájemcům o koupi vozu prohlédnout si jej nikoliv naživo, ale v rozšířené a virtuální realitě, která tu skutečnou věrně napodobuje. Aplikace, která vlastně představuje virtuální showroom, je již dostupná pro zařízení iOS i pro Android.
Nová aplikace díky použité technologii virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality dokonale simuluje reálnou návštěvu firemního showroomu v Praze. Uživatel vstoupí přímo do předváděcího prostoru, v němž se lze volně procházet a prohlížet si nabízené značky automobilů ze všech stran. Jde o de facto plnohodnotnou alternativu osobní návštěvy, kdy si zákazníci mohou z pohodlí domova, nebo z kteréhokoliv jiného místa na světě, nezávazně a v klidu prohlédnout nabízené vozy a v případě zájmu kontaktovat prodejce.
Stačí kliknout na konkrétní model a uživateli se načte jeho podoba ve 3D. Na postranní liště pak uvidí na fotografiích konkrétní dostupné vozy, přičemž si díky konfigurátoru barev může zobrazit dostupné barevné varianty. Dále si zde přečte podrobné informace o nabízeném vozidle včetně ceny, k dispozici je i virtuální prohlídka interiéru a fotogalerie. Funkce AR umožňuje uživateli umístit vizuálně vybrané vozidlo v reálné velikosti do své garáže, nebo před dům, a to pomocí jeho mobilního zařízení. Samozřejmě nechybí informace o financování a pojištění vozu, přímý kontakt s prodejcem a možnost sdílení vybraného vozu. Součástí virtuálního showroomu je rovněž klientská VIP zóna.
S aplikací přišla česká firma Auta Super, která nyní pracuje na dalším rozšíření funkcí a postupném doplňování modelů vozidel z nabídky. Aplikace bude do budoucna umožňovat například vizualizaci nabízených úprav.
Virtuální i rozšířená realita jsou technologie, které mohou zcela změnit nejen tvář celých segmentů obchodu a služeb, ale i výroby. Obchodní model, který česká firma využívá při prodeji automobilů, je totiž bez problémů využitelný pro celou řadu dalších produktů a dokonce jej lze využít i pro takzvanou výrobu na požádání, která podle některých futurologů bude již v blízké budoucnosti zcela běžná.