Středa 1. května 2024
ikona hodiny13. 5. 2022 14:35

Campiri se chce stát evropským lídrem

Za rok od spuštění se platforma Campiri stala dominantním hráčem na poli digitalizace karavaningu v Česku. Startup Lukáše Janouška a Paula Tesara má však větší ambice a se začátkem roku 2022 vstoupil do Polska, Řecka a na Slovensko. Cílem je stát se lídrem na poli pronájmu obytných vozů napříč Evropou, především v Evropě střední a východní.

Filip Matějka autor

Foto: Shutterstock.com Campiri cílí na digitální autocamping Foto: Shutterstock.com

Platformě věří také investoři a splnění vytyčených cílů podpoří i právě dokončené seedové investiční kolo ve výši 67 milionů korun doplňující původní konvertibilní půjčky a vklad zakladatelů ve výši 15,6 milionu korun. Dalších 32 milionů Kč firma získala ve formě dluhového financování na nákup flotily vozů. Lead investorem se stal Rockaway Ventures Fund s Mitonem, který společně s Evou Janečkovou a Oldou Bajerem dali důvěru Campiri již dříve, v doprovodu Purple Ventures. Celkem 114,65 milionu korun poslouží k etablování Campiri na nových trzích, k posílení týmu a nákupu nových vozů.

„S Campiri máme od začátku větší plány než být pouze lokálním hráčem a nyní se i díky investici naše šance podstatně zvyšují. Největší část financí je totiž určená právě na podporu expanze a nabírání zkušených lidí do týmu na aktuálních i nových trzích. Navíc ve střední, potažmo východní a jižní Evropě pro nás nyní vidíme největší potenciál a jsme přesvědčeni, že je ideální čas na místní trhy vstoupit. Zatímco na západě Evropy už působí několik konkurentů, v regionu CEE digitalizace teprve začíná. A proto věříme, že naše ambice namířené tímto směrem jsou naprosto reálné,“ říká CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Více o Campiri

Campiri je webová platforma, která odstartovala revoluci v pronájmu obytných vozů. Jejím cílem je kompletně zdigitalizovat celý proces půjčování karavanů tak, aby se daly snadno rezervovat na pár kliknutí a dostaly se ke svým dočasným uživatelům rychle, hladce a bez potíží. Nabízí nejširší paletu obytných vozů a karavanů z půjčoven i od soukromých majitelů. Ambiciózní projekt Lukáše Janouška chce především inspirovat k udržitelnému způsobu cestování, které karavaning přináší, ale klade si také další velké cíle: podporu ekologických pohonů, rozvíjení sdílené ekonomiky a eliminaci negativních dopadů hromadného turismu na životní prostředí a lokální komunity. Platforma Campiri je určena pro všechny, které baví nezávislé cestování, ale například i pro majitele vozů, kteří díky ní mohou svůj nevyužitý karavan jednoduše nabídnout k pronájmu a vydělat peníze.

„Z investice do Campiri máme velkou radost. Zaujal nás především digitální obchodní model, kdy jsou schopni prostřednictvím pár kliků efektivně propojit majitele se zájemci o půjčení jejich obytného vozu. V posledních letech vidíme vzestup popularity této formy cestování, která má navíc prokazatelně menší dopad na životní prostředí. Podpora udržitelných projektů v rámci kempingové a karavaningové struktury ze strany Campiri je zároveň v souladu s naší ESG strategií, což je pro nás jedním z klíčových faktorů,“ popisuje investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský a doplňuje: „Současně je pro nás poskytnutí financí Campiri logickým pokračováním v našich nedávných investicích v rámci celého segmentu digitalizace pronájmu či prodeje vozů.“

K titulu stačila jediná sezona

Pouhá jedna sezona fungování zajistila platformě pozici subjektu s největším počtem obytných vozů k pronájmu na jednom místě. Jejich počet dnes dosahuje 400 vozidel s pestrým výběrem. Rok 2021 Campiri uzavřelo s obratem 20 milionů korun, více než 5 000 nocemi v karavanech na kontě zákazníků a pětinou českých půjčoven jako partnery. V budoucnu by takové pokrytí mělo být standardem i pro další trhy. Rok 2022 je ve znamení rostoucího zájmu soukromých majitelů o pronájem jejich obytných vozů, kterých již Campiri nabízí v ČR a Polsku přes 100. Pro letošek je cílem navýšit nabídku až na 1 200 vozů napříč všemi trhy. K tomu pomůže i vlastní flotila, která dnes čítá 25 vozů a bude díky získanému kapitálu dále rozšiřována.

„Nejdůležitější je, že se nám povedlo přenést analogový segment do současnosti a otevřít svobodu v podobě cestování obytnými vozy opravdu všem. Karavaning dnes už není jen alternativní dovolenou a je nutné přizpůsobit ho současným požadavkům. Vedle toho vidíme obrovský potenciál v oblasti udržitelnosti. Nechceme totiž pouze brát. I proto už od svého vzniku věnujeme 1 % z obratu na udržitelné projekty související s rozvojem stávající infrastruktury. Navíc už se nebavíme jen o karavaningu, ale také o kempingu. Chceme totiž oba segmenty propojit do jedné služby, nabídnout zákazníkům větší komfort a nabídku při jejich rezervaci a majitelům efektivnější nástroj na jejich správu,“ říká Janoušek.

Od půjčování k investicím

Poslední roky vystřelily karavaning ke hvězdám. Nejen vzhledem k pandemické situaci lidé hledali alternativní způsoby, jak cestovat, ale změnil se také postoj velké části populace k tradičním dovoleným. Lidé stále častěji touží po originálních zážitcích s velkou flexibilitou měnit rychle místo – což nabízí právě obytné vozy. Nicméně ještě donedávna byl celý segment nepolíbený digitalizací, s problémy a složitými procesy. Campiri proto přišlo s vizí celou cestu zefektivnit a každému umožnit zarezervovat si nezávislou dovolenou na pár kliknutí.

„Společně se stanovenými cíli však bylo třeba rychle reagovat na nové výzvy. Například neúměrně vysoká poptávka během léta urychlila vznik peer-to-peer modelu pronájmu obytných vozů od soukromých majitelů. Velký zájem o koupi obytných vozů nás pak vedl ke spuštění Campiri Campers Clubu – služby umožňující zájemcům koupit od nás výhodně skladový vůz, s plným servisem, a vydělávat na jeho dalším pronájmu. Díky kombinaci vozů z půjčoven, od soukromých majitelů, vlastní flotily a Campiri Campers Clubu tak jsme schopni najít řešení pro všechny,“ komentuje Janoušek.

Ke karavaningu dle Campiri neodmyslitelně patří také kemping. Současný stav digitalizace kempové infrastruktury ale zdaleka neodpovídá moderním potřebám. I na tento problém se Campiri zaměřilo a akvizicí portálu Dokempu.cz odstartovalo revoluci také v tomto segmentu.

Články autora Filip Matějka

Nejnovější články

Pohled z praxe
V oboru zůstává jen čtvrtina absolventů učilišť

V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...

„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...

Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...

Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...

„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...

Analýzy
Developeři v Česku si oblíbili strategii Shell & Core

Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...

Model Shell & Core se sice v omezeném...

S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...

Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
V oboru zůstává jen čtvrtina absolventů učilišť

V těchto dnech procházejí zájemci o studium na...

„V oblasti plynárenství se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem...

Podle ředitele Středního odborného učiliště plynárenského Pardubice Martina...

Dobrou zprávou naopak je, že ti, kteří ve...

„Data z průzkumu naznačují, že výběr oboru opravdu...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...