Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Prodávejte své hry sami – to je heslo startupu Fungies.io, který herním studiím pomáhá snadno a rychle vybudovat internetový obchod, a prodávat tak své hry po vlastní ose, bez prostředníka. Vývojářské firmy se díky němu obejdou bez prodejních platforem jako jsou například Steam, Epic Games Store či GOG.com, které si z prodeje her účtují poplatky ve výši třeba až 30 % prodejní ceny. Do nové ambiciózní společnosti s polskými kořeny nově investovala skupina investorů včetně DEPO Ventures, Czechfounders.VC, Necto Labs, CV VC, Outlier Ventures, Tatum a StartupYard.
„Pevně věříme, že hodnota herního obchodu bude v nadcházejících letech nadále stoupat. Hráči už nyní utrácejí stovky miliard dolarů ročně za položky a aktiva ve hře, ať už jde o Web2, či Web3. Naším posláním je vybavit herní studia nezbytnými nástroji, aby své produkty mohli sami publikovat a nabídnout je přímo svým hráčům,“ říká Duke Vu, generální ředitel Fungies.
Čerstvé finance umožní Fungies.io posílit produktový tým a spustit první verzi platformy do konce září 2023. Platforma vyznává filozofii no-code, tedy programování bez kódu, a díky tomu umožňuje herním studiím založit si webový obchod během pěti minut a přizpůsobit podle svých potřeb. Vlastní prodej umožňuje studiím vyhnout se tučnému 30% poplatku, který si prodejní platformy při prodeji přes svůj internetový obchod účtují. Fungies.io však neusiluje o to stát se přímým konkurentem Steamu, představuje spíše další prodejní kanál, který nabízí jedinečné výhody a obchodní nezávislost.
Uživatelé mohou využít také širokou škálu nástrojů pro přizpůsobení, včetně barevných schémat, různých druhů písem či rozložení. Fungies.io se integruje s poskytovatelem platebního řešení Stripe a díky tomu nabízí hráčům rozmanitou škálu platebních metod, včetně možnosti platit kreditní kartou.
Platforma navíc umožňuje herním studiím spravovat své vlastní komunity a zachovat si přístup k důležitým zákaznickým datům, jako jsou e-mailové adresy či nákupní chování. Tato funkce pomáhá studiím nabízet vše na jednom místě a lépe marketingově zacílit na stávající hráčskou základnu. Díky Fungies.io získají plnou kontrolu nad svými distribučními a publikačními kanály, což jim pomůže zvýšit prodej a zároveň efektivně snížit náklady. Startup také plánuje integraci s řadou aplikací třetích stran, včetně platforem Mailchimp, Zapier, Intercom a dalšími marketingovými nástroji.
„S Dukem jsme se seznámili před necelým rokem. Viděli jsme zkušeného foundera, který měl velmi zajímavou vizi: vybudovat něco jako Shopify pro Web3 herní průmysl. Věříme, že budoucnost patří principům, které Web3 a blockchain přinášejí, ale pro hráče mnohdy není zásadní, jestli je hra postavena na základě Web2, nebo Web3. Chtějí skvělý zážitek. Fungies.io se zúčastnili programu Tatum Blockchain Accelerator, který jsme spoluzakládali. A díky tomu jsme měli možnost sledovat, jak Duke a technologický ředitel Fungies.io Wojciech Harzowski iterují myšlenku do aktuální podoby. Řeší mnohem širší problém nezávislých herních studií a developerů efektivně vydat, distribuovat a monetizovat své hry. A demokratizují tak celé odvětví,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.
Fungies.io hodlá v budoucnu rozšířit své služby i na mobilní herní studia při prodeji herních předmětů, aktiv a měn prostřednictvím jejich internetových obchodů. Někteří herní vydavatelé, kteří ročně vydělávají přes 100 milionů dolarů z mobilních mikrotransakcí, už nyní mají deseti až dvacetiprocentní podíl na prodejích prostřednictvím webových obchodů. Ukazuje to na obrovský potenciál tohoto trhu. Celkově hraje hry více než 3,22 miliardy lidí na celém světě. Podle předpokladů poroste celosvětový trh s videohrami mezi lety 2023 a 2027 tempem 7,9 procenta ročně a objem trhu vystoupá na 521,6 miliardy dolarů.
Tým Fungies.io působí v Polsku, firma je registrována v USA a má kanceláře v kalifornském Palo Alto. Během následujících 12 měsíců chce startup získat 2 000 herních vývojářů a vydavatelů her.