Středa 22. května 2024
ikona hodiny16. 2. 2022 12:18

Nelisa přinese denní analýzu i chytrou databázi

Český kariérní portál připravuje nové funkce platformy s využitím moderních technologií a chytrých algoritmů, které ukážou zaměstnancům snadnější cestu k vysněné práci. HR oddělení naopak bude vybírat pouze ze špičkových odborníků, které jim kariérní parťák přiřadí. Připravovaná databáze celý proces zjednoduší, ať už jde o návrhy, behaviorální průzkum kandidátů či automatizaci úvodních pohovorů. Oproti kandidátům hlásícím se skrze pracovní inzeráty tak bude k dispozici pokročilé filtrování. Díky tomu se náboráři budou moci snadněji soustředit na priority a společnost na realizaci své vize.

Tereza Vyhnanovská autor

Foto: Nelisa Zakladatel Filip Mikschik a CEO Jan Paulas Foto: Nelisa

„Nová verze databáze se bude opírat o filtry, které budou třídit uchazeče podle celé řady aspektů. Algoritmy pak automaticky vyberou ty nejlepší s možností oslovit je přímo. Systém bude možné používat manuálně, případně využít umělé inteligence, která předvybere potenciální kandidáty sama. Cílem je co největší automatizace procesu, od výběru uchazeče až po úvodní pohovor,“ říká spoluzakladatel a CEO společnosti Nelisa Jan Paulas.

Nelisa

Kariérní portál, který uchazečům pomůže získat práci, v níž naplno využijí svůj potenciál. Nahrazuje dnes už zastaralý model klasických životopisů pomocí vytvoření kariérního profilu, který dlouhodobě mapuje a následně analyzuje profesní dráhu uživatelů. Díky tomu dokáže poradit také s dalším pracovním směřováním a nabídnout možnosti dalšího rozvoje. Firmy s pomocí Nelisy získají snadno ty nejlepší kandidáty, protože umělá inteligence jim předvybere pouze ty nejvhodnější uchazeče s ohledem na požadavky firmy i kandidáta. Odpadá nekonečné probírání životopisů, takže se personalisté mohou věnovat tomu, co je opravdu důležité – lidem. Za projektem stojí Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs, a skupina Miton, v rámci které se o Nelisu stará Tomáš Jiroušek s dlouholetými zkušenostmi nejen v oblasti investování, ale hlavně na poli budování firem ve všech jejich životních cyklech. Dalším spoluzakladatelem a CEO Nelisy je Jan Paulas, který má za sebou řadu úspěšných projektů v oblasti IT, HR a proptechu. Nelisa je výsledkem jejich dlouholeté spolupráce a především společné vize o tom, kam se bude oblast náboru ubírat.

Analýza a reporty v malíku

Platforma se rovněž soustředí na kvalitní workflow, podrobné statistiky a data, jež lze využít pro kvalitnější reporting a přehled v HR prostředí. K dispozici je nyní celá řada informací a grafů, které znázorňují různorodé metriky, od denní návštěvnosti a doby strávené u inzerátu až po počet přihlášených zájemců či počet zobrazení. „Naše nové průzkumy poukazují na to, že se díky kvalitním analytickým datům a cíleným změnám několikanásobně navýšila aktivita uchazečů a počet zobrazení inzerátů,“ dodává Jan Paulas.

Společnost tak má okamžitý přehled o procesu nabírání nových zaměstnanců a dokáže pružně reagovat na situaci, měnit směr nebo se přizpůsobit. Zjistí, co funguje nejlépe, a pokud nějaký inzerát nepoutá dostatečnou pozornost, může rychle změnit jeho strukturu.

Nahlédnutí pod pokličku

Spolu s chytrou třídicí databází bude k dispozici mnohem podrobnější testování uchazečů. Podle něj bude možné nahlédnout do jejich potřeb a přesně určit, kdo je ideálním kandidátem pro danou pozici. Půjde zjistit, zda preferují kariérní růst, nebo vývoj svých schopností a odborných dovedností. Jestli jsou orientovaní spíš na práci samostatně, nebo v týmu. Testovací hra náborářům zlepší přehled a do budoucna napoví, jak s konkrétním kandidátem spolupracovat a motivovat ho pro co nejlepší pracovní výkon. Součástí hry je také behaviorální test jejich manažerských schopností. Ten ukáže, jak uchazeč komunikuje s okolím, spolupracuje a potenciálně vede tým, aby se jeho čas a vývoj na pracovní pozici využil co možná nejlépe.

„Po ukončení výběru správných uchazečů přichází na řadu další automatizovaný systém Nelisy zaměřující se na nulté kolo pohovorů. Do databáze lze zadat celou řadu standardizovaných otázek, na které se chatbot zeptá všech kandidátů. Tím náborářům ušetří spoustu času,“ dodává Paulas. Cílem nové databáze a nových technologií je především modernizace náborových postupů na trhu práce a automatizace celého procesu. Nelisa chce propojit společnosti a uchazeče a nabídnout sjednocenou a intuitivní platformu pro všechny.

Články autora Tereza Vyhnanovská

Nejnovější články

Expertní pohled
Zájem o brigádníky letos poklesl

Propad nabízených brigádnických pozic je patrný napříč celou...

Novela zákoníku práce přináší do světa brigád i...

Pohled z praxe
Česko v Indexu prosperity propadlo o dvě příčky

V prvním ročníku Indexu prosperity a finančního zdraví...

Největší meziroční propad zaznamenalo Česko v pilíři ekonomiky....

Dlouhodobě nejhorších výsledků dosahujeme v indikátorech, které ukazují...

K pozitivnímu posunu o dvě příčky došlo v...

Nejlepšího výsledku dosahuje Česko v oblasti zdraví a...

V oblasti vědy, ve které Česko taktéž propadlo,...

Expertní pohled
Internet bez sušenek: Budeme platit?

Věděli jste, že podle finančních zpráv Alphabetu (mateřské...

Provozovatelé webů a reklamní agentury se na takovou...

Meta už minulý rok přešla na model pay...

Po vzoru Googlu či Mety přichází s vlastním...

Investujte do dat první strany, tedy vlastních dat...

Pokud jde o osobní údaje uživatelů, zmínit musíme...

Pro marketéry bude mít mnohem větší význam modelování...

Pokud Google Chrome v příštím roce zruší soubory...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Česko v Indexu prosperity propadlo o dvě příčky

V prvním ročníku Indexu prosperity a finančního zdraví...

Největší meziroční propad zaznamenalo Česko v pilíři ekonomiky....

Dlouhodobě nejhorších výsledků dosahujeme v indikátorech, které ukazují...

K pozitivnímu posunu o dvě příčky došlo v...

Nejlepšího výsledku dosahuje Česko v oblasti zdraví a...

V oblasti vědy, ve které Česko taktéž propadlo,...

Pohled z praxe
Za farou vyrábějí aukční paličky i nábytek

Impulzem k zahájení podnikání v truhlařině byla pro...

Na začátku bylo podle Motyčky nejsložitější najít si...

„Spolupracovali jsme i s personální agenturou, ale jako...

Pohled z praxe
Prioritou je maximální servis pro zákazníky

Představte svou firmu, čím se zabývá? Naše společnost...

Vaše firma zažila od svého založení poměrně strmý...