Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Přes telefonní platformu slovenského startupu CloudTalk bylo jenom za loňský rok uskutečněno téměř 40 milionů hovorů. Společnost nyní prozrazuje, jaké z interních dat vyplývají trendy v telefonování a jak jich využít. Nejvíce hovorů se každodenně uskuteční mezi 8. a 18. hodinou, nejvytíženější je pondělí. Nejlepší je tak volat na zákaznické linky spíše ke konci pracovního týdne, a to hned ráno, nebo až po práci. Nejaktivnějším obdobím pro telefonování je jaro, konkrétně rozmezí od března do května, telefony ale zvoní častěji také v září po letních dovolených. V zimě hovory zaberou nejvíce času.
„Vloni se přes CloudTalk uskutečnilo v Česku a na Slovensku přes 38 milionů hovorů, ze kterých se nám podařilo vyčíst ideální volací doby. Pokud jste zákazník, který si potřebuje zavolat na zákaznickou linku, třeba vašeho telefonního operátora nebo dodavatele plynu, tak si nemůžete vybrat horší čas než 10 hodin v pondělí. Naopak bych doporučoval tyto záležitosti řešit ke konci týdne. V pátek bývá špička klidně o více než čtvrtinu nižší než v pondělí. Určitě bych pak volal ráno do osmi, následně počet hovorů skokově vyskočí nahoru. Zhruba od 18. hodiny už je to zase výrazně lepší,“ popisuje ideální volací časy Peter Bakoš, chief product officer v CloudTalku.
Z pohledu ročních období je podle dat CloudTalku nejvytíženější jaro a podzim, naopak zima je tradičně slabší. Během nejsilnějšího měsíce, tedy března, se oproti tomu nejslabšímu (leden) odehraje až o polovinu více hovorů. Co se týče průměrné délky hovoru, zde je situace opačná. Obecně nejdelší hovory probíhají v prosinci a lednu, zatímco při nejvytíženějších měsících jsou hovory nejkratší.
„Na první pohled je to zvláštní, ale dává to smysl. Prosinec a leden se nesou ve znamení vánočních svátků, začátku nového roku a nových projektů, takže hovorů neprobíhá tolik. Nicméně ty, které probíhají, jsou složitější – reklamace dárků, řešení zimních dovolených, změny služeb či dodavatelů od nového roku. Čas na hovor tady roste jak u příchozích hovorů, tzn. od zákazníků, tak i u odchozích, tedy od firem. Jaro a podzim nejsou tolik narušené dovolenými či svátky, takže hovorů probíhá hodně, ale jde o standardnější telefonáty se zákazníky, které trvají kratší dobu,“ komentuje délku hovorů Bakoš.
Vlastní kategorií jsou pak červenec a srpen. Tyto měsíce se kvůli dovoleným a množství mimopracovních aktivit řadí k těm s nejmenším počtem telefonátů i k těm s nejkratší průměrnou dobou trvání hovoru. V průběhu celého roku pak platí, že telefonáty od zákazníků k firmám trvají v průměru dvakrát déle, než když firmy volají jim. Zákazník totiž zpravidla zvedá telefon, jen když potřebuje řešit nějaký problém, což chvíli zabere. Firmy na druhou stranu volají zejména s nabídkami.
CloudTalk je slovensko-česká technologická společnost, která vyvíjí cloudový komunikační software pro call centra, obchodníky, zákaznickou podporu a další týmy, které pravidelně komunikují přes telefon. Společnost vznikla v roce 2018 a její řešení se z drobné aplikace na online hovory rozvinulo v komplexní platformu s více než 70 pokročilými funkcemi. Jednou z klíčových možností softwaru CloudTalk je množství integrací s externími aplikacemi včetně Salesforce, Pipedrive, Dataddo nebo Outreach. Platformu po celém světě využívá přes 2 500 organizací, například Revolut, DHL, goFluent, Glovo nebo Yves Rocher. Aktuálně má CloudTalk tým o více než 260 lidech.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...