×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Pondělí 25. září 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny25. 11. 2021 16:09

Pětina kandidátů se nepřihlásí na nabídku bez uvedené odměny

Práci aktivně hledá více než čtvrtina lidí

Nejnovější průzkum StartupJobs ukazuje, že 23,2 % z 1480 dotázaných není v současné chvíli zaměstnáno či nepodniká, přestože se 26,3 % kandidátů aktivně hlásí na nabídky. Ze situace vyplývá, že firmy shánějí opravdu jen ty nejlepší kandidáty. Většina lidí novou práci nehledá, ale je případně otevřena novým příležitostem. Pouze 27,4 % dotázaných je spokojeno se současnou pozicí.

Tereza Vyhnanovská autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Účastníci průzkumu všeobecně chtějí práci na hlavní pracovní poměr. Ten jich preferuje 63,9 % a chtějí pracovat na plný úvazek (70,4 %). Celý průzkum portálu StartupJobs do hloubky mapuje současnou situaci na pracovním trhu.

„Pravidelně sbíráme informace z mnoha částí startupové scény. V tomto průzkumu jsme se zaměřili na uchazeče, na jejich aktuální kariérní situaci a profesní background. Odpovědělo nám jich téměř 1500. Přinášíme tak unikátní pohled na současný stav uchazečů o práci, nejen ve startupovém prostředí,” říká Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Pohled skrze data

I právě v důsledku pandemie covid-19 pracuje nejvíce dotázaných, konkrétné 507 (34,3 %), kompletně v remote režimu. Každý den dochází do kanceláří pouze čtvrtina. Většina oslovených, přestože mají profil na portálu StartupJobs, ve startupu aktuálně nepracuje (79,7 %), což ukazuje, že i korporáty a další firmy umožňují zaměstnancům home office bez problémů. „Vidíme, že tento trend bude jen pokračovat. Už teď víme o řadě společností, které se rozhodly kanceláře úplně zrušit, protože zjistily, že dokáží dělat byznys i bez nich,” komentuje Mikschik.

Lidé, kteří odpověděli, že ve startupech pracují, v tomto prostředí chtějí zůstat. Nejvíce jim vyhovuje otevřené kultura, flexibilní pracovní doba a možnost volby vlastního dresscodu. Většina dotázaných se považuje za seniorní (58,7 %) a lidí s praxí více než 6 let je mezi nimi 41,6 %. Pokud respondenti hledají práci, tak si ji pečlivě vybírají. Pouze 17 % se hlásí na více než 10 nabídek.

Škola jako (ne)základ kariéry

Dotázaní pracují z nadpoloviční většiny (55,3 %) v oboru, který vystudovali. Avšak jen 41 % z nich tvrdí, že je škola na kariéru připravila dostatečně. Skoro 70 % udává, že získali kvalifikaci pro současnou pozici pomocí samostudia. 872 dotázaných má nějaký vysokoškolský titul. Největší samostatnou skupinu tvoří se 37,3 % lidé s maturitou.

„Na posledních datech je jasně vidět, že škola není automaticky vstupenkou k vysněné kariéře. Určitě jsou obory, ve kterých se bez ní neobejdete, ale i z odpovědí našich uživatelů je patrné, že ne vždy vás dostatečně připraví na nadcházející kariéru. Řada z nich získala zkušenosti pro vykonávání současné pozice samostudiem, kurzy či školeními,” dodává Mikschik.

Články autora Tereza Vyhnanovská

Nejnovější články

Aktuality
Do Prahy míří investiční hvězdy

K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...

Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...

Expertní pohled
Kdo jsou Granfluencers a co od nich čekat?

Marketéři a média poslední roky píší primárně o...

Podle článku v CNN Business se začínají z...

Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...

Názory
Úsudek, invence, zkušenost a odbornost zůstanou doménou lidí

Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...

Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...

Nejnovější Analýzy

Cestovní ruch
Na podzim chtějí Češi cestovat hlavně po Česku

Podle srpnového šetření, kterého se zúčastnilo 1 000...

Celkem přitom v Česku ve 2. letošním čtvrtletí...

Podle analýzy DataRhymes z Booking je průměrná obsazenost...

Analýzy
Nad boxy stále jasně vede doručení domů

Ačkoli se důležitost rychlého doručení diskutuje čím dál...

Ačkoli 29 % Čechů deklarovalo, že v konkrétním e-shopu...

Kromě rychlosti je při výběru e-shopu a rozhodování...

Přes často diskutovaný nárůst popularity doručovacích boxů se...

Analýzy
O procento vyšší tržby, o 30 procent větší náklady

Na první pohled vypadá standardní meziroční srovnání pro...

 „Nám v Czech Inn Hotels se daří, zvyšujeme...

Srpnová čísla jsou z hlediska obsazenosti lehce atypická....

Ze srpnových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti...