Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny23. 2. 2022 10:06

Apple Pay slaví tři roky v České republice

Digitální mobilní platby využívá 67 % českých zákazníků

Nejnovější data startupu Twisto z analýzy za rok 2021 poukazují na skokový nárůst v mobilním placení skrze karty napojené na digitální peněženky typu Apple Pay a Google Pay. Placení Twisto kartou přes tyto digitální peněženky využilo přes 67 % uživatelů, a to zejména pro menší každodenní nákupy. Vzrůstající popularitu mobilních plateb (62 %) zaznamenal finanční startup i v sousedním Polsku, kde také působí. Trend digitálních plateb podporuje mimo jiné novinka v podobě Twisto karty na jedno použití, kterou zákazníci uplatňují spíše při dražších a předem plánovaných nákupech. Tradiční Twisto karty s odloženou platbou jsou pak využívány převážně na platby levnějších položek v e-shopech a kamenných obchodech. Zájem o plastové platební karty mezitím klesá a 90 % nových klientů Twista využívá pouze virtuální variantu. Startup tak plánuje do roku 2025 ukončit vydávání fyzických karet.

Tadeáš Zíka autor

Foto: Shutterstock.com Virtuální peněženky bodují Foto: Shutterstock.com

Virtuální placení je na vzestupu a společnost Twisto zaznamenala za uplynulý rok výrazný přechod z plastových platebních karet na virtuální. Ačkoli ty plastové stále tvoří stabilní podíl na trhu, vzrůstající mobilní trend je více než patrný. Téměř dvě třetiny všech uživatelů Twista postupně přechází na mobilní placení a 90 % nových klientů o fyzickou kartu při založení účtu ani nežádá.

„Již pár let věříme, že plastová karta je přežitek. Když jsme se podívali na naše data, s překvapením jsme zjistili, že budoucnost přichází rychleji, než jsme čekali. Většina našich uživatelů už dnes při placení upřednostňuje virtuální kartu a noví uživatelé si většinou plastové karty ani nenechávají vystavovat. Výhod virtuálních karet je celá řada, například komfort placení chytrými zařízeními, která máme neustále po ruce, bezpečnost placení nejen díky biometrickému ověřování, téměř okamžité vystavení karty, možnost jednorázových karet,“ komentuje situaci Pavel Prucek, head of product v Twistu.

Přes virtuální Twisto karty v Apple Pay a Google Pay se za rok 2021 uskutečnilo dvojnásobně více transakcí než dříve – dominovaly nákupy v e-shopech s elektrem, v těsném závěsu s módními doplňky a potravinami, a platby za datové služby. Také u sousedů v Polsku poskočily virtuální karty a jejich využití oproti těm fyzickým o 440 %, počet klientů využívajících virtuální karty také postupně překročil i počet klientů platících plastovými kartami. Průměrná útrata skrze mobilní zařízení je navíc stabilně až o 20 % vyšší.

Články autora Tadeáš Zíka

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Analýzy

Analýzy
Podpoří stavební zákon digitalizaci nebo naopak?

Dosavadní verze stavebního zákona často vedla ke zbytečně dlouhým...

A její ředitel, Michal Vacek říká, že: „Nástup...

Zástupce stavební firmy, obchodní ředitel společnosti Subterra, Jiří...

Analýzy
Ceny bytů poletí vzhůru, říkají developeři

A její ředitel, Michal Vacek říká: „Na základě...

Předseda představenstva společnosti Central Group Dušan Kunovský k...

Téměř dva roky trvající pokles poptávky je u...

V případě Prahy se pro první pololetí čeká,...

Ceny rezidenčních nemovitostí se v průběhu roku opět...

„Pro zachování kvalitní výstavby, investic do nových technologií...

A Miroslav Zetek, člen představenstva pro řízení obchodu...

Údaje vycházejí ze Studie developerských společností H1/2024 zpracované...

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....