Neděle 19. května 2024
ikona hodiny26. 6. 2023 06:00

Stroje na elektrický pohon se prosazují i v zemědělství

Do zemědělské techniky vstupuje elektrifikace pomalu. Důvodem jsou limity baterií pro velká a energeticky náročná vozidla jakož i nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Ale i zde se blýská na lepší časy. Společnost Weidemann uvedla na trh plně elektrický kolový nakladač. Model 1190e dovoluje na místě manipulovat s břemeny zcela bez emisí a s výrazně sníženou hlučností.

Michal Hoblík autor

Foto: Agromex Do zemědělství vstupuje plně elektrický kolový nakladač Weidemann 1190e. Foto: Agromex

V zemědělství se často nelze vyhnout práci v krytých či zcela uzavřených prostorách. A zvláště tam pak elektrický nakladač chrání zdraví řidiče i hospodářských zvířat,“ říká produktový specialista Josef Sečkař ze společnosti Agromex, která je dovozcem a distributorem značky Weidemann pro český trh a dodává: „Další výhodou je, že jak u soukromých zemědělců a chovatelů, tak u zemědělských podniků také odpadá zajišťování a skladování pohonných hmot, což je další snížení ekologické zátěže.

U nakladače s elektropohonem hraje zásadní roli typ a kapacita použité baterie. U nového modelu Weidemann Hoftrac 1190e jsou na výběr celkem tři bezúdržbové lithium-iontové baterie: standardem je kapacita 14,1 kWh, volitelně je k dispozici 18,7 kWh nebo 23,4 kWh. Baterie je předehřívána na provozní teplotu pomocí integrovaného systému řízení. Tento systém také neustále sleduje teplotu baterie a zvyšuje nabíjecí proudy.

Hmotnost baterií není nijak omezující, stroj lze nadále přepravovat na 3,5t přívěsu. Standardně disponuje jednou vestavěnou nabíječkou (3 kW), do příplatkové výbavy spadá druhá nabíječka (3 kW) pro zvýšení nabíjecího výkonu na 6 kW. Stroj využívá dva oddělené elektromotory. Jeden slouží pro jízdu (6,5 kW) a druhý pro pracovní hydrauliku (8,5 kW). Toto řešení umožňuje dynamické rozjezdy stroje a snižuje spotřebu elektrické energie,“ dodává Josef Sečkař ze společnosti Agromex.

U nového modelu 1190e je k dispozici několik variant kabin řidiče, přizpůsobených různým účelům: pevná ochranná stříška řidiče či sklápěcí stříška řidiče EPS (Easy Protection System), která je určena pro nízké průjezdy. Nová, speciálně vyvinutá kabina navíc znamená, že nakladač lze používat nezávisle na počasí. Navzdory své kompaktní konstrukci nabízí kabina dostatek prostoru pro řidiče a umožňuje snadné nastupování a vystupování s protiskluzovými schůdky.

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Cestovní ruch
Show nejen pro šotouše

Letošního ročníku Festivalu, který proběhne pod záštitou místopředsedy...

Kromě krásných parních lokomotiv z tuzemska i ze...

V pátek 13. září 2024 po obědě bude...

Kromě vystavených lokomotiv budou rovněž představeny vozy s...

Cestovní ruch
Inspirace pro svatbu na zámku Nelahozeves

Co zámek nabídne? Dopoledne od 10 hodin je...

V roce 2022 se v ČR uskutečnilo na padesát pět...

Zámek Nelahozeves má konkurenční výhodu v relativní blízkosti Prahy...

Akce Inspirace ke svatbě na zámku se samozřejmě...

Analýzy
Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...

Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...

Útoky se týkaly méně než 9 % všech...

Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Podnikatelé chtějí české dřevo více zpracovávat v tuzemsku

„Podnikatelé ve zpracovatelském průmyslu ale narážejí na řadu...

Jednou z brzd rozvoje tuzemského zpracování dřeva s...

Aktuality
Česká revoluce na závodech Formule 1

Projekt GPtents řeší problémy s ubytováním na velkých...

Nápad na projekt GPtents se zrodil v roce...

GPtents aktuálně zastřešují ubytování na 4 akcích ve...

Cestovní ruch
České aerolinie najedou na nový obchodní model

Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...

Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...