Neděle 28. dubna 2024
ikona hodiny26. 6. 2023 06:00

Stroje na elektrický pohon se prosazují i v zemědělství

Do zemědělské techniky vstupuje elektrifikace pomalu. Důvodem jsou limity baterií pro velká a energeticky náročná vozidla jakož i nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Ale i zde se blýská na lepší časy. Společnost Weidemann uvedla na trh plně elektrický kolový nakladač. Model 1190e dovoluje na místě manipulovat s břemeny zcela bez emisí a s výrazně sníženou hlučností.

Michal Hoblík autor

Foto: Agromex Do zemědělství vstupuje plně elektrický kolový nakladač Weidemann 1190e. Foto: Agromex

V zemědělství se často nelze vyhnout práci v krytých či zcela uzavřených prostorách. A zvláště tam pak elektrický nakladač chrání zdraví řidiče i hospodářských zvířat,“ říká produktový specialista Josef Sečkař ze společnosti Agromex, která je dovozcem a distributorem značky Weidemann pro český trh a dodává: „Další výhodou je, že jak u soukromých zemědělců a chovatelů, tak u zemědělských podniků také odpadá zajišťování a skladování pohonných hmot, což je další snížení ekologické zátěže.

U nakladače s elektropohonem hraje zásadní roli typ a kapacita použité baterie. U nového modelu Weidemann Hoftrac 1190e jsou na výběr celkem tři bezúdržbové lithium-iontové baterie: standardem je kapacita 14,1 kWh, volitelně je k dispozici 18,7 kWh nebo 23,4 kWh. Baterie je předehřívána na provozní teplotu pomocí integrovaného systému řízení. Tento systém také neustále sleduje teplotu baterie a zvyšuje nabíjecí proudy.

Hmotnost baterií není nijak omezující, stroj lze nadále přepravovat na 3,5t přívěsu. Standardně disponuje jednou vestavěnou nabíječkou (3 kW), do příplatkové výbavy spadá druhá nabíječka (3 kW) pro zvýšení nabíjecího výkonu na 6 kW. Stroj využívá dva oddělené elektromotory. Jeden slouží pro jízdu (6,5 kW) a druhý pro pracovní hydrauliku (8,5 kW). Toto řešení umožňuje dynamické rozjezdy stroje a snižuje spotřebu elektrické energie,“ dodává Josef Sečkař ze společnosti Agromex.

U nového modelu 1190e je k dispozici několik variant kabin řidiče, přizpůsobených různým účelům: pevná ochranná stříška řidiče či sklápěcí stříška řidiče EPS (Easy Protection System), která je určena pro nízké průjezdy. Nová, speciálně vyvinutá kabina navíc znamená, že nakladač lze používat nezávisle na počasí. Navzdory své kompaktní konstrukci nabízí kabina dostatek prostoru pro řidiče a umožňuje snadné nastupování a vystupování s protiskluzovými schůdky.

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Názory
Česko v pasti NIMBYsmu

Dobrý příkladem je nedávná debata o vysokorychlostní železnici....

To vše ilustruje současné Česko. Chceme být moderní...

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...