Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny7. 9. 2023 08:10

Co vyhledávají španělsky mluvící turisté?

Zážitek. Právě ten při cestování aktuálně nejvíc vyhledávají Španělé a obyvatelé Latinské Ameriky. Nejdůležitější tak už není místo, ale to, co hosté poznají a co na výletu, dovolené či při jiné formě turismu zažijí. Týká se to nejen gastronomie, která je letos v létě zásadní pro Španěly, ale také měst, kultury a nákupů, doplněných aktivním turismem a tradicemi. Právě ty totiž preferují obyvatelé Brazílie, Mexika a dalších latinskoamerický zemí. Vše, a ještě podrobněji, zaznělo na workshopu, který nedávno nejen pro odbornou veřejnost zdarma uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Španělé cestují ponejvíce za zážitky Foto: Shutterstock.com

Zatímco ze Španělska se letos v létě chtělo na cesty určitě vydat 69 % lidí, poznat Evropu ve stejné době plánovalo 52 % Brazilců. Zájem o návštěvy zahraničí rostl také v Mexiku, Argentině, Kolumbii a Peru. Mezi nejžádanější lokality tamních obyvatel patří Španělsko, u Brazilců pak Portugalsko. Dlouhodobě však platí, že jak Španělé, tak lidé z Latinské Ameriky, mají rádi Česko a v souvislosti s cestováním je pro ně velmi důležité profesionální poradenství.

„Letos ve Španělsku, ale i jinde ve světě, dochází k návratu role cestovních kanceláří. Cestovatelé vítají, když se jim věnuje konkrétní člověk, když na on-line poptávku přijde rychle odpověď a za nespornou výhodu považují místního zástupce v zemi či regionu, kam cestují. Často přitom dovolenou poptávají na poslední chvíli, o to víc jsou včasné reakce profesionálů v oblasti turismu důležité,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „U zážitkové a luxusní turistiky navíc významnou roli hraje program ideálně připravený na míru individuálního cestovatele či menší skupiny. Pokud přinese autentický zážitek, španělsky mluvící turisté jsou zpravidla spokojení, či ještě lépe: úplně nadšení.“

„Nejvíc Španělů, konkrétně 40 %, chtělo letos cestovat v srpnu. I když převážně doma, do zahraničí se chystalo na 32 % obyvatel dané země. Převážně cestují s partnerem (76 %), dopravují se autem (57 %) a bydlí zejména v hotelech (49 %),“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Španělsko Markéta Lehečková a dodává: „Po pandemii covidu-19 je vidět hlad po cestování a nárůst čísel, která s turismem souvisí. Také změna zdrojů informací, na základě, kterých se lidé vydávají na cestu. Proto jsme mimo jiné uspořádali akci zaměřenou na tvůrce digitálního obsahu. Právě on-line zdroje s poutavým vizuálem, osobním sdělením a autentickými emocemi hrají čím dál tím větší roli.“

„Z obyvatel Latinské Ameriky aktuálně nejvíc cestují Brazilci, Mexičané a Argentinci. Zejména ti se středními a vysokými příjmy, na věku nezáleží. Preferují cesty v párech nebo v menších skupinkách přátel či rodiny s pobytem o délce 10 a víc dnů. Víc, než to bývá u Španělů, Latinoameričané vítají luxusně-zážitkovou turistiku a ubytování ve 4 až 5 hvězdičkových hotelech, ale i přes Airbnb,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Latinskou Ameriku Petr Lutter a dodává: „Z Česka je nejvíc zajímá Praha s výlety. Ty nejčastěji podnikají do Českého Krumlova, Karlových Varů, Kutné Hory či do Terezína. Počty turistů z těchto zemí do Evropy rostou i díky tomu, že už dříve byla z velké části obnovena letecká spojení.“

Do Česka však zatím z Latinské Ameriky nelétá žádný přímý spoj, tamní turisté se tak zpravidla do Prahy dostávají přes Paříž, Amsterdam, Frankfurt, Madrid, Lisabon či Zürich. Hosté ze španělsky mluvících zemí se tak víc zajímají o cestování vlakem nebo autobusem, v kurzu mají také lodní zájezdy po řekách. Aktuální rok většina tamních tour operátorů a cestovních kanceláří zatím považuje za velmi úspěšný. Poukazuje však na možné negativní vlivy nestabilních měn v Latinské Americe, inflaci, stagnaci ekonomiky a v některých zemích i volby.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...