Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Všechny výsledky
Zážitek. Právě ten při cestování aktuálně nejvíc vyhledávají Španělé a obyvatelé Latinské Ameriky. Nejdůležitější tak už není místo, ale to, co hosté poznají a co na výletu, dovolené či při jiné formě turismu zažijí. Týká se to nejen gastronomie, která je letos v létě zásadní pro Španěly, ale také měst, kultury a nákupů, doplněných aktivním turismem a tradicemi. Právě ty totiž preferují obyvatelé Brazílie, Mexika a dalších latinskoamerický zemí. Vše, a ještě podrobněji, zaznělo na workshopu, který nedávno nejen pro odbornou veřejnost zdarma uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Zatímco ze Španělska se letos v létě chtělo na cesty určitě vydat 69 % lidí, poznat Evropu ve stejné době plánovalo 52 % Brazilců. Zájem o návštěvy zahraničí rostl také v Mexiku, Argentině, Kolumbii a Peru. Mezi nejžádanější lokality tamních obyvatel patří Španělsko, u Brazilců pak Portugalsko. Dlouhodobě však platí, že jak Španělé, tak lidé z Latinské Ameriky, mají rádi Česko a v souvislosti s cestováním je pro ně velmi důležité profesionální poradenství.
„Letos ve Španělsku, ale i jinde ve světě, dochází k návratu role cestovních kanceláří. Cestovatelé vítají, když se jim věnuje konkrétní člověk, když na on-line poptávku přijde rychle odpověď a za nespornou výhodu považují místního zástupce v zemi či regionu, kam cestují. Často přitom dovolenou poptávají na poslední chvíli, o to víc jsou včasné reakce profesionálů v oblasti turismu důležité,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „U zážitkové a luxusní turistiky navíc významnou roli hraje program ideálně připravený na míru individuálního cestovatele či menší skupiny. Pokud přinese autentický zážitek, španělsky mluvící turisté jsou zpravidla spokojení, či ještě lépe: úplně nadšení.“
„Nejvíc Španělů, konkrétně 40 %, chtělo letos cestovat v srpnu. I když převážně doma, do zahraničí se chystalo na 32 % obyvatel dané země. Převážně cestují s partnerem (76 %), dopravují se autem (57 %) a bydlí zejména v hotelech (49 %),“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Španělsko Markéta Lehečková a dodává: „Po pandemii covidu-19 je vidět hlad po cestování a nárůst čísel, která s turismem souvisí. Také změna zdrojů informací, na základě, kterých se lidé vydávají na cestu. Proto jsme mimo jiné uspořádali akci zaměřenou na tvůrce digitálního obsahu. Právě on-line zdroje s poutavým vizuálem, osobním sdělením a autentickými emocemi hrají čím dál tím větší roli.“
„Z obyvatel Latinské Ameriky aktuálně nejvíc cestují Brazilci, Mexičané a Argentinci. Zejména ti se středními a vysokými příjmy, na věku nezáleží. Preferují cesty v párech nebo v menších skupinkách přátel či rodiny s pobytem o délce 10 a víc dnů. Víc, než to bývá u Španělů, Latinoameričané vítají luxusně-zážitkovou turistiku a ubytování ve 4 až 5 hvězdičkových hotelech, ale i přes Airbnb,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Latinskou Ameriku Petr Lutter a dodává: „Z Česka je nejvíc zajímá Praha s výlety. Ty nejčastěji podnikají do Českého Krumlova, Karlových Varů, Kutné Hory či do Terezína. Počty turistů z těchto zemí do Evropy rostou i díky tomu, že už dříve byla z velké části obnovena letecká spojení.“
Do Česka však zatím z Latinské Ameriky nelétá žádný přímý spoj, tamní turisté se tak zpravidla do Prahy dostávají přes Paříž, Amsterdam, Frankfurt, Madrid, Lisabon či Zürich. Hosté ze španělsky mluvících zemí se tak víc zajímají o cestování vlakem nebo autobusem, v kurzu mají také lodní zájezdy po řekách. Aktuální rok většina tamních tour operátorů a cestovních kanceláří zatím považuje za velmi úspěšný. Poukazuje však na možné negativní vlivy nestabilních měn v Latinské Americe, inflaci, stagnaci ekonomiky a v některých zemích i volby.
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)