Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Všechny výsledky
Víc turistů než v předcovidovém roce 2019 navštívilo letos ve 3. čtvrtletí Česko. Přijelo jich téměř 7,9 milionů, z toho bylo víc než 4,8 milionů (61,3 %) hostů domácích a víc než 3 miliony (38,7 %) hostů zahraničních. Meziročně to znamená nárůst celkového počtu turistů v Česku o 8 % a také o 4 % víc cestovatelů ve srovnání s obdobím před pandemií covidu-19. Změnil se však poměr mezi domácími a zahraničními návštěvníky.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Zatímco rezidentů, vezme-li se 3. čtvrtletí 2023 a stejné období roku 2019, cestovalo po Česku o 15 % víc, cizinců přijelo o 9 % méně. Země, odkud nejčastěji pocházeli turisté ze zahraničí, se příliš nezměnily. Nejvíc letos ve 3. čtvrtletí přijelo Němců (689 683, meziročně +19 %. Následovali hosté z Polska (286 118, meziročně +15 %), Slovenska (281 891, meziročně +7 %), USA (165 999, meziročně +19 %) a Nizozemska (116 776, meziročně +18 %).
„Dobrou zprávou je, že z TOP 5 zemí se také zpravidla zvýšil celkový počet příjezdů ve srovnání se 3. čtvrtletím 2019. Je tak zřejmé, že má velký smysl na tyto trhy zaměřovat zahraniční kampaně, letos to je mimo jiné naše hlavní kampaň Unexpected Traditions, kde právě běží 2. podzimní vlna a v půlce listopadu spustíme 3. vlnu zaměřenou na zimu a hory,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Obecně přitom platí, že Češi cestující po Česku utrácejí v průměru za osobu a den méně než hosté ze zahraničí. Nicméně zatímco Češi cestující po Česku loni utráceli za osobu a den už víc než před pandemií (802 vs. 704 Kč), cizinci naopak méně. Loni to bylo 1 907 Kč, v roce 2019 se však jednalo o 2 203 Kč. Potenciál hostů ze zahraničí pro tuzemskou ekonomiku je tedy víc než zřejmý a my intenzivně pracujeme na tom, abychom je do Česka dostali.“
Podrobnosti jsou k dispozici na https://tourdata.cz/data/navstevnost-huz-2012-2022/.
Ve 3. čtvrtletí 2023 se nejvíc turistů ubytovalo v hlavním městě Praha, bylo jich cca 2,2 milionů. Následoval Jihomoravský kraj s cca 870 tisíci hosty a kraj Jihočeský, v kterém přenocovalo celkem cca 807 tisíc cestovatelů.
„Regiony, které turisté nejčastěji navštěvují se, příliš nemění. V první pětici nejnavštěvovanějších bývá Praha, Jihomoravský a Jihočeský kraj. Nicméně zatímco u obyvatel Česka ve 3. letošním čtvrtletí regionální pořadí návštěvnosti bylo Jihočeský, Jihomoravský, Královehradecký, Středočeský, Liberecký kraj a Praha, u cizinců vedlo naše hlavní město a následovaly Jihomoravský, Karlovarský, Jihočeský a Královehradecký kraj,“ říká vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček a dodává: „Větší regionální rozložení cestovatelů je samozřejmě pro Česko prospěšné, pomáhá to s udržitelností cestovního ruchu stejně jako fakt, že pravidelně ve spolupráci s kraji zveřejňujeme přehled neobjevených skvostů v celé zemi.“
Zásadní roli v cestovním ruchu přitom hrají přímá letecká spojení. CzechTourism na nich intenzivně pracuje s Letištěm Praha a dalšími subjekty. Letos se tak mimo jiné podařilo zprovoznit linky Praha – Soul či Praha – Tchaj-Pej, na dalších letech se pracuje. Fakt, že tato činnost má smysl, potvrzují čísla za 3. čtvrtletí 2023. Z nich vyplývá, že v Česku roste počet hostů z Asie. Obyvatel Jižní Koreje od letošního ledna do září přijelo do Česka o 206 % víc než ve stejném období loni, Japonců o 156 % víc a Tchaj-wanců dokonce o 1 196 % víc. Významně víc bylo i díky zrušení covidových restrikcí také cestovatelů z Číny, a to o 135 %, ostatní asijské země zvýšily návštěvnost Česka ve srovnání se 3. čtvrtletím 2022 celkem o 37 %.
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Dosavadní verze stavebního zákona často vedla ke zbytečně dlouhým...
A její ředitel, Michal Vacek říká, že: „Nástup...
Zástupce stavební firmy, obchodní ředitel společnosti Subterra, Jiří...
A její ředitel, Michal Vacek říká: „Na základě...
Předseda představenstva společnosti Central Group Dušan Kunovský k...
Téměř dva roky trvající pokles poptávky je u...
V případě Prahy se pro první pololetí čeká,...
Ceny rezidenčních nemovitostí se v průběhu roku opět...
„Pro zachování kvalitní výstavby, investic do nových technologií...
A Miroslav Zetek, člen představenstva pro řízení obchodu...
Údaje vycházejí ze Studie developerských společností H1/2024 zpracované...
Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...
Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...
Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...
Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...
Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...
„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...
V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...
V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...
„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)