neděle 8. září 2024
ikona hodiny 27. 10. 2023 10:39

CzechTourism povede František Reismüller

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism mění vedení. Novým ředitelem bude od 1. listopadu 2023 na základě výběrového řízení dosavadní ředitel marketingu a zahraničních zastoupení František Reismüller. Oznámil to vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: CzechTourism Foto: CzechTourism

Otevřené výběrové řízení, do kterého se přihlásilo jedenáct lidí, vyhlásilo Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) proto, že se dosavadní ředitel agentury CzechTourism Jan Herget rozhodl odejít. Ve 2. kole výběru nového vedení se komise MMR rozhodovala mezi dvěma uchazeči. Klíčovou roli sehrála vize, kam má CzechTourism a propagace Česka jako destinace cestovního ruchu na domácím i zahraničních trzích směřovat. Tak, aby to bylo ekonomicky přínosné pro celou zemi.

„Věřím, že nový ředitel agentury CzechTourism František Reismüller, který Českou centrálu cestovního ruchu velmi dobře zná, posune celý sektor cestovního ruchu dopředu. Z posledních dat o návštěvnosti hotelů v Česku je zřejmé, že jsme sice celkově dosáhli už předcovidových čísel, nicméně změnil se poměr českých versus zahraničních hostů, kteří k nám jezdí. Nový ředitel má dle komise, která ho vybrala, velký potenciál to změnit, dosud totiž působil jako ředitel marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourismu. On a jeho tým mimo jiné stojí za odborníky ceněnou kampaní Unexpected Traditions, která aktuálně běží ve 13 zemích světa s cílem přilákat do Česka co nejvíc zahraničních turistů,“ říká vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš a dodává: „František Reismüller nejen při přípravě kampaně ukázal důležitost spolupráce napříč destinačním managementem v Česku, každý kraj má totiž ve vizuálech své vlastní téma. A z jeho řízení zahraničních zastoupení je zase zřejmé porozumění specifikům jednotlivých zemí a potřebný kontextový náhled. Uvědomuje si, že bez digitalizace se v cestovním ruchu do budoucna neobejdeme. I to vedlo k tomu, že od letošního 1. listopadu bude řídit celý CzechTourism. Přeji mu hodně úspěchů.“

Foto: CzechTourism

Mgr. František Reismüller, Ph.D.

Vystudoval sinologii na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy. Hned po škole se začal věnovat cestovnímu ruchu, nejprve jako business development manager v soukromém sektoru. V roce 2013 založil zahraniční zastoupení CzechTourismu v Šanghaji a čtyři roky byl jeho ředitelem. Následně tři roky pracovat pro Evropskou cestovní komisi (ETC), mimo jiné byl jejím marketingovým a projektovým manažerem v Bruselu. Poté se se vrátil do agentury CzechTourism na pozici ředitele marketingu a zahraničních zastoupení, v které je dosud. František Reismüller je ženatý a má jedno dítě. Mluví anglicky, čínsky a německy. Ve volném čase se věnuje překladům krásné literatury z čínštiny do češtiny a výzkumu na poli čínské kultury a společnosti.

„Velmi intenzivně vnímám, že se cestovní ruch po pandemii covidu-19 změnil stejně, jako celý svět. Při prezentaci Česka doma i v zahraničí je třeba tyto změny respektovat a vycházet jim vstříc, současně je třeba navázat na to, co už funguje, tedy Strategii agentury CzechTourism a destinace Česká republika 2021–2025. Mými hlavními prioritami v čele České centrály cestovního ruchu tak bude optimalizace všech činností agentury a digitalizace ve smyslu transparentnosti a důrazu na měřitelný a na exaktních datech založený marketing. To v praxi mimo jiné znamená další rozvoj lidmi velmi oceňovaných portálů Kudy z nudy a Visit Czechia,“ říká budoucí ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Také je třeba řešit vícezdrojové financování s cílem uspořit náklady státního rozpočtu a přesah činností agentury do synergického budování značky Česko napříč průmyslovými odvětvími a ve spolupráci s dalšími státními institucemi. V neposlední řadě chci klást důraz na komplexní, infrastrukturně uchopené produktové portfolio, které odráží potřeby zdrojových trhů a nabídku českých turistických destinací. Na novou práci se moc těším, děkuji za slíbenou podporu MMR, svému předchůdci i celému skvělému týmu CzechTourism, bez něhož by to nešlo.“

Ve starém působišti v nové pozici se chce František Reismüller hned příští týden setkat a předat si agendu s končícím ředitelem Janem Hergetem. Plánuje také, že se v brzké době sejde se všemi zaměstnanci agentury CzechTourism, rovněž s představiteli asociací a svazů působících v cestovním ruchu a rovněž s generálními řediteli agentur CzechInvest a CzechTrade, s nimiž CzechTourism sdílí budovu Czech House ve Štěpánské ulici v Praze. To vše s cílem maximálně rozvíjet cestovní ruch ku prospěchu celého Česka.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Expertní pohled

Pesimistické předpovědi se naplňují

Měřeno Swiss Life Hypoindexem zůstávají úrokové sazby hypoték...
Videa & Podcasty

Nedělejme to pro čárku

Bezpečnost je základní podmínkou existence firmy i jejího...
Expertní pohled

První návrh státního rozpočtu pro rok 2025 je spíše zklamáním

Se začátkem září se do popředí mediálního zájmu...

Nejnovější Aktuality

Expertní pohled

Maloobchod opět nabírá na síle

Tržby v maloobchodě překonaly v červenci očekávání a...
Cestovní ruch

Do Česka i přes půl planety. Turisté se hrnou

Během druhého čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských...

Přilákejme Američany na neotřelé zážitky

Země Visegrádské čtyřky (V4) ve spolupráci s European...