Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny8. 9. 2023 06:42

Česko je pro německé firmy atraktivní pro pořádání akcí

65 firem je chce v srdci Evropy do dvou let také uspořádat

Česko je pro německé firmy nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s kongresovým turismem) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem. Jde o společnosti s více než 50 zaměstnanci z vybraných průmyslových odvětví. 65 % z nich přitom do dvou let v Česku kongres či jinou akci pravděpodobně také uspořádá. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism. Německo tak má pro Česko velký ekonomický potenciál.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Německé firmy plánují do Česka řadu akcí Foto: Shutterstock.com

Společnosti z Německa si v kontextu s Českem spontánně nejvíc vybavují Prahu (14 %) a kulturu (11 %). Často zmiňují také pivo (10 %) a krásu tuzemské přírody (9 %). Českou republiku si rovněž spojují s jazykem, kterému nerozumí a dívají se na ni jako na cenově dostupnou zemi.

„Česko jako místo pro kongresový turismus je atraktivní pro nadpoloviční většinu německých firem s obratem od 5 do 20 milionů eur. Ty s více než 1 000 zaměstnanci pro MICE akce zatím preferují Francii, společnosti s obratem nad 200 milionů eur aktuálně zase dávají přednost Španělsku a Rakousku. Mohli bychom to však změnit, pokud správně uchopíme nejen zjištění z našeho průzkumu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Pomoct s umístěním kongresů a dalších akcí právě v Česku může, jak ukazuje šetření našeho Institutu turismu, ve 12 % případů lepší zákaznický servis, stejný procentuální význam pro německé firmy mají ekonomické příležitosti a lepší nabídka. Roli dále hrají kvalitnější konferenční prostory (10 %), více informací (7 %) a lepší infrastruktura (5 %).“

Průzkum Potenciál německého trhu pro MICE v České republice

Zúčastnilo se ho 202 klíčových manažerů či rozhodovatelů v německých firmách s více než 50 zaměstnanci, se uskutečnil letos v květnu. Detailní výsledky jsou k dispozici na www.tourdata.cz.

Jan Herget zdůrazňuje dobrou zprávu: 65 % německých firem z vybraných odvětví, v nichž pracuje víc než 50 lidí, pravděpodobně v následujících dvou letech v Česku zrealizuje akci kongresového turismu. Platí přitom, že pokud ji společnost z Německa v Česku skutečně uspořádá, bude tak v 83 % případů činit opakovaně. Pozná totiž a ocení zejména tuzemskou úroveň a kvalitu stravování (28 %), úroveň a kvalitu ubytování (25 %) a cenovou hladinu (25 %).

„Za nejdůležitější faktory pro výběr destinace pro MICE akce považují němečtí organizátoři vedle hotelové nabídky právě cenu a dostupnost destinace. To vše nahrává akcím v Česku: vysoké ceny letenek do vzdálenějších destinací, stejně jako nárůst cen v Německu, vedou firmy k hledání nových variant,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a dodává: „Abychom toto hledání usnadnili, budeme intenzivněji komunikovat MICE potenciál jednotlivých regionů, a to jak v rámci našich aktivit, tak ve spolupráci s odbornými médii a partnery.“

Aktuální zájem německých firem o Česko se týká také akcí pro zaměstnance, tedy incentivního turismu.

„Z evropských zemí německé firmy pro incentivní stejně jako pro kongresový turismus považují za nejatraktivnější právě Česko. Větší zájem projevují menší společnosti, ty s více než 1 000 zaměstnanci aktuálně preferují Finsko, mezinárodní firmy sídlící v Německu zase nejvíc zmiňují Švýcarsko. Přesto je Česko pro 68 % respondentů z Německa vhodným místem pro incentivní turismus,“ říká vedoucí oddělení Institutu turismu agentury CzechTourism Petr Janeček a dodává: „Změnit vnímání by podle průzkumu mohly atraktivní nabídky a lepší ceny (22 %), hospodářský rozvoj (14 %) a organizace turistických prohlídek a kulturních akcí (12 %). I zde přitom platí velký zájem Němců uspořádat u nás akce pro zaměstnance. Do dvou let tak pravděpodobně učiní 63 % německých firem.“

Akce incentivního turismu, stejně jako ty kongresové, v Česku pravděpodobně do dvou let uspořádají hlavně ty německé firmy, které zaměstnávají maximálně 250 lidí. Co se týče eventů pro zaměstnance, v srdci Evropy je chtějí zrealizovat hlavně společnosti z Německa podnikající v dopravě a logistice. A pokud už akci v Česku uspořádají, velmi pravděpodobně, stejně jako u kongresů, konferencí, výstav či veletrhů, tak učiní znovu.

„Německý trh dlouhodobě vnímáme jako jeden z důležitých zdrojových MICE trhů. Letos jsme tak všem partnerům nabídli, aby se zúčastnili několika vybraných MICE akcí – největšího kongresového veletrhu IMEX Frankfurt či specializovaného sales fóra Meet Berlin,“ říká vedoucí manažerka Czech Convention Bureau Tereza Hofmanová a dodává: „Pro německé nákupčí jsme rovněž v rámci červnového Events Club Fora zorganizovali fam trip. A letos na podzim plánujeme ještě MICE workshop pro partnery.“

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...