Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Všechny výsledky
Česko je pro německé firmy nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s kongresovým turismem) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem. Jde o společnosti s více než 50 zaměstnanci z vybraných průmyslových odvětví. 65 % z nich přitom do dvou let v Česku kongres či jinou akci pravděpodobně také uspořádá. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism. Německo tak má pro Česko velký ekonomický potenciál.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Společnosti z Německa si v kontextu s Českem spontánně nejvíc vybavují Prahu (14 %) a kulturu (11 %). Často zmiňují také pivo (10 %) a krásu tuzemské přírody (9 %). Českou republiku si rovněž spojují s jazykem, kterému nerozumí a dívají se na ni jako na cenově dostupnou zemi.
„Česko jako místo pro kongresový turismus je atraktivní pro nadpoloviční většinu německých firem s obratem od 5 do 20 milionů eur. Ty s více než 1 000 zaměstnanci pro MICE akce zatím preferují Francii, společnosti s obratem nad 200 milionů eur aktuálně zase dávají přednost Španělsku a Rakousku. Mohli bychom to však změnit, pokud správně uchopíme nejen zjištění z našeho průzkumu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Pomoct s umístěním kongresů a dalších akcí právě v Česku může, jak ukazuje šetření našeho Institutu turismu, ve 12 % případů lepší zákaznický servis, stejný procentuální význam pro německé firmy mají ekonomické příležitosti a lepší nabídka. Roli dále hrají kvalitnější konferenční prostory (10 %), více informací (7 %) a lepší infrastruktura (5 %).“
Zúčastnilo se ho 202 klíčových manažerů či rozhodovatelů v německých firmách s více než 50 zaměstnanci, se uskutečnil letos v květnu. Detailní výsledky jsou k dispozici na www.tourdata.cz.
Jan Herget zdůrazňuje dobrou zprávu: 65 % německých firem z vybraných odvětví, v nichž pracuje víc než 50 lidí, pravděpodobně v následujících dvou letech v Česku zrealizuje akci kongresového turismu. Platí přitom, že pokud ji společnost z Německa v Česku skutečně uspořádá, bude tak v 83 % případů činit opakovaně. Pozná totiž a ocení zejména tuzemskou úroveň a kvalitu stravování (28 %), úroveň a kvalitu ubytování (25 %) a cenovou hladinu (25 %).
„Za nejdůležitější faktory pro výběr destinace pro MICE akce považují němečtí organizátoři vedle hotelové nabídky právě cenu a dostupnost destinace. To vše nahrává akcím v Česku: vysoké ceny letenek do vzdálenějších destinací, stejně jako nárůst cen v Německu, vedou firmy k hledání nových variant,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a dodává: „Abychom toto hledání usnadnili, budeme intenzivněji komunikovat MICE potenciál jednotlivých regionů, a to jak v rámci našich aktivit, tak ve spolupráci s odbornými médii a partnery.“
Aktuální zájem německých firem o Česko se týká také akcí pro zaměstnance, tedy incentivního turismu.
„Z evropských zemí německé firmy pro incentivní stejně jako pro kongresový turismus považují za nejatraktivnější právě Česko. Větší zájem projevují menší společnosti, ty s více než 1 000 zaměstnanci aktuálně preferují Finsko, mezinárodní firmy sídlící v Německu zase nejvíc zmiňují Švýcarsko. Přesto je Česko pro 68 % respondentů z Německa vhodným místem pro incentivní turismus,“ říká vedoucí oddělení Institutu turismu agentury CzechTourism Petr Janeček a dodává: „Změnit vnímání by podle průzkumu mohly atraktivní nabídky a lepší ceny (22 %), hospodářský rozvoj (14 %) a organizace turistických prohlídek a kulturních akcí (12 %). I zde přitom platí velký zájem Němců uspořádat u nás akce pro zaměstnance. Do dvou let tak pravděpodobně učiní 63 % německých firem.“
Akce incentivního turismu, stejně jako ty kongresové, v Česku pravděpodobně do dvou let uspořádají hlavně ty německé firmy, které zaměstnávají maximálně 250 lidí. Co se týče eventů pro zaměstnance, v srdci Evropy je chtějí zrealizovat hlavně společnosti z Německa podnikající v dopravě a logistice. A pokud už akci v Česku uspořádají, velmi pravděpodobně, stejně jako u kongresů, konferencí, výstav či veletrhů, tak učiní znovu.
„Německý trh dlouhodobě vnímáme jako jeden z důležitých zdrojových MICE trhů. Letos jsme tak všem partnerům nabídli, aby se zúčastnili několika vybraných MICE akcí – největšího kongresového veletrhu IMEX Frankfurt či specializovaného sales fóra Meet Berlin,“ říká vedoucí manažerka Czech Convention Bureau Tereza Hofmanová a dodává: „Pro německé nákupčí jsme rovněž v rámci červnového Events Club Fora zorganizovali fam trip. A letos na podzim plánujeme ještě MICE workshop pro partnery.“
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)