Čtvrtek 20. června 2024
ikona hodiny20. 11. 2023 11:57

V Kodani ochutnali Česko. A chtějí cestovat víc

Dánští a švédští odborníci na cestovní ruch, nákupčí a klíčoví influenceři. Ti všichni nedávno v Kodani vařili po česku. A to pod taktovkou šéfkuchařky tamní michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové. Sérii akcí Tastes of Czechia uspořádalo zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko. S cílem umožnit Dánům a Švédům ochutnat vysokou úroveň české gastronomie a tuzemská vína s dlouhou tradicí. 

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Česko láká Dány na gastronomii Foto: Shutterstock.com

Akce se uskutečnila po čtyřleté pauze. Mimo jiné proto, že aktuální průzkumy hovoří o rekordním počtu prodaných zájezdů a vysoké ochotě Dánů utrácet za zahraniční dovolenou.

Letos ve 3. čtvrtletí se v tuzemských hotelech, apartmánech a pensionech ubytovalo téměř 53 tisíc Dánů, což znamená o cca 4 % víc než ve stejném období loni. V průměru u nás Dánové trávili 3,78 dne a celkem tu přenocovali v téměř 147 tisících případech. Pokud se nám bude dařit plnit klíčové výzvy, které nás v cestovním ruchu čekají příští rok, mohli by k nám obyvatelé Dánska jezdit ještě víc. Výzvy totiž – kromě rozumného mixu domácích a zahraničních turistů – jsou: řešit udržitelnost a aktivní turismus. Obojí je Dánům vlastní a v Česku máme co nabídnout,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Máme tu nejlepší systém turistického značení na světě, velkou tradici sportu a outdoorových aktivit a taky kvalitní světově známé lázeňství zapsané i na seznam UNESCO. A jak jsme prezentovali právě v Kodani, po celém Česku máme i velmi kvalitní restaurace a vinařství.“

Součástí akce Tastes of Czechia byly kromě části, kde se po česku vařilo, také B2B workshopy. Zúčastnilo se jich sedm organizací a firem z Česka, a to Magistrát města Brno, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Mondial DMC, ENSANA hotely, Stage Hotel, Resort Svatá Kateřina a Národní vinařské centrum. Díky agentuře CzechTourism se během nich nově navázaly či posílily obchodní kontakty s dánskými a švédskými subjekty tak, aby se podpořil prodej tuzemských výrobků a služeb v těchto zemích. Nechyběla ani ochutnávka regionálních produktů a degustace moravských a českých vín.

Jsem velice ráda, že si hosté, soudě podle jejich zpětné vazby, odnesli z akce „Tastes of Czechia“ intenzivní zážitek. A že si přípravu moderní české kuchyně s takovou osobností, jakou je vítězka soutěže Czech Masterchef, která nyní působí v jedné z nejlepších restaurací na světě, Kristína Nemčková, maximálně užili,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin a dodává: „Věřím, že jsme tak Dány i Švédy inspirovali k návštěvě Česka a mám radost, že jsme pomohli s navázáním a podporou obchodních partnerství.“

Obdobný cíl měla i pozdější akce na české ambasádě v Kodani, kde se představil Jihomoravský kraj. Byla určená pro importéry vína, someliéry, influencery a další. Kromě agentury CzechTourism se ní podílelo Národní vinařské centrum, město Brno a Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.

„Gastronomie ve spojení s vinařskou i pivní turistikou bude v příštím roce jedním z hlavních produktových témat, na která se zaměříme. Cílem těchto aktivit je propagovat Česko jako destinaci pro skvělé gurmánské zážitky a celkově posílit atraktivitu vnímání české kuchyně v zahraničí. Tomu pomáhá i větší povědomí o českých vínech a pivech, která jsou svojí kvalitou na světové úrovni,“ uzavírá ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Dvaadvacátý ročník Zaměstnavatele roku zná své vítěze

„Blahopřeji všem celostátním i regionálním vítězům. Prosadit se...

V kategorii nad 5 000 zaměstnanců obhájila prvenství...

Přestože je v České republice různých žebříčků a firemních...

Expertní pohled
Nečekaný způsob, jak eliminovat kyberbezpečnostní hrozby

Firmy totiž často nastavují a spravují své počítačové...

Jako prevence před napadením sítě je nutné znát...

Aktuality
Chovají se firmy k uchazečům o práci zodpovědně?

Na portále StartupJobs je registrováno 3 387 firem,...

To, jestli společnosti odpověděly všem uchazečům, denně automaticky...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Last minute zájezdy jsou levnější než loni

Prodeje zájezdů cestovních kanceláří letos dosahují podobné úrovně,...

Při stanovování cen ze strany CK jsou hlavními...

Cestovní ruch
Letiště Praha produkuje jen čtvrtinu emisí CO₂ oproti dřívějšku

„Nejprve jsme se zaměřili na snižování dopadů na...

Letiště Praha využívá hned několik projektů, které mu...

Cestovní ruch
Češi plánují na dovolené více utrácet

Podíl těch, kteří si chtějí užít letní období...

Jak už bylo uvedeno – Češi preferují odpočinkovou...

V rámci celkových výdajů za dovolenou Češi nejvíce utratí...

Výzkum ukázal, že Čechy stále více zajímá při...

Letní dovolenou v zahraničí plánuje 60 % Čechů,...