Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Všechny výsledky
Dánští a švédští odborníci na cestovní ruch, nákupčí a klíčoví influenceři. Ti všichni nedávno v Kodani vařili po česku. A to pod taktovkou šéfkuchařky tamní michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové. Sérii akcí Tastes of Czechia uspořádalo zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko. S cílem umožnit Dánům a Švédům ochutnat vysokou úroveň české gastronomie a tuzemská vína s dlouhou tradicí.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Akce se uskutečnila po čtyřleté pauze. Mimo jiné proto, že aktuální průzkumy hovoří o rekordním počtu prodaných zájezdů a vysoké ochotě Dánů utrácet za zahraniční dovolenou.
„Letos ve 3. čtvrtletí se v tuzemských hotelech, apartmánech a pensionech ubytovalo téměř 53 tisíc Dánů, což znamená o cca 4 % víc než ve stejném období loni. V průměru u nás Dánové trávili 3,78 dne a celkem tu přenocovali v téměř 147 tisících případech. Pokud se nám bude dařit plnit klíčové výzvy, které nás v cestovním ruchu čekají příští rok, mohli by k nám obyvatelé Dánska jezdit ještě víc. Výzvy totiž – kromě rozumného mixu domácích a zahraničních turistů – jsou: řešit udržitelnost a aktivní turismus. Obojí je Dánům vlastní a v Česku máme co nabídnout,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Máme tu nejlepší systém turistického značení na světě, velkou tradici sportu a outdoorových aktivit a taky kvalitní světově známé lázeňství zapsané i na seznam UNESCO. A jak jsme prezentovali právě v Kodani, po celém Česku máme i velmi kvalitní restaurace a vinařství.“
Součástí akce Tastes of Czechia byly kromě části, kde se po česku vařilo, také B2B workshopy. Zúčastnilo se jich sedm organizací a firem z Česka, a to Magistrát města Brno, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Mondial DMC, ENSANA hotely, Stage Hotel, Resort Svatá Kateřina a Národní vinařské centrum. Díky agentuře CzechTourism se během nich nově navázaly či posílily obchodní kontakty s dánskými a švédskými subjekty tak, aby se podpořil prodej tuzemských výrobků a služeb v těchto zemích. Nechyběla ani ochutnávka regionálních produktů a degustace moravských a českých vín.
„Jsem velice ráda, že si hosté, soudě podle jejich zpětné vazby, odnesli z akce „Tastes of Czechia“ intenzivní zážitek. A že si přípravu moderní české kuchyně s takovou osobností, jakou je vítězka soutěže Czech Masterchef, která nyní působí v jedné z nejlepších restaurací na světě, Kristína Nemčková, maximálně užili,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin a dodává: „Věřím, že jsme tak Dány i Švédy inspirovali k návštěvě Česka a mám radost, že jsme pomohli s navázáním a podporou obchodních partnerství.“
Obdobný cíl měla i pozdější akce na české ambasádě v Kodani, kde se představil Jihomoravský kraj. Byla určená pro importéry vína, someliéry, influencery a další. Kromě agentury CzechTourism se ní podílelo Národní vinařské centrum, město Brno a Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.
„Gastronomie ve spojení s vinařskou i pivní turistikou bude v příštím roce jedním z hlavních produktových témat, na která se zaměříme. Cílem těchto aktivit je propagovat Česko jako destinaci pro skvělé gurmánské zážitky a celkově posílit atraktivitu vnímání české kuchyně v zahraničí. Tomu pomáhá i větší povědomí o českých vínech a pivech, která jsou svojí kvalitou na světové úrovni,“ uzavírá ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková.
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)