úterý 3. prosince 2024
ikona hodiny 28. 11. 2023 06:52

Francouzi objevují české a moravské regiony. I díky gastronomii

Francouzi nejčastěji cestují po Evropě, uskuteční tam 80 % cest. Česko je pro ně velmi zajímavé, loni do tuzemských hotelů, apartmánů a pensionů přijelo víc než 213 tisíc francouzských turistů. I když se ještě nedosáhlo počtů před pandemií covidu-19, potenciál přilákat Francouze do Česka se nabízí. Mají rádi lokální gastronomii, nová místa, zajímavý program a aktivity. Obyvatelé Francie jsou totiž v dobrém slova smyslu požitkáři, individualisté a lidé, kteří sází na jistotu. Cestování si chtějí maximálně užít.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com (generováno AI)
Francouzi objevují Česko Foto: Shutterstock.com (generováno AI)

Tyto a další informace byly součástí exportního workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Na akci mimo jiné zaznělo, že Francouzi mají víc dovolené než v jiných zemích světa a patří mezi bonitní turisty. Před nízkou cenou preferují zajímavý program a ubytování ve čtyř hvězdičkových hotelech. Na cesty se nejvíc vydávají 30 až 50letí obyvatelé Francie, z dopravních prostředků dávají výrazně přednost letadlu.

„I když Francouzi u nás zatím nejčastěji jezdí do Prahy, postupně objevují i regiony. Loni kromě našeho hlavního města nejvíc navštěvovali Jihomoravský a Plzeňský kraj. Podle průzkumu NMS Market Research 2021 mají totiž Česko kromě Prahy spojené také s krajinou, kulturou, zámky, pivem, historií, památkami či krásnou architekturou,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Letos ve 3. čtvrtletí se francouzští turisté s celkem 67 500 příjezdy umístili v žebříčku zemí, odkud jezdí nejvíc cizinců, na 12. pozici. Od července do září 2023 v Česku strávili téměř 172 tisíc nocí s tím, že průměrná doba pobytu jednoho hosta z Francie u nás byla 3,54 dne. Průměrně Francouzi za cestování do Česka za osobu a den loni utratili 2 432 Kč.“

Právě proto se i na Francii zaměřila 1. a 2. vlna letošní hlavní kampaně agentury CzechTourism Nečekané tradice – Unexpected Traditions. V Česku také loni a letos často natáčely francouzské televize – například TF1 reportáže o Křišťálovém údolí, ARTE pořady o české gastronomii do Invitation au voyage/Pozvánka na cestu, TV5 a France 2 pro relace Pays et Marchés du monde/Země a trhy světa zachycovala lokální producenty, tržiště a krajinu. A právě televize ARTE začala dokumenty o české gastronomii nedávno vysílat se slovy: Polévka je grunt a maso je špunt. První reportáž najdete od stopáže 32:08 na Invitation au voyage – Bretagne / Éthiopie / Thaïlande – Regarder le documentaire complet | ARTE.

„Při lákání Francouzů do Česka je třeba mimo jiné pamatovat na náročnější požadavky francouzských hostů týkající se jazykové vybavenosti, což samozřejmě hraje roli při výběru destinace. Hosté z Francie se sice častěji, než dříve domluví i anglicky, ale nepopiratelnou výhodu má jednoduše ta destinace, kde jsou s nimi schopni komunikovat v jejich jazyce. V našich aktivitách nejen proto nepolevujeme, nabitý tak byl, co se týče francouzsko-českých vztahů, i letošní podzim,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: „V říjnu jsme spolu s českou ambasádou a devíti partnery připravili prezentaci Česka na veletrhu cestovního ruchu IFM TOP RESA v Paříži. Dále jsme na IPT UNESCO představili tuzemské památky UNESCO od Krkonoš přes Rautis v Poniklé až po Žďár nad Sázavou. A v současné době pro Francouze chystáme akce zaměřené na tradice včetně Vánoc a prezentace míst, kde se v Česku dají pořádat kongresy, konference, veletrhy, výstavy či akce pro zaměstnance.“

A příští rok? Na tradiční akci Czechia Travel Trade Day v režii CzechTourismu, která se uskuteční v Hradci Králové, by neměli chybět francouzští nákupčí, zástupci cestovních kanceláři i média. A nejen Francouzům se bude věnovat workshop na téma Objevte střední Evropu, který společně připravují zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu pro Francii, Polsko a Slovensko. V neposlední řadě budou velmi důležité – v duchu hlavního komunikačního tématu roku 2024, jímž je aktivní turismus – Letní Olympijské hry v Paříži. V souvislosti s nimi se u jezera Most uskuteční Olympijský festival.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality

KISS: Polibek pro bezpečnost nejen na školách

Uplynul necelý rok od chvíle, kdy veřejnost zasáhla...
Cestovní ruch

Asociace hotelů a restaurací oslavuje výjimečnost

V NH Hotel Collection Congress v Olomouci Asociace hotelů...
Názory

Nálada v českém průmyslu klesá a je varováním pro rok 2025

Nálada v evropském průmyslu je pod bodem mrazu...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

Asociace hotelů a restaurací oslavuje výjimečnost

V NH Hotel Collection Congress v Olomouci Asociace hotelů...
Cestovní ruch

Střípky z Czech Travel Marketu

Czech Travel Market, označený jako Mezinárodní kontraktační den...
Cestovní ruch

Odstartoval 18. ročník Velké ceny cestovního ruchu

Agentura COT group, hlavní organizátor Velké ceny cestovního...