Sobota 24. února 2024
ikona hodiny28. 11. 2023 06:52

Francouzi objevují české a moravské regiony. I díky gastronomii

Francouzi nejčastěji cestují po Evropě, uskuteční tam 80 % cest. Česko je pro ně velmi zajímavé, loni do tuzemských hotelů, apartmánů a pensionů přijelo víc než 213 tisíc francouzských turistů. I když se ještě nedosáhlo počtů před pandemií covidu-19, potenciál přilákat Francouze do Česka se nabízí. Mají rádi lokální gastronomii, nová místa, zajímavý program a aktivity. Obyvatelé Francie jsou totiž v dobrém slova smyslu požitkáři, individualisté a lidé, kteří sází na jistotu. Cestování si chtějí maximálně užít.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com (generováno AI) Francouzi objevují Česko Foto: Shutterstock.com (generováno AI)

Tyto a další informace byly součástí exportního workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Na akci mimo jiné zaznělo, že Francouzi mají víc dovolené než v jiných zemích světa a patří mezi bonitní turisty. Před nízkou cenou preferují zajímavý program a ubytování ve čtyř hvězdičkových hotelech. Na cesty se nejvíc vydávají 30 až 50letí obyvatelé Francie, z dopravních prostředků dávají výrazně přednost letadlu.

„I když Francouzi u nás zatím nejčastěji jezdí do Prahy, postupně objevují i regiony. Loni kromě našeho hlavního města nejvíc navštěvovali Jihomoravský a Plzeňský kraj. Podle průzkumu NMS Market Research 2021 mají totiž Česko kromě Prahy spojené také s krajinou, kulturou, zámky, pivem, historií, památkami či krásnou architekturou,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Letos ve 3. čtvrtletí se francouzští turisté s celkem 67 500 příjezdy umístili v žebříčku zemí, odkud jezdí nejvíc cizinců, na 12. pozici. Od července do září 2023 v Česku strávili téměř 172 tisíc nocí s tím, že průměrná doba pobytu jednoho hosta z Francie u nás byla 3,54 dne. Průměrně Francouzi za cestování do Česka za osobu a den loni utratili 2 432 Kč.“

Právě proto se i na Francii zaměřila 1. a 2. vlna letošní hlavní kampaně agentury CzechTourism Nečekané tradice – Unexpected Traditions. V Česku také loni a letos často natáčely francouzské televize – například TF1 reportáže o Křišťálovém údolí, ARTE pořady o české gastronomii do Invitation au voyage/Pozvánka na cestu, TV5 a France 2 pro relace Pays et Marchés du monde/Země a trhy světa zachycovala lokální producenty, tržiště a krajinu. A právě televize ARTE začala dokumenty o české gastronomii nedávno vysílat se slovy: Polévka je grunt a maso je špunt. První reportáž najdete od stopáže 32:08 na Invitation au voyage – Bretagne / Éthiopie / Thaïlande – Regarder le documentaire complet | ARTE.

„Při lákání Francouzů do Česka je třeba mimo jiné pamatovat na náročnější požadavky francouzských hostů týkající se jazykové vybavenosti, což samozřejmě hraje roli při výběru destinace. Hosté z Francie se sice častěji, než dříve domluví i anglicky, ale nepopiratelnou výhodu má jednoduše ta destinace, kde jsou s nimi schopni komunikovat v jejich jazyce. V našich aktivitách nejen proto nepolevujeme, nabitý tak byl, co se týče francouzsko-českých vztahů, i letošní podzim,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: „V říjnu jsme spolu s českou ambasádou a devíti partnery připravili prezentaci Česka na veletrhu cestovního ruchu IFM TOP RESA v Paříži. Dále jsme na IPT UNESCO představili tuzemské památky UNESCO od Krkonoš přes Rautis v Poniklé až po Žďár nad Sázavou. A v současné době pro Francouze chystáme akce zaměřené na tradice včetně Vánoc a prezentace míst, kde se v Česku dají pořádat kongresy, konference, veletrhy, výstavy či akce pro zaměstnance.“

A příští rok? Na tradiční akci Czechia Travel Trade Day v režii CzechTourismu, která se uskuteční v Hradci Králové, by neměli chybět francouzští nákupčí, zástupci cestovních kanceláři i média. A nejen Francouzům se bude věnovat workshop na téma Objevte střední Evropu, který společně připravují zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu pro Francii, Polsko a Slovensko. V neposlední řadě budou velmi důležité – v duchu hlavního komunikačního tématu roku 2024, jímž je aktivní turismus – Letní Olympijské hry v Paříži. V souvislosti s nimi se u jezera Most uskuteční Olympijský festival.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Expertní pohled
Důvěra v ekonomiku není nijak valná

Dolů ho táhla zejména zhoršující se nálada mezi...

Pro nastartování domácí poptávky je pozitivním signálem růst...

Expertní pohled
Potřebujeme zdravé, nikoli nemocné zaměstnance

Jak je možné, že jen pár týdnů po...

Jakou roli v tom vidíte pro MSD? Můžeme se...

Vedle prevence a očkování je MSD aktivní i v oblasti onkologie...

Trendy
Moderní řešení jménem Cafédock

Kde se zrodil nápad na Cafédock? Před pár lety...

Jak vypadaly první prototypy? Jeden byl menší, se...

Kolik modelů v současnosti existuje? Nyní jsou ještě v oběhu...

Nejnovější Cestovní ruch

Aktuality
Zeleninu do letadel si Emirates pěstují samy. Ekologicky

Ta teď úspěšně dokončila převzetí společnosti Emirates Bustanica,...

Od svého uvedení na trh v červenci 2022...

Cestovní ruch
Jižní Morava byla v roce 2023 nejnavštěvovanějším krajem

Statistiky návštěvnosti zobrazují optimistický trend – turisté se...

„Díky datům mobilních operátorů můžeme vidět, že podíl...

„Pro nás jsou všechny údaje o návštěvnosti kraje...

Cestovní ruch
Newsletter pro CzechTourism nově připravuje COT group

Předmětem smlouvy mezi národní turistickou centrálou a komunikační...

Pod dřívějším názvem COT media se společnost od...