Úterý 20. února 2024
ikona hodiny11. 3. 2021 18:05

Vláda schválila podporu malých a středních podniků

Strategii na podporu malých a středních podniků (MSP) v České republice (ČR) pro období 2021-2027 z dílny Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) schválila vláda. Má za cíl zvýšit produktivitu a konkurenceschopnost českých MSP a tím zároveň posílit mezinárodní pozici ČR, mimo jiné v oblasti výzkumu a inovací či využití pokročilých technologií a dovedností. Koncepční dokument vychází především ze zjištění a doporučení Světové banky. 

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Vláda schválila strategii podpory malým a středním podnikům Foto: Shutterstock.com

„Prioritou vlády je udržet konkurenceschopnost ČR a posilovat naši pozici ve světě. Strategie vznikla ve spolupráci s jednotlivými resorty, zástupci Světové banky a Evropské komise (EK), velký dík patří také podnikatelům a asociacím, se kterými jsme jednali,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Mezi klíčové oblasti, kterými se dokument zabývá, patří podnikatelské prostředí, přístup k financím, přístup na trhy, pracovní síla, dovednosti a vzdělávání, výzkum, vývoj a inovace, digitalizace, nízkouhlíková ekonomika a účinné nakládání se zdroji.“

„Malé a střední podniky hrají z pohledu růstu české ekonomiky, tvorby pracovních míst či inovativnosti nezastupitelnou roli. Jejich rozvoji však může bránit řada faktorů jako například omezený přístup k financím, informacím o nových technologiích a potenciálních trzích, nedostatečné inovační schopnosti či samotné podnikatelské prostředí. V zájmu ulehčení rozvoje MSP chce vláda tento segment koncepčně podporovat a zajistit tak růst jejich produktivity a konkurenceschopnosti,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu pro EU fondy Marian Piecha, který je zároveň předsedou Řídicího a koordinačního výboru, hlavního orgánu pro řízení, koordinaci a monitorování implementace schválené strategie.

Strategie na podporu malých a středních podniků v České republice pro období 2021-2027

Strategie MSP navazuje na Koncepci podpory malých a středních podnikatelů z období 2014 – 2020. Pro to, aby se nástroje na podporu MSP optimalizovaly, zpracovala Světová banka ve spolupráci s MPO a EK analýzu současného prostředí MSP v ČR. A právě ze závěrů a doporučení uvedené analýzy vychází strategie nová, která by měla pomoci posílit produktivitu českých MSP. Roční souhrnnou zprávu o plnění Strategie MSP bude MPO od příštího roku pravidelně zveřejňovat na webu www.mpo.cz. Samotný dokument a jeho přílohy jsou samozřejmě na webu volně ke stažení.

Odpovědnost za plnění jednotlivých opatření mají příslušné resorty a úřady dle jejich zaměření. „Problematika podpory MSP pokrývá celou řadu oblastí, proto jsme již na počátku příprav zohlednili velký kompetenční přesah. Výsledná podoba tak zároveň respektuje další klíčové strategické či koncepční dokumenty na národní i evropské úrovni, čímž zajišťuje tolik potřebné synergie. Celkově pak strategie obsahuje 107 ambiciózních opatření, jejichž splnění by mělo vést k dosažení stanovených cílů a komplexnímu rozvoji segmentu MSP,“ říká Pavel Juráš z odboru strukturálních fondů MPO, pod jehož vedením strategie vznikala.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Digitální proměna: tajemství vaší úspěšné budoucnosti

V návaznosti na toto uvědomění vzniká další otázka. Co...

Možná si kladete otázku, kdy je ten správný...

Určujte si vize a cíle. Když se odhodláme udělat zásadní rozhodnutí...

Klíčem k úspěchu jsou SMART cíle – specifické, měřitelné, dosažitelné,...

Za domem máme kouzelný les, kde chce každý...

Dalším klíčovým prvkem je zapojení všech zúčastněných stran...

Ano, v následném kroku digitální transformace přichází na řadu další podstatná...

Co se tím myslí? Pokud ve vaší firmě chybí potřebné IT...

Co si pod tím představit? Klíčem je podrobný, realistický plán,...

Tým by měl být sestaven standardně – z přirozených...

Člověk se učí celý život. Posledním krokem na cestě...

Na straně zaměstnanců může digitální transformace vyvolávat smíšené...

Pohled z praxe
Razantní škrty? Digitalizace vám sníží firemní náklady dlouhodobě

Firmy, které dostávají doklady e-mailem nebo poštou, tráví...

Velká faktura od dodavatele pro některé firmy znamená,...

Doklady vám chodí elektronicky, ale následně si je...

Sklad je místo, kde má digitalizace obrovský dopad...

Analýzy
Leden potvrdil zvyšování kvality DDoS útoků

Zdánlivě slabší útoky se totiž i hůře odhalují....

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují...

Nejnovější Aktuality

Cestovní ruch
Newsletter pro CzechTourism nově připravuje COT group

Předmětem smlouvy mezi národní turistickou centrálou a komunikační...

Pod dřívějším názvem COT media se společnost od...

Aktuality
Sokrates v Mostu představil vysoké a vyšší odborné školy

Generálním partnerem pro letošní 16. ročník je opět...

Letošního ročníku se svými zástupci na jednotlivých stáncích...

Cílem těchto veletrhů je seznámit širokou veřejnost, zvláště...

Aktuality
Další umělá krize končí: ceny cukru byly v pořádku

Cena cukru v roce 2022 vzrostla napříč celou...

„Je dobře, že se konečně ukazuje, jak negativní...

Bývalý ministr zemědělství Zdeněk Nekula před rokem vyzval...

„Jsme rádi, že sektorové šetření jasně ukázalo, že...