Pátek 26. dubna 2024
ikona hodiny19. 7. 2022 14:11

Turistům se Česko nabízí chutí s certifikátem

Czech Specials. Tak se jmenuje certifikát, který nejlepším tuzemským restauracím a cukrárnám uděluje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů České republiky. Jedním z hlavních kritérií je vaření a příprava jídel podle tradičních i moderních receptů české kuchyně. Seznam certifikovaných podniků je k dispozici na www.kudyznudy.cz/czechspecials. Od července má novou podobu také web czechspecials.cz pro majitele a manažery restaurací, který zájemce provádí celým certifikačním procesem.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Hostinec U Jiskrů v Kbelnici Poctivá kvalitní a originální kuchyně je velkým lákadlem i v regionech Foto: Hostinec U Jiskrů v Kbelnici

Značku Czech Specials, tedy míst, kde se lidé opravdu dobře nají a/nebo si mohou dát něco sladkého, má nyní 76 restaurací a 11 cukráren, další podniky se certifikují. Naposledy Czech Specials získaly restaurace Hotelu Ostrov u Tisé a cukrárna Stáňa v Dobříši.

„Naším cílem není mít označkovanou celou republiku. Klíčové je, aby restaurace a cukrárny cítily, že jim certifikát přináší užitek. A ten kromě určité prestiže spočívá v komunikačním zásahu. Proto všechny certifikované restaurace a cukrárny mají speciální sekci Ochutnejte Česko na nejnavštěvovanějším turistickém portálu www.kudyznudy.cz a také jsou v několika jazykových verzích uvedeny v sekci gastronomie na portálu VisitCzechRepublic,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „S certifikovanými podniky pracujeme i na sociálních sítích, snažíme se prezentovat aktuální sezónní nabídku, ukazujeme krátká videa o vaření tak, abychom dali vědět světu o tom, jak skvělá je česká tradiční i moderní gastronomie.“

Pokud máte v okolí restauraci či cukrárnu, která by si značku Czech Specials zasloužila, neváhejte se ozvat. Můžete napsat e-mail na czechspecials@czechtourism.cz nebo zavolat na 774 871 702. 

Od července je v provozu také nová podoba webu www.czechspecials.cz, určeného pro všechny zájemce o značku Czech Specials. „Nový web má zájemcům o Czech Specials, tedy kvalitním restauracím a cukrárnám, pomoci zejména s procesem certifikace,“ říká manažerka projektu Czech Specials z České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Lenka Nováková.

Prezident Asociace kuchařů a cukrářů České republiky Miroslav Kubec dodává: „Naše asociace už od roku 1903 rozvíjí národní gastronomii. Navazujeme přitom na staré kuchařské a cukrářské mistry, tedy nezapomínáme na naše kořeny, ale jdeme vlastní cestou. I o tom je projekt Czech Specials, na kterém rádi s CzechTourismem spolupracujeme. V jeho rámci aktivně propojujeme komunitu kuchařů a cukrářů, víme totiž, co potřebují: reprezentovat, vzdělávat se, spojovat, propojovat, zachovávat paměť gastronomie, zasazovat se o změny veřejného stravování a přibližovat krásy oborů kuchař a cukrář také generaci Z. Právě to je naše mise, kterou se snažíme i s pomocí certifikace Czech Specials naplnit.“ 

Osvědčení o kvalitě Czech Specials udělují CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky společně od roku 2018. Letos nově v rámci projektu zavedli také čestný titul a cenu Nositel tradic české kuchyně. Jako první toto ocenění získal majitel a šéfkuchař Zájezdního hostince U Jiskrů v Kbelnici Martin Jiskra. Jeho tradiční a velmi kvalitní česká kuchyně, v níž využívá regionální suroviny a spolupracuje s místními podnikateli, je vynikajícím příkladem prezentace a podpory tuzemského národního i regionální kulinářství, respektive gastronomie.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...