Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
Turismus je třeba začít brát jako součást průmyslu. Jde o velmi důležitý sektor pro podnikatele, akademiky, samosprávy i stát. Zaměstnává deseti tisíce lidí a generuje miliardové příjmy. Oblast, kterou velmi poznamenala už pandemie covidu-19, však aktuálně zásadně ovlivňují vysoké ceny energií. I to zaznělo na Fóru partnerských regionů Jihočeského kraje, který se uskutečnil v Hluboké nad Vltavou. 3. ročníku tradiční akce se zúčastnilo téměř 300 hostů z celého světa.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Na dvoudenní jednání plném diskusí a seminářů přijela celá řada odborníků na turismus i z Rakouska a Bavorska. Tedy ze zemí, kterou mohou Českou republiku (ČR) inspirovat způsobem, jak profesionálně organizují cestovní ruch a jak mají pro tuto oblast nastavená zákonná pravidla. V německy mluvících státech si přínos cestovního ruchu pro všechny aktéry, kteří v něm působí, velmi dobře uvědomují. Stejně tak by to mělo být v ČR.
„Cestovní ruch má na jedné straně potenciál generovat miliardové příjmy a zaměstnávat a živit desetitisíce lidí. Na straně druhé, pokud v celém provázaném systému začne kolabovat jeden segment, dominovým efektem se ve vážných problémech vzápětí ocitnou další podnikatelé,“ říká předseda Rady Asociace krajů ČR a hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.
Před covidem byl obrat turismu v ČR 309 mld. Kč, odvody do veřejných rozpočtů činily 125 mld. Kč a jen za víza se vybrala téměř 1 mld. Kč. Fatální dopad na cestovní ruch však aktuálně mají vysoké ceny energií. Podnikatelé v turismu doslova volají po řešení energetické krize. Jinak podle nich hrozí zavírání provozoven.
„Cestovní ruch patří mezi hlavní pilíře exportu služeb a v Praze nebo v příhraničí se jedná o klíčové ekonomické odvětví,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Pokud se rychle nenajde funkční způsob, jak sektoru pomoct s neúnosně vysokými cenami energií, musí se tuzemští podnikatelé v cestovním ruchu připravit na hodně drsný podzim i zimu. Hrozí, že se třeba zavřou aquaparky, obavy z budoucnosti mají i lyžařská střediska, lázně, wellness a jiní.“
Dopady vysokých cen elektřiny a plynu se během Fóra partnerských regionů Jihočeského kraje mimo jiné probraly na kapacitně zcela zaplněném semináři Cestovní ruch – strategický průmysl 21. století. Uspořádala ho Jihočeská centrála cestovního ruchu.
„O akce na téma cestovní ruch byl takový zájem, že jsme museli předčasně ukončit registrace. Všichni přítomní se shodli na tom, že v první řadě je hlavně zapotřebí, aby se na vládní úrovni vůbec vzalo na vědomí, že cestovní ruch v České republice opravdu reálně existuje,“ říká ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Petr Soukup a dodává: „Je to naprosto nezbytné pro to, aby v době jakékoliv krize byl český trh konkurenceschopný. A chybějící zákon o cestovním ruchu je bohužel evropskou raritou.“
Kromě energetiky a cestovního ruchu se na akci, kde nechyběl ani premiér Petr Fiala, probraly také inovace a moderní technologie, kultura či vzdělávání. Podrobnosti jsou k dispozici na http://www.fpr-sb.eu/.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...
Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....
Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...
Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)