Pondělí 4. března 2024
ikona hodiny26. 9. 2022 16:36

Rakušané chtějí cestovat víc než dřív

Obyvatelé Rakouska plánují v letošním roce cestovat do zahraničí mnohem víc (66 %) než v roce minulém (34 %) i předminulém (27 %). Láká je dovolená u moře, městská turistika či wellness pobyty. Nejen to zaznělo na on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřil se na rakouský a švýcarský trh. Příští akce, kde zazní informace o spotřebitelích a cestovatelích ze zahraničí, se uskuteční už 5. října. Bude se věnovat USA, Kanadě, Velké Británii a Irsku.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Hallstatt – místo, které nepotřebuje komentář a snad ani propagaci Foto: Shutterstock.com

Rakušané se na cesty nejčastěji vydávají na dovolenou s partnery či partnerkami. Zahraniční výjezdy plánují zejména na základě doporučení přátel/známých nebo webových stránek. Ubytovávají se ve čtyř hvězdičkových hotelech (52 %) nebo apartmánech (41 %). Čistota spolu s bezpečností přitom při výběru místa pobytu hraje největší roli. Švýcarů přijíždí do Česka o poznání méně, pokud však dorazí, zdrží se déle než Rakušani (1,9 dne) – v průměru 3,4 dne.

„V Rakousku vidím dlouhodobě velký potenciál. Je to naše sousední země, ale ve srovnání s Německem, Polskem a Slovenskem k nám Rakušanů jezdí výrazně méně. Zejména pro Brno, jižní Čechy a Vysočinu by se mohlo jednat o jeden z hlavních zahraničních trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Klíčová je schopnost nabídnout vysokou kvalitu služeb, na kterou jsou Rakušané zvyklí z domova.“

Pokud cestu do zahraničí Rakušané neplánují, činí tak zpravidla kvůli koronavirovým opatřením (52 %). Nebo proto, že jsou přesvědčeni, že v jejich zemi je nejpěkněji (21 %). Většina rakouských cestovatelů se na místo dovolené dopravuje vlastním automobilem (77 %) nebo letecky (54 %). Během volna je stejně jako v předchozím roce nejvíc láká koupání, restaurace, ochutnávka místních specialit či turistické zajímavosti. Průměrný rozpočet Rakušanů na zahraniční cesty v letošním roce je 3 620 €.

Exportní workshopy cílené na specifika zahraničích trhů pořádá CzechTourism během celého roku. „Letos máme naplánovaných osm takových pracovních seminářů. Předposlední se věnoval hispánskému trhu, následovalo Rakousko a v říjnu budeme rozebírat trh anglosaský. Všechny akce jsou zdarma, pořádáme je s cílem poskytnout českým podnikatelům v cestovním ruchu aktuální informace o různých zemích a poradit jim, jak přilákat a uspokojit zahraniční turisty. Hlavním tématem bývá vždy zájem o Českou republiku na daném trhu, spotřebitelské chování nebo možnosti spolupráce,“ vysvětluje přínosy profesních seminářů ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Víc informací o rakouském a švýcarském spotřebitelském trhu lze nalézt zde, průzkumy Institutu turismu pak na portálu Tourdata.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Názory
Blíží se znovu do USA nemovitostní krize?

Studie, kterou vydala NBER (National Bureau of Economic...

Začínající krize v sektoru nemovitostí nakonec může americkou...

Analýzy
Startupy zaměstnávají víc Čechů než zemědělství

V praxi to znamená, že nové technologické firmy v předminulém...

V posledních čtyřech letech se počet startupů zvýšil...

Podle nasbíraných dat přitom startupy většinou představují spíše...

Cílem nového reportu je podle Mikschika přinášet veřejnosti...

Expertní pohled
Jak psychologie ovlivňuje reklamu a e-commerce?

Vystoupí na ní psychologové, influencer Kovy i zástupci...

Oči jsou nejdůležitějším smyslovým orgánem, vizuál proto představuje...

V panelové diskusi k tématu psychologie v reklamě...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Novinkou pro turisty na jižní Moravě bude MojaKarta

Po vzoru dobré praxe ze zahraničí či některých...

Jižní Moravu turisté vyhledávají skrze vinice, zámky, muzea,...

Výhody MojaKarty mohou turisté využívat od dubna. „V...

Cestovní ruch
The Artisan zve na Restaurant Week

„Máme radost, že se můžeme i letos zapojit...

Festivalové menu The Artisan odstartuje čerstvým jeseterem z oblíbené...

Vegetariánská varianta nabídne pokrmy plné zeleniny, včetně předkrmu...

Cestovní ruch
Jednodušší cestování za poznáváním Střední Asie

Ředitel Leteckého obchodu Letiště Praha Jaroslav Filip potvrdil,...

Společnost Qanot Sharq Airlines, založená v roce 1998,...