Platí Baťovo ikonické motto i v době umělé inteligence?
Be the Best 20. 4. 2024 05:19Na první pohled mohlo by se zdát, že před sto lety nemohl mít Tomáš Baťa názor na využití umělé inteligence....
Na první pohled mohlo by se zdát, že před sto lety nemohl mít Tomáš Baťa názor na využití umělé inteligence....
Oborem gastro služeb se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená změnami DPH. Březnové ceny v gastru jsou navzdory klesající inflaci...
Nedostatek zaměstnanců a velké množství pracovních nabídek dává uchazečům a uchazečkám o práci mnoho možností, a to nejen doma, ale...
Portál stavebníka má potenciál zjednodušit celé stavební řízení, říká Adam Heres Vostárek, expert na digitalizaci ve společnosti PlanRadar. České stavebnictví...
Češi za covidu začali objevovat Česko. A už nepřestali. Post-covidový nárůst hostů dokládají údaje Amazing Places. Cestovatelský projekt letos vstupuje...
Digitální transformace neustále zrychluje a nově čelí výzvě AI. Stále více firem řeší, jak se na digitální budoucnost připravit a...
Umělá inteligence (AI) může zefektivnit a zjednodušit mnohé činnosti v každodenní kancelářské práci. Je schopna pomoci s rychlým vyhledáváním informací, rešeršemi,...
Bývalý šéf ECB Mario Draghi dostal od Evropské komise nelehký úkol – do konce června má jeho tým vypracovat zprávu,...
I navzdory obavám z dopadu vládního konsolidačního balíčku na oblast zaměstnaneckých benefitů k žádnému kritickému scénáři nedošlo a očekávané plošné...
Šestice kongresových ambasadorů si v úterý 16. dubna v Rezidenci primátora hlavního města Prahy převzala ocenění v rámci již 13....
Všechny výsledky
Obyvatelé Rakouska plánují v letošním roce cestovat do zahraničí mnohem víc (66 %) než v roce minulém (34 %) i předminulém (27 %). Láká je dovolená u moře, městská turistika či wellness pobyty. Nejen to zaznělo na on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřil se na rakouský a švýcarský trh. Příští akce, kde zazní informace o spotřebitelích a cestovatelích ze zahraničí, se uskuteční už 5. října. Bude se věnovat USA, Kanadě, Velké Británii a Irsku.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Rakušané se na cesty nejčastěji vydávají na dovolenou s partnery či partnerkami. Zahraniční výjezdy plánují zejména na základě doporučení přátel/známých nebo webových stránek. Ubytovávají se ve čtyř hvězdičkových hotelech (52 %) nebo apartmánech (41 %). Čistota spolu s bezpečností přitom při výběru místa pobytu hraje největší roli. Švýcarů přijíždí do Česka o poznání méně, pokud však dorazí, zdrží se déle než Rakušani (1,9 dne) – v průměru 3,4 dne.
„V Rakousku vidím dlouhodobě velký potenciál. Je to naše sousední země, ale ve srovnání s Německem, Polskem a Slovenskem k nám Rakušanů jezdí výrazně méně. Zejména pro Brno, jižní Čechy a Vysočinu by se mohlo jednat o jeden z hlavních zahraničních trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Klíčová je schopnost nabídnout vysokou kvalitu služeb, na kterou jsou Rakušané zvyklí z domova.“
Pokud cestu do zahraničí Rakušané neplánují, činí tak zpravidla kvůli koronavirovým opatřením (52 %). Nebo proto, že jsou přesvědčeni, že v jejich zemi je nejpěkněji (21 %). Většina rakouských cestovatelů se na místo dovolené dopravuje vlastním automobilem (77 %) nebo letecky (54 %). Během volna je stejně jako v předchozím roce nejvíc láká koupání, restaurace, ochutnávka místních specialit či turistické zajímavosti. Průměrný rozpočet Rakušanů na zahraniční cesty v letošním roce je 3 620 €.
Exportní workshopy cílené na specifika zahraničích trhů pořádá CzechTourism během celého roku. „Letos máme naplánovaných osm takových pracovních seminářů. Předposlední se věnoval hispánskému trhu, následovalo Rakousko a v říjnu budeme rozebírat trh anglosaský. Všechny akce jsou zdarma, pořádáme je s cílem poskytnout českým podnikatelům v cestovním ruchu aktuální informace o různých zemích a poradit jim, jak přilákat a uspokojit zahraniční turisty. Hlavním tématem bývá vždy zájem o Českou republiku na daném trhu, spotřebitelské chování nebo možnosti spolupráce,“ vysvětluje přínosy profesních seminářů ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Víc informací o rakouském a švýcarském spotřebitelském trhu lze nalézt zde, průzkumy Institutu turismu pak na portálu Tourdata.
Jeden závěr na úvod je ale zcela zřejmý:...
Bylo to v roce 1925 – po 31 letech...
Tomáš Baťa je nám i v současnosti inspirací mimo...
V období, kdy se firmě Baťa podaří konečně zvládnout...
Následně se Baťa také vyjadřuje k odpovědnosti firem za...
Abychom se mohli dostat k podstatě naší úvahy, jak...
A významným článkem mozaiky Baťových úvah je také...
A zde získáváme odpověď Tomáše Bati na situaci,...
A zase se ocitáme na začátku dvou rovin,...
Nejde zde oddělit jedno od druhého. Firmy nemohou...
Tomáš Baťa věděl, že jde o změnu životního...
Vracíme se touto úvahou zase na začátek. Málo...
Jak k otázce umělé inteligence a nahrazování lidské práce...
Jak vnímá roli lidí v době umělé inteligence...
Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...
Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...
Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...
Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...
Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...
„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...
V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...
V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...
„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....
Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...
Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...
V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...
Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...
„První tři země v Evropě, do kterých to...
Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...
Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...
Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...
Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...
Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....
Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...
Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...
Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...
„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...
Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...
Kdo navštíví Prahu, resp. její webové stránky a...
Hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism...
Během roku Franze Kafky se uskuteční také projekt...
Otáčející se hlava Franze Kafky patří k nejvyhledávanějším...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)