Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny14. 10. 2022 08:31

Na sociálních sítích o Česku díky konferenci Traverse 22 informují blogeři a influenceři z celého světa

Česká republika je pro turisty ze světa víc vidět

Českou republiku (ČR) můžete aktuálně víc vidět na řadě sociálních sítí napříč kontinenty. Tvůrci digitálního obsahu o cestování z různých zemí totiž zveřejňují zážitky z konference Traverse 22. Akce, které se zúčastnilo na 300 lidí, se uskutečnila v Brně. Nedílnou součástí byly návštěvy kulturních, přírodních a jiných zajímavých míst po celé ČR. Z nadšených reakcí se dá předpokládat velký on-line zásah.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Sky Walk – Kralický Sněžník, Dolní Morava Foto: Shutterstock.com

Traverse je prestižní konference, která mění místo konání. Letošní 9. ročník se uskutečnil v Brně na jižní Moravě, předcovidová akce měla v roce 2019 domov v italském Trentinu.

„Pevně věřím, že naše Traverse 22 překoná čísla z Itálie, kde díky blogerům, youtuberům a dalším tvůrcům digitálního obsahu došlo k zásahu 150 milionů impresí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Vezmeme-li fakt, že investice CzechTourismu do Traverse byla cca 1,5 milion Kč, dá se čekat obrovská finanční návratnost a zásah na sítích od lidí, kterým cestovatelé věří a kteří inspirují k návštěvě České republiky, Brna a jižní Moravy.“

CzechTourism společně s magistrátem města Brna a Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava připravili kromě konference také zážitkové programy. Zažít pravou atmosféru Brna a celého Jihomoravského kraje tak bylo možné například během komentovaných prohlídek brněnských vil, lekce vaření či návštěvy Lednicko-Valtického areálu.

„Já osobně jsem objevil, jak přátelské a nádherné místo je Brno a Morava samotná,“ říká ředitel akcí Traverse Michael Ball a dodává: „Všichni účastníci české Traverse 22 měli právo vybrat si, co chtějí zažít. Mohli si zvolit mezi mnoha různými zkušenostmi, túrami, událostmi či výlety. Na vlastní dvoudenní konferenci v Brně navazovalo jedenáct různých cest. napříč Českou republikou, od Karlových Varů po Ostravu.“

Fakt, že se vše uskutečnilo tak, jak mělo, potvrzují reakce lidí, kteří se Traverse 22 zúčastnili. Například Michael Tomas z London Viewpoints říká: „Konference byla uspořádána na nejvyšší úrovni. Skvělí přednášející, úžasný Traverse & český tým, který vše zorganizoval do poslední maličkosti. Brno bylo skvělé, zúčastnil jsem se jen několika tours během týdne, ale zažil jsem na nich spoustu zábavy a jedinečných příležitostí, jako například návštěvu střechy hotelu Continental, což mě celkem překvapilo.“

Michael společně s téměř stovkou lidí po nabitém konferenčním vzdělávacím programu vyrazil do dalších regionů České republiky na post tripy. Navštívil třeba Křišťálové údolí na Liberecku, kde se mu moc líbilo: „Post trip byl velmi dobře organizovaný. Díky výborné komunikaci před tripem a on-line itinerářům jsme se na něj všichni těšili. Naši průvodci nám byli velmi nápomocní. Trasa naší tour byla dokonale pestrá, a tak uspokojila zájmy většiny, i když hlavním tématem byla tradice sklářství.“

Vedoucí odboru cestovního ruchu Krajského úřadu Libereckého kraje Jakub Šeps přibližuje, jak se vše chystalo: „Samotný proces příprav byl naprosto skvělý, profesionální a až vzorový. Akci jsme řešili s dostatečným časovým předstihem, program byl skvěle odprezentovaný v on-line platformě Travefy a takhle bych mohl pokračovat dál. Jsem rád za prima ohlasy. Považujeme Traverse 2022 za velmi zdařilou akci, a to mluvím jak o samotné konferenci v Brně, tak o následujících post tours.“

Z návštěvy České republiky byla doslova unešená Bella Falk z Passport and Pixels. Zemi navštívila vůbec poprvé. „Konference Traverse byla úžasná – skvěle zorganizovaná, vše probíhalo hladce a celá akce byla potěšením. Brno se mi moc líbilo a bylo báječné vidět další část Česka mimo Prahu. Děkuji za organizaci všech tours a zážitků během týdne i samotné konference a za sestavení tak skvělého programu. Rozhodně to byla jedna z nejlepších cestovatelských konferencí, na kterých jsem kdy byla. A obrovský dík za organizaci post-tripu, který byl naprosto skvělý. Byl to opravdu vzor toho, jak by měl být organizován press trip, skvělý program s vynikající rovnováhou mezi kulturou, fotografováním a aktivitami.“

Bella mimo jiné navštívila jižní Čechy. Jaroslava Janečková z tamní centrály cestovního ruchu, která se podílela na přípravě programu, říká: „Jsem moc ráda, že jsme se zapojili, protože v rámci zahraničních trhů je spolupráce s blogery tou nejlepší možnou formou propagace regionu a Traverse je akce, která má prestiž a skvělé jméno. Blogerkám se u nás líbilo a vzaly to opravdu zodpovědně, celé dny běhaly s mobily a foťáky a opravdu pracovaly poctivě. Budeme se moc těšit na výstupy.“

Digitální obsah na základě konference Traverse 22 vzniká průběžně a dá se čekat i v budoucnosti. Ať už se jedná o blogy, posty, články, fotografie či videa. „Post tours po celé České republice, zážitky v Brně a Jihomoravském kraji byly stěžejním prvkem celého projektu,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Velkou Británii a Irsko Katarína Hobbs a dodává: „Účastníkům jsme s pomocí a výbornou spoluprací regionů mohli nabídnout to nejlepší a poskytnout tak příležitost k tvorbě organického a autentického obsahu, který je nejlepší reklamou pro každou destinaci.“

Poděkování za spolupráci při organizaci Traverse 22 patří všem krajům České republiky, které se do akce zapojily. A také partnerům, kdy například České dráhy poskytly jízdenky na poznávací cesty a Budvar pivo na závěrečný galavečer.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...