Pátek 26. dubna 2024
ikona hodiny15. 10. 2022 09:34

Známe finalisty soutěže Evropské hlavní město kultury 2028

Broumov a České Budějovice. Města, která se utkají o titul Evropské hlavní město kultury 2028. Finalisty dnes v Praze oznámila předsedkyně mezinárodní poroty soutěže Else Christensen-Redzepovicová. Vybíralo se ze čtyř měst, kromě výše uvedených se přihlásilo také Brno a Liberec. O vítězi se rozhodne příští rok. Všechny finalisty CzechTourism představí v celém světě.  

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Broumovský benediktinský klášter je vyhledávaným turistickým cílem Foto: Shutterstock.com

 Evropská unie propůjčuje titul Evropské hlavní město kultury vždy na jeden rok jedné nebo více samosprávám. Ty během 12 měsíců mohou Evropě představit, jaký mají kulturní život a jak se rozvíjí. Obě dnes oznámená města, Broumov a České Budějovice, postup do finále moc potěšil.

„Je to cesta. Je to pouť. Je to neuvěřitelný. Pokračujeme v rozvoji našeho města a regionu a hledáme recept na propojení Evropy,“ s radostí říká zakladatel agentury pro rozvoj Broumovska Jan Školník.

Na postup Českých Budějovic do finále nadšeně reagoval i náměstek Českých Budějovic Juraj Thoma: „Mám obrovskou radost. Věřil jsem od začátku, že uspějeme.“

V ČR už Evropským hlavním městem kultury byla Praha a Plzeň. Titul se městu uděluje na základě programu do budoucnosti v roce platnosti titulu, kulturní dědictví nebo aktuální nabídky kultury zde nehrají roli.

 „Naším cílem bude v letošním roce představit ve světě všechny finalisty soutěže Evropské hlavní město kultury. Konečnému vítězi přinese titul obrovskou publicitu a spoustu turistů, ale musíme využít příležitosti a představit světu i ostatní finality,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „*Titul Evropské hlavní město kultury má obrovské přínosy pro ekonomiku. V průměru přináší mimořádný nárůst HDP o 4,5 % na obyvatele. Efekt začíná působit 2 roky před samotným začátkem kulturního roku a trvá až 5 let po jeho skončení. Ekonomiku posilují investice do infrastruktury, do samotného programu, ale zejména příliv domácích i zahraničních turistů.“

 Úspěšná Evropská hlavní města kultury se titulu chopila jako příležitosti, jako katalyzátoru pro kulturní a všeobecný rozvoj. Tak, aby změna nastartovaná díky Evropě znamenala trvalý přínos pro kulturu, společnost a hospodářství.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Trendy
Saudské fondy, české startupy, mezinárodní investoři

Nebudou chybět zástupci globálně úspěšných fondů Hustle fund,...

Foundeři zde budou mít možnost oslovit širokou škálu...

Na Reflect přiletí podnikatelé a zakladatelé několika úspěšných...

Díky pozitivnímu ohlasu, kterému se minulý rok těšila...

Analýzy
Podpoří stavební zákon digitalizaci nebo naopak?

Dosavadní verze stavebního zákona často vedla ke zbytečně dlouhým...

A její ředitel, Michal Vacek říká, že: „Nástup...

Zástupce stavební firmy, obchodní ředitel společnosti Subterra, Jiří...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...