Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami
Expertní pohled 23. 4. 2024 07:21Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Včera jsme si připomenuli Den Země, který se každoročně koná 22. dubna a je jednou z nejdéle existujících globálních ekologických inciativ,...
V roce 2023 poskytoval tento model v jiných odvětvích firmám růst i přes 100 % ročně. Společnost U1 space design...
Proč je důležité si připomínat, jak se svět zlepšil? Proč zdůrazňovat příběhy pokroku? Proč ukazovat, že za humny věci fungují...
Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu bývalý italský premiér Enrico Letta ve své...
V 19. ročníku soutěže Tondach Pálená střecha byli vyhlášeni vítězové ve třech hlavních kategoriích – Rodinné domy a obytné stavby,...
Česká společnost získala nejprestižnější cenu světa designu Fuorisalone Award za svou expozici Re/Creation. Cenu uděluje designérská komunita na milánském týdnu...
Muzeum je tak trochu konzerva, která slouží k uchování historie pro další léta a generace. Podaná ve více či méně...
Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak...
Nově vystavených bytů v rámci celé republiky během první poloviny roku přibyde. Objem nového bydlení by se podle předpokladů měl zvýšit...
Všechny výsledky
Jak může digitalizace usnadnit cestování a vše, co s ním souvisí. Právě to podrobně zaznělo včetně příkladů dobré praxe ze zahraničí na workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Probralo se komplexní technologické řešení. Propojuje a vzájemně doplňuje informační a komunikační systémy pro výběr poplatků z ubytování, cestovatelské služby a zážitky a také destinační/turistické karty. Jde o společný zájem subjektů, které působí v cestovním ruchu.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
V současné době existují nebo se připravují různé digitální systémy, díky kterým by se měl lépe spravovat, řídit a koordinovat cestovní ruch. Jedním z nich je e-Turista, v kterém jde o výběr místních poplatků za ubytování. Další software (aplikace) GDS má soustředit a katalogizovat nabídku služeb a zážitků, které souvisejí s cestováním, na jednom místě. A konečně digitální (elektronické) turistické/destinační karty, které existují i ve fyzickém vyhotovení. S různými benefity, slevami, výhodnými vstupy, bezplatnou MHD, věrnostními body za delší či opakované pobyty aj. je návštěvníkům poskytují turistické oblasti, ať už se jedná o města, obce či kraje.
„O náš workshop k digitalizaci cestovního ruchu byl velký zájem, zúčastnila se ho téměř stovka lidí z celé České republiky, ale i kolegové z Rakouska. Zástupci Feratelu a tamní organizace Ötztal Turism představili komplexní řešení digitálních služeb v cestovním ruchu, kterým bychom se mohli inspirovat,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Pokud bychom vyzkoušený model, samozřejmě se zohledněním tuzemských specifik, zavedli v ČR, usnadnilo by to život všem subjektům, které se v oblasti cestovního ruchu pohybují. Od turistů, přes podnikatele, akademický i veřejný sektor, tedy stát, města, obce i kraje. Platí přitom „Čím dřív, tím líp“, včasná a rozumná digitalizace je zcela jistě konkurenční výhodou. Takže v zájmu České republiky je propojené digitální služby v turismu zavést v nejbližších letech.“
Cílem pracovního setkání bylo představit i úskalí zavádění propojených digitálních služeb. Tak, aby se jim, pokud možno, Česká republika vyhnula nebo na ně byla alespoň připravená a uměla je rychle vyřešit.
„Digitalizace, při které jde o propojení robustních informačních a komunikačních systémů, bývá vždy obtížnější. Navíc, když se některé propojované aplikace už ve velkém používají a pracuje s nimi řada subjektů. Proto je třeba vše detailně připravit a zavádět postupně tak, aby se nepřišlo o to, co funguje, a co nejdřív získala další nadstavba a funkce usnadňující život uživatelům,“ říká vedoucí oddělení obsahu a rozvoje webových portálů České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Moc a dodává: „Například náš aktuálně připravovaný systém GDS pomůže nejen samotným návštěvníkům, ale i profesionálům v cestovním ruchu a sektoru jako takovému. Stejně jako turistické/destinační karty, které už na řadě míst České republiky mají, velmi oceňují všichni turisté.“
Turistické/destinační karty vznikly v 90. letech minulého století po vzoru slevových a klubových karet v maloobchodě. Návštěvníkovi nabízejí různé benefity, slevy, zvýhodněné ubytování, zážitky, jídlo, MHD zdarma aj. To vše s cílem, aby lidé v oblasti co nejdéle zůstali, co nejvíc si ji užili, byli maximálně spokojení, vytvořili si k ní vztah a rádi se vraceli.
„Turistické/destinační karty mají samozřejmě velký význam i pro subjekty, které tímto způsobem poskytují služby. Nejen že díky nim dávají vědět, o tom, co nabízejí a získávají tak víc hostů či klientů. Současně se o cestovatelích i víc dozví, získají data týkající se vstupů, délky pobytu aj. Tedy informace, díky kterým mohou upravovat nabídku, tedy služby i produkty víc přizpůsobovat aktuální poptávce,“ říká ředitelka odboru produktového managementu a regionální spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „Z našich zkušeností vyplývá, že při zavádění karet je třeba myslet i na dlouhodobou strategii, a hlavně nenechat kartu zaniknout. To by mohlo vést ke ztrátě důvěry stakeholderů.“
CzechTourism v souvislosti s turistickými/destinačními kartami rovněž doporučuje včas myslet i na digitální provázanost s místními poplatky za ubytování. A také na fakt, že kartu je vhodné vydávat a akceptovat v digitální (elektronické) i ve fyzické podobě. Přitom je třeba zaměřit se nejen na návštěvníky, ale i na obyvatele dané lokality. V praxi to znamená poskytovat jak kartu hosta, tak kartu občana.
Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....
Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...
Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...
Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...
Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...
Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...
Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...
K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...
Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...
Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...
V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...
Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....
Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...
Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...
Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...
„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...
Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)