Úterý 20. února 2024
ikona hodiny15. 11. 2022 16:58

Česko hostí valné shromáždění Evropské turistické komise

Ve dnech 15. a 16. listopadu se v pražském Kongresovém centru koná Evropské fórum cestovního ruchu. Součástí je i setkání představenstva a Valné shromáždění Evropské komise pro cestovní ruch (ETC). Jedná se hlavně o strategii propagace Evropy jako turistické destinace do roku 2030.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Evropa jako turistická destinace – to je téma pražského jednání ETC Foto: Shutterstock.com

Valné shromáždění ETC se koná dvakrát ročně. Aktuálně v Praze, a to vzhledem k předsednictví České republiky (ČR) v Radě Evropské unie (EU). Jde o setkání nejvyšších představitelů národních turistických centrál států Evropské unie a dalších zemí. Pod hlavičkou ETC se sdružují kvůli propagaci Evropy jako turistické destinace především na vzdálených trzích, společným výzkumům v cestovním ruchu a jednotné pozici při jednání v Evropské unii.

„Lídři evropského turismu se setkávají v Praze, aby prodiskutovali současnou situaci v cestovním ruchu. Letošní léto bylo pro turismus úspěšné, nemůžeme si nicméně nevšímat nástrah, které na nás čekají. Ať už je to geopolitická nestabilita či ekonomická krize,“ říká prezident ETC, Luis Araújo a pokračuje: „Je důležité mít při znovuoživení cestovního ruchu na paměti udržitelnost a digitalizaci. Děkuji CzechTourismu za pohostinnost a za to, že nám poskytnul příležitost sdílet zkušenosti v této oblasti.“

Na druhém letošním setkání se má probrat zejména Strategický rámec aktivit ETC do roku 2030. Týká se efektivního marketingu, udržitelného turismu a zásadního výzkumu. Schvalovat se má také akční plán programu kofinancovaných kampaní na rok 2023 podpořených Evropskou komisí. Do několika z nich se spolu se státy Visegrádské čtyřky hlásí i Česká republika reprezentovaná Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism. Pokud v otevřeném výběrovém řízení uspěje, bude mít šanci zdvojnásobit rozpočet investovaný do kampaní z prostředků Evropské unie a získat zdroje navíc k vlastnímu rozpočtu v hodnotě desítek tisíc eur.

„Členství české republiky v Evropské turistické komisi je zásadní pro prohlubovaní spolupráce s ostatními státy Evropy a zároveň skvělá příležitost pro externí financování aktivit propagujících Evropu a v ní i Českou republiku,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Především na vzdálených trzích jako jsou Spojené státy či Japonsko, je Evropa často vnímána jako samostatná destinace. Turisté z těchto zemí na cestách málokdy zůstanou v jednom státě. Proto je důležité spolupracovat na jednotné propagaci Evropy a aktivně se účastnit platforem, které ETC nabízí.“

Evropská turistická komise vznikla v roce 1948. Jde o jedinečné a významné sdružení turismu. Zastupuje národní organizace cestovního ruchu evropských zemí a posiluje udržitelný rozvoj Evropy jako turistické destinace. V současné době má 35 členů. Česká republika je plným členem od roku 1995.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Digitální proměna: tajemství vaší úspěšné budoucnosti

V návaznosti na toto uvědomění vzniká další otázka. Co...

Možná si kladete otázku, kdy je ten správný...

Určujte si vize a cíle. Když se odhodláme udělat zásadní rozhodnutí...

Klíčem k úspěchu jsou SMART cíle – specifické, měřitelné, dosažitelné,...

Za domem máme kouzelný les, kde chce každý...

Dalším klíčovým prvkem je zapojení všech zúčastněných stran...

Ano, v následném kroku digitální transformace přichází na řadu další podstatná...

Co se tím myslí? Pokud ve vaší firmě chybí potřebné IT...

Co si pod tím představit? Klíčem je podrobný, realistický plán,...

Tým by měl být sestaven standardně – z přirozených...

Člověk se učí celý život. Posledním krokem na cestě...

Na straně zaměstnanců může digitální transformace vyvolávat smíšené...

Pohled z praxe
Razantní škrty? Digitalizace vám sníží firemní náklady dlouhodobě

Firmy, které dostávají doklady e-mailem nebo poštou, tráví...

Velká faktura od dodavatele pro některé firmy znamená,...

Doklady vám chodí elektronicky, ale následně si je...

Sklad je místo, kde má digitalizace obrovský dopad...

Analýzy
Leden potvrdil zvyšování kvality DDoS útoků

Zdánlivě slabší útoky se totiž i hůře odhalují....

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Jižní Morava byla v roce 2023 nejnavštěvovanějším krajem

Statistiky návštěvnosti zobrazují optimistický trend – turisté se...

„Díky datům mobilních operátorů můžeme vidět, že podíl...

„Pro nás jsou všechny údaje o návštěvnosti kraje...

Cestovní ruch
Newsletter pro CzechTourism nově připravuje COT group

Předmětem smlouvy mezi národní turistickou centrálou a komunikační...

Pod dřívějším názvem COT media se společnost od...

Aktuality
Praha chce podpořit kongresový turismus

Hlavní město pokračuje v podpoře kongresového a eventového...

Kongresový turismus je významným odvětvím příjezdového turismu do...