×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Čtvrtek 2. února 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se

Více než 250 cestovatelských služeb má Známku Q

Kvalitu v cestovním ruchu symbolizuje Známka Q. Značku, kterou iniciovali sami podnikatelé, mohou získat profesionálové v turismu. Pokud jsou klientsky vstřícní, pečují o kvalitu a úspěšně projdou certifikačním procesem. Aktuálně ji má právo užívat už víc než 250 subjektů.

Štěpánka Filipová ikona hodiny11. 1. 2023 09:08
Foto: Shutterstock.com Skalní město v Adršpachu Foto: Shutterstock.com

Známka Q se uděluje ve spolupráci s Českou unií cestovního ruchu a profesními asociacemi. Podmínky, a tedy vlastní proces certifikace, už splnily malé, střední i velké podniky.

„Známku Q může používat víc než 250 subjektů, od cestovních kanceláří, cestovních agentur přes turistická a informační centra, kempy, skiareály po fitness, bazény a horské průvodce,“ říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „Certifikáty mají platnost 3 roky a pro držitele znamenají nejen příležitost zviditelnit se například na našem portále kudyznudy.cz, ale také návod, jak zvýšit spokojenost návštěvníků a dalších uživatelů služeb v cestovním ruchu.“

Grafika: CzechTourism

Známka Q – Péče o kvalitu v cestovním ruchu

O Známku Q lze požádat zapojenou profesní asociaci. Aktuálně jich je devět, konkrétně: Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Asociace lanové dopravy, Asociace turistických informačních center, Asociace bazénů a saun ČR, Asociace kempů ČR, Svaz venkovské turistiky a agroturistiky, Český spolek horských průvodců a Česká komora fitness.

„Jsem rád, že se nám podařilo ve spolupráci s agenturou CzechTourism vytvořit novou značku kvality, která pomůže nejen podnikatelům, ale i spotřebitelům,“ říká Kamil Schaumann z Řídícího centra kvality České unie cestovního ruchu a dodává: „Myslím, že známka Q je schopna také podpořit konkurenceschopnost Česka jako významné turistické destinace. Jde o vodítko pro výběr poskytovatelů služeb, které už funguje v řadě států, například ve Francii, Švýcarsku, Španělsku či Německu.“

Nejnovější články

Expertní pohled
Stavební trh čeká letos rok stabilizace

Wienerberger nečeká tak strmý propad stavebního trhu, jaký...

Nasbíraná data společnosti Wienerberger podle Kamila Jeřábka ukazují,...

„První pozitivní signál jsme zaznamenali již v posledním...

Nezařazené
Velký byznys může vyrůst i na vinici

„Naše skupina aktuálně vlastní především společnosti podnikající v...

Mimo finančních úspěchů dosáhl &CORK dalších důležitých milníků....

Současné úspěchy jsou pro celý holding pouze začátek....

Analýzy ze Spořky
Obrana demokratického kapitalismu

Jeho otec se narodil v Rakousku-Uhersku v dubnu...

Vydrží demokratický kapitalismus – spojení liberální demokracie a...

Ekonomické a sociální postavení dělnické třídy v demokraciích...

Problémem byl i vzestup rentiérského kapitalismu. Významným aspektem...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Britové i Američané plánují letos cestovat víc než loni

Průzkumy uvádějí, že obyvatelé Spojených států a Spojeného...

Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má...

Cestovní ruch
Obnovení leteckých spojů restartuje turismus z Asie

Loni v říjnu Japonsko obnovilo bezvízový styk a...

Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má...

Cestovní ruch
Praha je letošní víkendovou destinací Švédů

Projekt Destinace roku mapuje trendy v turismu, cestovatelské...

Kromě Prahy měli Švédové loni největší zájem o...