Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Přednášky a workshopy s předními odborníky z oblasti cestovního ruchu a marketingu slibuje letošní ročník odborné konference Travelcon. Během dvou...
Twitter (nově X) a WeChat jsou dvě různé platformy se zcela odlišnými funkcemi, cílovými skupinami a geografickým záběrem. Elon Musk...
3D tisk je jednou z nejprogresivnějších technologií, která se v posledních letech začíná prosazovat také ve stavebnictví. Může zcela zásadně...
Na českém IT trhu chybí podle posledních dostupných dat zhruba 20 tisíc specialistů. Z těch stávajících uvažuje o změně zaměstnání...
Skupina Purple, za kterou stojí trojice zakladatelů David Kašper, Jakub Nytra a Filip Řehoř, spouští svůj druhý venture kapitálový fond....
Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí...
Problémy se zvýšenou fluktuací dnes řeší větší polovina firem. Hlavním důvodem odchodů zaměstnanců je nejčastěji skutečnost, že dostanou od jiného...
Minulý týden skončila dost možná jedna ekonomická éra. Japonská měnová autorita Bank of Japan oficiálně vyhlásila konec dob deflace v...
V českém podnikatelském prostředí je stále velmi často skloňován termín švarcsystém, který se zažil již v 90. letech minulého století,...
Všechny výsledky
Většina obyvatel východní Asie touží znovu cestovat. Brání jim v tom mimo jiné vysoké ceny letenek, nízká frekvence dopravních spojení a nedostatek personálu. Výrazně pomoct by však mělo obnovení přímé letecké linky Praha – Soul, které je naplánované na 27. března tohoto roku. O aktuální situaci a nastartování turismu po pandemii covidu-19 mluvili ředitelé zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism na exportním workshopu. Věnoval se dynamickým spotřebitelským trhům v Číně, Japonsku, Jižní Koreji a jihovýchodní Asii (JV Asie).
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Loni v říjnu Japonsko obnovilo bezvízový styk a otevřelo hranice. Japonci se na něj velmi těšili, Evropu vidí jako ideální místo pro poznávací turistiku. Stejně tak i Jihokorejci. Většina plánuje letos podniknout alespoň jednu cestu do zahraničí. Kromě atraktivity místa vybírají obě skupiny turistů dovolenou s ohledem na bezpečnost a cenu destinace. Čím dál více vyhledávají pro pobyt luxusnější hotely a velmi je zajímá tradiční česká kuchyně. Postupně se obnovuje kongresová a incentivní turistika, na významu roste tzv. premium travelling – cestování jako ukázka společenského statutu spojená se zážitky a cestováním po regionech. Do těch turisty lákají především vinařské trasy, pěší turistika a gastro tours.
V Číně přetrvává nepřiznivá epidemiologická situace. Obnovení přímé linky mezi Prahou a Šanghají je tak v jednání. Obecně však platí, že Číňané chtějí cestovat za netradičními zážitky, milují českou gastronomii a jsou ochotni utrácet za kvalitní ubytování. V zemích JV Asie je situace s cestováním příznivější. Díky zrušení pandemických opatření na jaře loňského roku, mohou tamní obyvatelé znovu vyjíždět do zahraničí. Tento trend krátce po otevření CzechTourism následoval významným rozvojem svých aktivit v regionu a Česká republika tak zaznamenává významný nárůst zájmu. Turisté z JV Asie chtějí cestovat zejména za netradičními zážitky, momentálně je láká zima a sníh.
„Výpadek turistů z Asie český cestovní ruch silně zasáhl. Před pandemií covidu byla Čína na 4. místě (600 tisíc turistů), co se týče počtu příjezdů zahraničních turistů do Česka. Korejců přijelo v roce 2019 cca 400 tisíc. Zároveň se v případě Korejců a Číňanů jedná o jedny z nejbonitnějších turistů, tzn. hostů, kteří v destinaci hodně utrácí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Výpadek východoasijských turistů je tak v tuzemském cestovním ruchu velmi znát a návrat těchto bonitních hostů je z ekonomického pohledu klíčový. Jsem proto nadšený ze znovuobnoveného leteckého spojení Praha – Soul a věřím, že se brzy podaří i restart linky Praha – Šanghaj.“
Zahraniční zastoupení (ZZ) CzechTourismu pro Jižní Koreu a Filipíny bude od 15. do 17. března pořádat v Soulu a Busanu roadshow DISCOVER CZECHIA 2023. Akce má podpořit rozvoj korejského incomingu, pomoct znovu navázat vztahy s tamními cestovními kancelářemi a touroperátory a v neposlední řadě i dříve zmiňované obnovení přímého letu do Prahy. Na roadshow budou moct české subjekty a podnikatelé v cestovním ruchu co nejpříměji oslovit korejský trh. Zároveň zazní řada novinek a aktuální trendy při obnově trhu a přímého leteckého spojení Korean Air.
Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně během celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních setkání. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux se Skandinávií. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední schůzka se zaměřila na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil zdrojový trh Blízkého východu,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na webu CzechTourismu lze mimo jiné nalézt více informací o trhu v Jižní Koreji nebo v Japonsku. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na www.czechtourism.cz a sociálních sítích.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Necelých deset měsíců po spuštění přímé železniční linky...
„Historie železniční dopravy v Česku se datuje už...
Turisté z Belgie a Nizozemí patří mezi zahraniční...
„Cestovní ruch je nedílnou a klíčovou součástí hospodářské...
„Na základě pozitivní zkušenosti z loňského roku, kdy jsme...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)