Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Hlad po cestování je po pandemii covidu-19 na anglosaském trhu veliký. Američané i Britové chtějí podniknout víc cest než loni, většina z nich dokonce dvě a více. Pro domácí cestovní ruch tak tito návštěvníci nabývají na významu. V roce 2019 tvořili Američané pátou skupinu nejčastějších zahraničních turistů, loni se posunuli na čtvrtou příčku pomyslného žebříčku. Stejně tak Česko více navštěvují Britové, kteří se ze sedmého místa posunuli na páté. Tyto a další informace zazněly na on-line exportním workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Průzkumy uvádějí, že obyvatelé Spojených států a Spojeného království chtějí cestovat víc proto, že poznávat jiné země dlouho nebylo možné kvůli pandemii covidu-19. Na cestování se teď moc těší a příležitosti znovu vyjet za hranice si velmi váží. Více než polovina Britů podniká cesty zejména po Evropě. Američané nejčastěji jezdí na dovolenou do Mexika a Kanady, stále jich však 18 milionů ročně létá na evropský kontinent. Po období covidu chtějí za cestování utrácet více než před ním.
Pandemická situace změnila nejen pohled na cestování, ale i plánování cest. Většina Britů momentálně stojí o kvalitní cestovní pojištění, Američané považují za zásadní flexibilitu rezervací a záruku náhrady výdajů. Novým trendem je důraz na udržitelnost a zájem o destinace s podporou místních komunit a se zážitky autentických kultur. Více než polovina amerických i britských turistů hledá při výběru dovolené její udržitelné možnosti. Dopad cestování na životní prostředí zohledňují při plánování dovolené zejména mladší lidé do 45 let. 74 % dotázaných by raději zvolilo pobyt se zázemím, které podporuje místní obyvatele a je šetrné k životnímu prostředí, a to i za cenu dražšího pobytu, než původně plánovali.
O restartu turismu a touze Britů po cestování svědčí i znovuobnovená konference pro tvůrce digitálního obsahu o cestování Traverse 2022. Loňský ročník byl již devátý a uskutečnil se v září v Brně. „Velmi se těším na výsledky největší akce on-line cestovatelského obsahu v Evropě, Traverse 2022, kterou jsme spolupořádali,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Společně s městem a jihomoravskou centrálou cestovního ruchu jsme připravili pro víc než 300 blogerů, influencerů a youtuberů týden nabitý jedinečnými zážitky. Samotnou konferenci doprovázely také poznávací tours do regionů Česka. Mediální výstupy a celkový zásah pro propagaci naší země v zahraničí se tak dá očekávat opravdu velký.“ Za tuto akci má Česká republika i ocenění Traverse creators awards. Podle tvůrců digitálního obsahu o cestování je CzechTourism nejlepší společností pro spolupráci v cestovním ruchu.
Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně v průběhu celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních setkání. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux a Skandinávie. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední jednání se zaměřilo na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil zdrojový trh Blízkého východu spolu s Indií,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Více informací o americkém a kanadském zdrojovém trhu lze nalézt zde, o britském a irském na tomto místě. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na webu www.czechtourism.cz a sociálních sítích.