Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
V Česku tento týden začaly jarní prázdniny. Postupně se uskuteční ve všech regionech, tak aby se ve školním volnu během šesti týdnů vystřídala celá země. Se žáky a studenty tráví čas zpravidla také rodiče, berou si dovolenou. Tomu odpovídá i vytíženost ubytovacích zařízení. Se začátkem aktuálních prázdnin byly víkendové rezervace větší než 41,5 %, největší obsazenost, a to přes 71 % hlásil Liberecký kraj.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Data o obsazenosti ubytovacích zařízení a predikce vycházejí z modelu společnosti DataRhymes. Ta čerpá informace z Bookingu a připravuje analýzy pro Institut turismu agentury CzechTourism. Z nich mimo jiné vyplývá, že loni na začátku jarních prázdnin si lidé ubytování v Česku rezervovali ze 43,86 %, obsazenost tedy byla o cca 2 p. b. vyšší.
„Ceny za ubytování kopírují zájem turistů o jednotlivé tuzemské regiony. V Libereckém kraji s největší obsazeností (71,19 %) k letošnímu 6. únoru stál dvoulůžkový pokoj průměrně 2 678 Kč. Následoval kraj Královéhradecký s obsazeností 61,52 % a s průměrnou cenou za ubytování 2 619 Kč a kraj Plzeňský. Tam rezervace na začátku jarních prázdnin dosáhly 43,09 % a dvoulůžkový pokoj vycházel v průměru na 2 022 Kč,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Fakt, že regiony mají jarní prázdniny různě, konají se postupně od 6. února do 19. března, tedy během šesti týdnů, umožňuje rovnoměrné rozdělení poptávky po dovolené. Vede to k udržitelnému cestovnímu ruchu v horských destinacích a zároveň to přispívá k nastavení rozumné cenové hladiny ubytování. Tradičně největší zájem o české hory souvisí s termíny jarních prázdnin velkých měst jako jsou Praha, Brno, Ostrava a Plzeň.“
Průměrná cena za ubytování se během aktuálního školního volna příliš nemění. Kulminuje v týdnu od 27. února na celkových 2 387 Kč za dvoulůžkový pokoj. S tím, že na začátku prázdnin, tedy 6. února, se jednalo o 2 317 Kč, na konci, tedy v týdnu od 13. března, o 2 374 Kč. Obsazenost má s koncem jarních prázdnin klesající tendenci. S prodloužením zimní turistické sezóny v Česku mají pomoci kampaně CzechTourismu. „Kromě zahraniční on-line kampaně zaměřené na lyže včetně zimních měst a Valentýna, která aktuálně běží v Belgii, Nizozemsku, Dánsku, Francii, Německu, Polsku, Rakousku, Španělsku a Švédsku, jsme připravili i kampaň pro domácí trh. Má za cíl podpořit návštěvnost horských středisek v Česku,“ říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Dozvíte se v ní, co jsou a kde najdete Březnové hory. A proč se tam vyplatí trávit aktivní jarní dovolenou.“
Podle Asociace horských středisek jsou na českých horách v současné době velmi dobré podmínky. Až na malé výjimky tak mají otevřeno všechna střediska, většina z nich má v provozu 80 až 100 procent sjezdových tratí. Sněhu je na horách 40 až 80 centimetrů, v posledních dnech napadly další desítky. Teploty se momentálně pohybují okolo mínus 5 C a je slunečno. Lyžaři mohou využít víc než 415 lanovek a vleků a přibližně 375 kilometrů sjezdových tratí. „Nejen průběžně aktualizované sněhové zpravodajství najdete na našem portálu Kudy z nudy, a to zde. Dozvíte se tam také tipy, kam vyrazit na běžky či kde se dá bruslit a sáňkovat. Inspirovat na cestu za zimními radovánkami vás může i přehled horských středisek včetně nejlepších tuzemských sjezdovek,“ říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a uzavírá: „A s podrobnou predikcí obsazenosti tuzemských ubytovacích zařízení se můžete seznámit na našem analytickém portálu Tourdata.“
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...
Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....
Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...
Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)