Sobota 20. dubna 2024
ikona hodiny13. 3. 2023 11:18

Česko lákalo turisty na prestižním berlínském veletrhu ITB

Celkem 5 500 vystavovatelů ze 161 zemí světa, víc než 90 tisíc návštěvníků. Tak vypadalo ITB v Berlíně, které se konalo minulý týden. Čísla potvrdila, že jde o nejvýznamnější mezinárodní veletrh cestovního ruchu na světě. Na akci tak nemohla chybět prezentace Česka, kterou připravila agentura CzechTourism. Během tří dnů se v české expozici uskutečnilo na 500 schůzek touroperátorů, start-upů, německých i zahraničních médií.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: CzchTourism Česko na ITB Foto: CzchTourism

Na ITB se představilo 21 českých subjektů. Mimo jiné Pilsner Urquell Experience, který letos na jaře přivítá první hosty v Praze. Právě v hlavním městě se totiž otevře nový turistický cíl, který potěší všechny milovníky piva. Mezi ně patří i turisté z Německa, kteří dlouhodobě vedou žebříčky návštěvnosti Česka.

„Loni do Česka přijelo celkem cca 19,5 milionů turistů z toho bylo zhruba 7,4 milionů hostů ze zahraničí a víc než 12,1 milionů Čechů. Nejvíc k nám jezdili lidé ze sousedních států. Z Německa jich bylo 1,8 milionů (- 11 %), ze Slovenska 780 tisíc (+ 4,0 %) a z Polska 615 tisíc (- 8,5 %). Následovali hosté ze Spojených států amerických. Těch loni do Česka přijelo 372 tisíc (- 36,3 %). Dalších 316 tisíc cestovatelů pocházelo z Velké Británie (- 36,3 %),“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Procentuální srovnání se vztahuje k předcovidovému roku 2019, kdy do Česka přijelo celkem cca 22 milionů turistů, z toho bylo cca 10,9 milionů hostů ze zahraničí a víc než 11,1 milionů Čechů.“ Podle Hergeta jsou pro návrat na počty zahraničních turistů před pandemií klíčové přímé letecké spoje, což je také priorita CzechTourismu pro letošní rok. Avizovanou první vlaštovkou je obnovení přímých letů Praha – Soul od 27. března.

Novinkou letošního ITB bylo umístění české expozice v novém hubu 27 a také zkrácení celé odborné akce na tři dny, což účastníci, kterými jsou experti na turismus z celého světa, velmi uvítali.

„Jsme moc rádi, že jsme se po třech letech koronavirové pauzy jako vystavovatelé na ITB live vrátili. Mohli jsme tak efektivně podpořit vzrůstající zájem nejen německých turistů o dovolenou v Česku, který jsme před tím zažili už i na národních veletrzích v Německu,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a dodává: „Němci patří tradičně mezi nejvýznamnější zahraniční návštěvníky Česka, měřeno počtem příjezdů a přenocování. V roce 2022 jich k nám přijelo 1,85 milionu, což znamená meziroční nárůst o 65 %. Ze 4,97 milionu přenocování se jich nejvíc uskutečnilo v Praze, Karlovarském a Královéhradeckém kraji.“

Při zahájení letošního ITB v Berlíně ředitel CzechTourismu Jan Herget uvedl, že je optimistou ohledně letošního vývoje cestovního ruchu v Česku. Poté, co se turisté ze sousedních zemí loni do Česká už téměř vrátili, dá se to stejné čekat, co se týče vzdálených trhů. Kromě toho se po Česku významně víc rozcestovali domácí turisté. Návrat hostů ze zahraničí podpořila on-line kampaň v Belgii, Nizozemsku, Dánsku, Francii, Německu, Polsku, Rakousku, Španělsku a Švédsku zaměřená na lyže včetně zimních měst a Valentýna. Na domácí turisty se zase zaměřuje kampaň Březnové hory, kterou lze v on-line tuzemských médiích zhlédnout od 27. února do 26. března. Zájem o Česko letos podpoří také mezinárodní Fórum cestovního ruchu, které se uskuteční 17. března na pražském výstavišti v rámci veletrhu Holiday World a Region World.  A Czechia Travel Trade Day, tedy největší incomingový workshop, který se 24. a 25. dubna bude konat Brně.

Příští ročník veletrhu ITB Berlín se uskuteční od 5. do 7. března 2024.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....

Analýzy
Češi nechtějí odejít za prací do zahraničí

Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...

Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...

V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...

Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...

„První tři země v Evropě, do kterých to...

Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...

Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...

Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...

Expertní pohled
Digitalizace v rámci nového stavebního zákona je příležitostí

Celý systém čekají velké změny včetně přechodu na...

S digitalizací systému úzce souvisí zavedení Portálu stavebníka,...

Nejnovější Cestovní ruch

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...

Cestovní ruch
Kongresoví ambasadoři byli oceněni

Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...

„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...

Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...

Cestovní ruch
Výročí Franze Kafky: Příležitost i pro cestovní ruch?

Kdo navštíví Prahu, resp. její webové stránky a...

Hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism...

Během roku Franze Kafky se uskuteční také projekt...

Otáčející se hlava Franze Kafky patří k nejvyhledávanějším...