sobota 7. prosince 2024
ikona hodiny 22. 5. 2023 11:41

Francouzi budou moct poznat netradiční Česko

Prostřednictvím trhů a lokálních produktů z Jihomoravského a Zlínského kraje

Brněnský Zelný trh včetně podzemních prostor, vinařství Ilias v Pavlově nebo Luhačovice. Místa, která se ještě letos představí divákům francouzských televizí TV5 Monde a France 2. Štáb z Francie strávil v květnu v Jihomoravském a Zlínském kraji několik dní. Pro pořad Země a trhy světa (Pays et marchés du monde) natáčel také Farmu Ráječek u Brna, luhačovické Bednářství Fryzelka či trhy v souvislosti s otevřením pramenů během zahájení lázeňské sezóny v Luhačovicích. Vše díky spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourismu pro Francii.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com
Francouzi objeví díky televizi brněnský Zelný trh Foto: Shutterstock.com

Turisté z Francie mají dlouhodobě o Česko velký zájem. Souvisí to mimo jiné s tím, že rádi cestují za kulturními památkami, přírodou či gastronomií.

„Loni k nám přijelo celkem 213 251 Francouzů, což znamená, že se země galského kohouta umístila na 10. místě, co se týče zahraničních turistů v Česku. Meziročně se návštěvnost zvýšila o 116 %,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „V roce 2022 jsme zaznamenalo celkem 544 443 přenocování francouzských cestovatelů v Česku, průměrná délka jednoho pobytu byla 3,55 dnů. Letos v prvním čtvrtletí se Francie v TOP 10 návštěvnosti naší země posunula ještě nahoru. Se 48 528 příjezdy držela 9. příčku, kdy se mimo jiné zvýšila průměrná délka pobytu, a to na 3,59 dne.“ 

Pomoci zvýšit zájem Francouzů o Česko má mimo jiné právě pořad Pays et marchés du Monde. Jde o ve Francii velmi dobře zavedenou relaci, která čítá na 130 dílů, každý se vysílá také v reprízách. Reportáže představují různé země světa z netradičního pohledu tržnic, lokálních produktů a originálních záběrů krajiny a regionu jako takového. Každá epizoda, kterou lze zhlédnout na obrazovkách TV5MONDE a France 2, trvá zhruba 7 minut.

TV5 Monde každý týden sleduje 55 milionů lidí a na France 2 má pořad Pays et marchés du monde sledovanost 850 tisíc diváků. Můžeme tak Francouzům ukázat Česko z úplně jiného pohledu, přiblížit jim regiony, jejich unikátní nabídku, lokální produkty a krajinu z netradičního pohledu,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: „Na globalizovaném trhu cestovního ruchu právě lokální specifika a prvek objevování hraje zásadní roli v rozhodování o tom, kam se turisté vydají.“ 

Nejen z průzkumů Institutu Turismu CzechTourismu je zřejmé, že i když Francouzi stále nejvíc směřují do Prahy, postupně začínají objevovat také regiony v Česku. Podle ředitelky Dianové přitom platí, že pokud se Francouzi vydají třeba do Zlínského kraje, stráví tam delší dobu než v jiných regionech. Proto se chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Francii zaměřit na objevování regionů včetně vyhledávání nových důvodů, proč kraje navštěvovat pravidelně. Reportáže o Jihomoravském a Zlínském kraji v TV5 Monde a France 2 by s tím měly pomoci. Premiéra se předpokládá letos v červenci, počítá se také s opakovaným vysíláním. V sítí TV5 16 x ročně po dobu 4 let, ve France 2 cca 10 x za 4 roky.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality

Vyhlášení 29. ročníku Českých 100 Nejlepších

Pan-evropská společnost pro kulturu, vzdělávání a vědecko-technickou spolupráci...
Aktuality

Dohoda EU-Mercosur otevírá nové příležitosti

Evropská unie a skupina států Mercosur (Brazílie, Argentina,...
Názory

Regulace ruku trhu nenahradí

Jak lehce se v Česku podniká, je do velké...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

Plzeňský kraj – příležitost pro váš jedinečný event

V Plzeňském kraji se rozhodně nudit nebudete. Neokoukaná...
Cestovní ruch

Zimní sezona na slovenských horách startuje

Sjezdovky slovenských horských středisek v uplynulých dnech zbělely pod...
Cestovní ruch

Křišťálová zahrada v Troji – tip na unikátní zážitek

Adventní trhy dělá každé velké i menší město....