Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny22. 5. 2023 11:41

Francouzi budou moct poznat netradiční Česko

Prostřednictvím trhů a lokálních produktů z Jihomoravského a Zlínského kraje

Brněnský Zelný trh včetně podzemních prostor, vinařství Ilias v Pavlově nebo Luhačovice. Místa, která se ještě letos představí divákům francouzských televizí TV5 Monde a France 2. Štáb z Francie strávil v květnu v Jihomoravském a Zlínském kraji několik dní. Pro pořad Země a trhy světa (Pays et marchés du monde) natáčel také Farmu Ráječek u Brna, luhačovické Bednářství Fryzelka či trhy v souvislosti s otevřením pramenů během zahájení lázeňské sezóny v Luhačovicích. Vše díky spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourismu pro Francii.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Francouzi objeví díky televizi brněnský Zelný trh Foto: Shutterstock.com

Turisté z Francie mají dlouhodobě o Česko velký zájem. Souvisí to mimo jiné s tím, že rádi cestují za kulturními památkami, přírodou či gastronomií.

„Loni k nám přijelo celkem 213 251 Francouzů, což znamená, že se země galského kohouta umístila na 10. místě, co se týče zahraničních turistů v Česku. Meziročně se návštěvnost zvýšila o 116 %,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „V roce 2022 jsme zaznamenalo celkem 544 443 přenocování francouzských cestovatelů v Česku, průměrná délka jednoho pobytu byla 3,55 dnů. Letos v prvním čtvrtletí se Francie v TOP 10 návštěvnosti naší země posunula ještě nahoru. Se 48 528 příjezdy držela 9. příčku, kdy se mimo jiné zvýšila průměrná délka pobytu, a to na 3,59 dne.“ 

Pomoci zvýšit zájem Francouzů o Česko má mimo jiné právě pořad Pays et marchés du Monde. Jde o ve Francii velmi dobře zavedenou relaci, která čítá na 130 dílů, každý se vysílá také v reprízách. Reportáže představují různé země světa z netradičního pohledu tržnic, lokálních produktů a originálních záběrů krajiny a regionu jako takového. Každá epizoda, kterou lze zhlédnout na obrazovkách TV5MONDE a France 2, trvá zhruba 7 minut.

TV5 Monde každý týden sleduje 55 milionů lidí a na France 2 má pořad Pays et marchés du monde sledovanost 850 tisíc diváků. Můžeme tak Francouzům ukázat Česko z úplně jiného pohledu, přiblížit jim regiony, jejich unikátní nabídku, lokální produkty a krajinu z netradičního pohledu,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: „Na globalizovaném trhu cestovního ruchu právě lokální specifika a prvek objevování hraje zásadní roli v rozhodování o tom, kam se turisté vydají.“ 

Nejen z průzkumů Institutu Turismu CzechTourismu je zřejmé, že i když Francouzi stále nejvíc směřují do Prahy, postupně začínají objevovat také regiony v Česku. Podle ředitelky Dianové přitom platí, že pokud se Francouzi vydají třeba do Zlínského kraje, stráví tam delší dobu než v jiných regionech. Proto se chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Francii zaměřit na objevování regionů včetně vyhledávání nových důvodů, proč kraje navštěvovat pravidelně. Reportáže o Jihomoravském a Zlínském kraji v TV5 Monde a France 2 by s tím měly pomoci. Premiéra se předpokládá letos v červenci, počítá se také s opakovaným vysíláním. V sítí TV5 16 x ročně po dobu 4 let, ve France 2 cca 10 x za 4 roky.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...