Pátek 19. července 2024
ikona hodiny22. 5. 2023 11:41

Francouzi budou moct poznat netradiční Česko

Prostřednictvím trhů a lokálních produktů z Jihomoravského a Zlínského kraje

Brněnský Zelný trh včetně podzemních prostor, vinařství Ilias v Pavlově nebo Luhačovice. Místa, která se ještě letos představí divákům francouzských televizí TV5 Monde a France 2. Štáb z Francie strávil v květnu v Jihomoravském a Zlínském kraji několik dní. Pro pořad Země a trhy světa (Pays et marchés du monde) natáčel také Farmu Ráječek u Brna, luhačovické Bednářství Fryzelka či trhy v souvislosti s otevřením pramenů během zahájení lázeňské sezóny v Luhačovicích. Vše díky spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourismu pro Francii.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Francouzi objeví díky televizi brněnský Zelný trh Foto: Shutterstock.com

Turisté z Francie mají dlouhodobě o Česko velký zájem. Souvisí to mimo jiné s tím, že rádi cestují za kulturními památkami, přírodou či gastronomií.

„Loni k nám přijelo celkem 213 251 Francouzů, což znamená, že se země galského kohouta umístila na 10. místě, co se týče zahraničních turistů v Česku. Meziročně se návštěvnost zvýšila o 116 %,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „V roce 2022 jsme zaznamenalo celkem 544 443 přenocování francouzských cestovatelů v Česku, průměrná délka jednoho pobytu byla 3,55 dnů. Letos v prvním čtvrtletí se Francie v TOP 10 návštěvnosti naší země posunula ještě nahoru. Se 48 528 příjezdy držela 9. příčku, kdy se mimo jiné zvýšila průměrná délka pobytu, a to na 3,59 dne.“ 

Pomoci zvýšit zájem Francouzů o Česko má mimo jiné právě pořad Pays et marchés du Monde. Jde o ve Francii velmi dobře zavedenou relaci, která čítá na 130 dílů, každý se vysílá také v reprízách. Reportáže představují různé země světa z netradičního pohledu tržnic, lokálních produktů a originálních záběrů krajiny a regionu jako takového. Každá epizoda, kterou lze zhlédnout na obrazovkách TV5MONDE a France 2, trvá zhruba 7 minut.

TV5 Monde každý týden sleduje 55 milionů lidí a na France 2 má pořad Pays et marchés du monde sledovanost 850 tisíc diváků. Můžeme tak Francouzům ukázat Česko z úplně jiného pohledu, přiblížit jim regiony, jejich unikátní nabídku, lokální produkty a krajinu z netradičního pohledu,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: „Na globalizovaném trhu cestovního ruchu právě lokální specifika a prvek objevování hraje zásadní roli v rozhodování o tom, kam se turisté vydají.“ 

Nejen z průzkumů Institutu Turismu CzechTourismu je zřejmé, že i když Francouzi stále nejvíc směřují do Prahy, postupně začínají objevovat také regiony v Česku. Podle ředitelky Dianové přitom platí, že pokud se Francouzi vydají třeba do Zlínského kraje, stráví tam delší dobu než v jiných regionech. Proto se chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Francii zaměřit na objevování regionů včetně vyhledávání nových důvodů, proč kraje navštěvovat pravidelně. Reportáže o Jihomoravském a Zlínském kraji v TV5 Monde a France 2 by s tím měly pomoci. Premiéra se předpokládá letos v červenci, počítá se také s opakovaným vysíláním. V sítí TV5 16 x ročně po dobu 4 let, ve France 2 cca 10 x za 4 roky.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Pohled z praxe
Česká firma zrychlila dispečink britských sanitek o 20 %

Po prvotní pilotní fázi pomohl český poskytovatel cloudového...

Společnost EMED patří mezi dynamické a rychle rostoucí...

Výrazný přínos implementace českého softwaru potvrzuje Craig Smith,...

EMED začínal s využíváním Daktely s 280 zaměstnanci...

Spojené království představuje pro Daktelu unikátní výzvy a...

Vzhledem k expanzi Daktela vybudovala lokální tým deseti...

Jiří Havlíček, generální ředitel společnosti Daktela, k tomu...

Analýzy
Češi nejvíce využívají sdílených služeb ubytování

„Průzkum se zaměřil na specifika sdílené ekonomiky a...

„Průzkum se také zaměřil na otázku, v čem...

Analýzy
Potraviny v Česku zlevňují nejrychleji v EU

Pokud se podíváme na inflační čísla detailněji, v...

Česko naopak zůstává premiantem při pohledu na ceny...

Po červnovém překvapení odhadujeme další pozvolný pokles spotřebitelské...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Hrdinové cestovního ruchu 2024: Hlasujte pro své favority!

Ocenění Hrdinové cestovního ruchu získávají osobnosti a projekty,...

Lidé mohou poslat hlas svému favoritovi on-line prostřednictvím...

„V kontextu s nominacemi na Hrdiny cestovního ruchu...

Výsledky letošního ročníku vyhlásí CzechTourism na networkingovém večeru...

Aktuality
Originalita v kultuře: Symfonie zednářů, Mozart i Ellington

Každý zná osm tónů stupnice, ale jen genius...

Téma LVHF 2024 se odráží i v programu...

Na svůj osobní seznam výjimečných zážitků 2024 si...

Hudba a zednářství mají silné pouto. Jak silné...

Aktuality
Průzkum v Českém Švýcarsku: Národní park je dobrý soused

„Jsou to dva roky, co Národní park České...

„Jak ukazuje hned několik výsledků z reprezentativního šetření,...

Z dotazování vyplynulo, že většina obyvatel obcí národního...