Pondělí 22. dubna 2024
ikona hodiny5. 6. 2023 11:11

Tradice jednotlivých krajů Česko představí netradičně

Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu

Unexpected Traditions. Novou on-line kampaň pro zahraničí trhy spouští Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Originální vizuály, které bez klišé představují všechny kraje Česka, připravila pro CzechTourism na základě tendru kreativní agentura VCCP.  

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Česko se turistům ze zahraničí představuje v tradicích, ale netradičně Foto: Shutterstock.com

Kampaň bude vidět v Německu, Polsku, na Slovensku, Velké Británii, USA, Nizozemsku, Francii, Itálii, Španělsku, Švédsku, Dánsku, Rakousku, Maďarsku a Izraeli. A také na portálu Visit Czechia.com. Ač jde o tradice, ztvárněny jsou zcela netradičně.

„Tradice Česka se vnímají jako záruka cestovatelského zážitku. Zároveň opakování, kterým se vytvářejí a předávají z generace na generaci, může přinášet pocit nostalgie a někdy i trošku nudit. Proto jsme je chtěli pojmout inovativně a s určitou nadsázkou,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Kreativci z VCCP odvedli skvělou práci a já věřím, že se to projeví v počtu turistů, kteří do Česka přijedou.“

Kampaň tvoří 40 vizuálů, pro každý kraj vždy několik. „Výběr konkrétních motivů byl kolektivní proces, do kterého se nám podařilo zapojit tým agentury CzechTourism a všechny kraje,“ říká Account Supervisor VCCP Aneta Záhoříková a dodává: „Velmi nás těší, že můžeme Česko spojit s nečekanými destinacemi a nemusíme lákat na prvoplánové turistické atrakce.“

Vizuály pro jednotlivé kraje

  • Jihočeský – nečekaná nahota v podobě rozeklané skály
  • Jihomoravský – nečekané pokladnice v podobě vinných sklípků
  • Karlovarský – nečekané přehlídkové molo v podobě lázeňské kolonády
  • Královéhradecký – nečekaný labyrint v podobě vysokých skalních masivů
  • Liberecký – nečekaná roubenka v podobě designového domu ze skla
  • Moravskoslezský – nečekané kulturní centrum v podobě industriálních památek
  • Olomoucký – nečekaně chutná vůně v podobě Olomouckých tvarůžků
  • Pardubický – nečekaná aristokracie v podobě Kladrubského hřebce
  • Plzeňský – nečekané mléko v podobě piva
  • Středočeský – nečekaní prezidenti v podobě skalních obřích (čertovských) hlav
  • Ústecký – nečekaná observatoř v podobě rozhledny Růženka
  • Vysočina – nečekaný home office v podobě klášterní knihovny
  • Zlínský – nečekaný domeček pro panenky v podobě barevné Jurkovičovy architektury

S kreativním konceptem chce CzechTourism pracovat dlouhodobě. „Naším záměrem je tradice Česka ukázat v novém světle. Zároveň jsme chtěli zobrazit turistické cíle bez obvyklých klišé. V kampani tak v neobvyklém kontextu představujeme třeba architekturu, kreativitu přírody, vůni tvarůžků nebo aristokracii. Vždy podle toho, co je pro daný kraj tradiční. S tím, že vše vznikalo na základě naší spolupráce s daným krajem,” říká Marketing Manager České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Daniel Brachtl.

Další vlna zahraniční kampaně Nečekané tradice, jejíž celkový rozpočet je 35,4 milionů Kč, se aktuálně plánuje na letošní září a říjen. Jde o druhou kampaň, kterou agentura VCCP pro CzechTourism připravila. První byla jarní kampaň Březnové hory, určená pro obyvatele Česka.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...

Aktuality
Vítězí smysl pro detail a tradice  

„Stejně jako minulý rok, ani letos se v...

Každá realizace byla posuzována porotou, která je složena...

Oblíbená soutěž Pokrývači sobě, kde samotní pokrývači hlasují...

Pohled z praxe
Lasvit oceněn na milánském designweeku

V soutěži, v níž se představilo více než...

Výstava představila také nový koncept designu osvětlení Bois...

Vítězství komentuje zakladatel Lasvitu Leon Jakimič: Nejlepší výstava...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...

Expertní pohled
Češi zůstávají v Česku, ve světě touží po tichu

Češi nyní tvoří 56 procent všech turistů v...

Z cestovatelů jsou čím dál tím častěji gurmáni....

Tak zvané silent travel se stává jasným trendem...

Jednotlivý provozovatelé jdou s dobou ale i v...

Cestovní ruch
Kongresoví ambasadoři byli oceněni

Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...

„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...

Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...