Středa 22. května 2024
ikona hodiny4. 7. 2023 11:59

EXPO 2025 představí talentované a kreativní Česko

Na národním pavilonu v japonské Ósace bude spolupracovat i CzechTourism

Talent a kreativita pro život. Takové bude stěžejní téma českého pavilonu na Všeobecné světové výstavě EXPO 2025 v Japonsku. Výstava se uskuteční od 13. dubna do 13. října 2025 v Ósace. Na přípravě a zajištění prezentace Česka budou spolupracovat také agentura CzechTourism a Kancelář generálního komisaře, která je od letošního ledna součástí sítě Českých center.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: CzT Přípravy na Expo 2025 zahájily podpisem memoranda Foto: CzT

Memorandum o spolupráci minulý týden podepsali ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a generální komisař ČR pro EXPO 2025 Ondřej Soška. A to během setkání partnerů české účasti v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě. Na akci zazněly také novinky týkající se příprav, mimo jiné došlo k odhalení skleněné miniatury českého pavilonu.

Japonsko bude světovou výstavu hostit už potřetí v historii. Jako hlavní téma si pro EXPO 2025 zvolilo Vytváření budoucí společnosti pro naše životy. Podtématy pak jsou Ochrana životů, Posilování životů a Spojování životů. Zúčastnit se má 153 zemí a osm mezinárodních organizací.

„Výstavy Expo jsou moderní marketingovou platformou, která se dá velmi dobře využít pro představení Česka. Minulé Expo v Dubaji navštívilo na 24 milionů lidí, letos se očekává návštěvnost až 30 milionů, z toho většina návštěvníků budou Japonci a lidé z regionu a nejbližších zemí. Japonci Česko milují – zejména českou klasickou hudbu, památky UNESCO, české sklo a české sportovce. Současně patří Japonci k nejvíce bonitním turistům. Expo je ideální příležitostí nalákat japonské turisty do Česka. Budeme samozřejmě klást důraz i na bezpečnost naší země,” popisuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává, že Expo je ideální příležitostí pro otevření přímého leteckého spojení mezi Japonskem a Českem.

Memorandum počítá se spoluprací při zajišťování propagace a vytváření image Česka jako atraktivní turistické destinace. Obě podepsané organizace také budou podporovat zřízení přímého leteckého spojení mezi Českem a Japonskem a zvyšování návštěvnosti Česka, a to jak ze strany domácích, tak zahraničních turistů.

„Chceme přispět k lákání japonských turistů do regionů, nejen do Prahy. Česko není jen hlavní město, které je přirozeně nejnavštěvovanější, protože je zároveň i nejdostupnější. Máme v tuzemsku skvělá místa, která bychom měli ukázat světu, v tomto případě zejména potenciálním japonským návštěvníkům. Češi vedle toho hrají prim v řadě nejrůznějších oborů a dali světu řadu skvělých vynálezů, o kterých se často neví, že pochází od nás. To všechno jsou věci, které naši zemi činí neskutečně atraktivní a pomůžou nám vyprávět příběh Česka,“ říká generální komisař české účasti na EXPO 2025 Ondřej Soška.

Česká republika se jako samostatný stát zúčastní světové výstavy EXPO pošesté. Více informací je k dispozici na www.expo2025czechia.com.

Kancelář generálního komisaře je součástí příspěvkové organizace Česká centra zřízené Ministerstvem zahraničních věcí. Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism je příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj. Oba subjekty mají za úkol podporovat dobré jméno České republiky a pomáhat tak nejen tuzemské ekonomice.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Cestovní ruch
První jarní výsledky turistického průmyslu: Praha dohání Vídeň! 

Duben navazoval na dobré zprávy pro české hotely...

„Když jdu z našeho hotelu Josephine (v Ungeltu),...

Nejlepších tržeb v Evropě dosáhla v dubnu s...

Duben začátek jara a hlavní turistické sezóny. Velikonoce...

A mimochodem: Poslední graf dobře ukazuje vývoj turismu...

Aktuality
Česko pomáhá udržet bezpečnost jaderných elektráren na Ukrajině

Právě taková potřeba vyvstala letos v Rovenské jaderné...

Před potvrzením zakázky tedy bylo potřeba zpracovat návrh...

Tento projekt dokládá, že Česko dokáže nabídnout technologická...

Expertní pohled
Zájem o brigádníky letos poklesl

Propad nabízených brigádnických pozic je patrný napříč celou...

Novela zákoníku práce přináší do světa brigád i...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
První jarní výsledky turistického průmyslu: Praha dohání Vídeň! 

Duben navazoval na dobré zprávy pro české hotely...

„Když jdu z našeho hotelu Josephine (v Ungeltu),...

Nejlepších tržeb v Evropě dosáhla v dubnu s...

Duben začátek jara a hlavní turistické sezóny. Velikonoce...

A mimochodem: Poslední graf dobře ukazuje vývoj turismu...

Cestovní ruch
Praha ochutná karneval z Tenerife a Gran Canarie

Kde se vzaly zprávy, které znejistěly Česko? „Některé...

V sobotu 24. května tak bude moci veřejnost obdivovat...

Jedinečná výstava tak zakončí dvoudenní pracovní setkání, na...

Cestovní ruch
Show nejen pro šotouše

Letošního ročníku Festivalu, který proběhne pod záštitou místopředsedy...

Kromě krásných parních lokomotiv z tuzemska i ze...

V pátek 13. září 2024 po obědě bude...

Kromě vystavených lokomotiv budou rovněž představeny vozy s...